Art. 14. - Regulamentul 7/2023 privind organizarea şi funcţionarea la Banca Naţională a României a Centralei Incidentelor de Plăţi

M.Of. 991 bis

În vigoare
Versiune de la: 1 Iulie 2024
Art. 14
După înregistrarea informaţiei în baza de date a CIP, persoana declarantă poate prelua, prin intermediul aplicaţiei CIP, "Cererea de suspendare/reluare a interdicţiei bancare" (5), "Cererea de suspendare/reactivare a înregistrării privind incidentul de plată cu cec" (5A), "Cererea de suspendare/reactivare a înregistrării privind incidentul de plată cu cambie" (5B), "Cererea de suspendare/reactivare a înregistrării privind incidentul de plată cu bilet la ordin" (5C), "Cererea de anulare a incidentului de plată privind cecul" (6A), "Cererea de anulare a incidentului de plată privind cambia" (6B) sau "Cererea de anulare a incidentului de plată privind biletul la ordin" (6C), după caz. Instituţia de credit are obligaţia să pună la dispoziţia fiecărui obligat la plată cererile care conţin informaţii înscrise pe numele/denumirea sa, prin orice canal de comunicare stabilit de comun acord cu obligatul la plată, cel târziu în ziua lucrătoare următoare înscrierii la CIP a cererii de suspendare/reluare a interdicţiei bancare, a cererii de suspendare/reactivare a înregistrării incidentului de plată sau a cererii de anulare a incidentului de plată cu cec, cambie ori bilet la ordin. Conţinutul acestor formulare este prezentat în anexele nr. 5 şi 6.