Secţiunea 2 - Corectarea erorilor pentru informaţiile înregistrate în baza de date a CIP - Regulamentul 7/2023 privind organizarea şi funcţionarea la Banca Naţională a României a Centralei Incidentelor de Plăţi
M.Of. 991 bis
În vigoare Versiune de la: 1 Iulie 2024
SECŢIUNEA 2:Corectarea erorilor pentru informaţiile înregistrate în baza de date a CIP
Art. 26
(1)În cazul în care persoana declarantă sesizează erori în privinţa informaţiilor transmise şi înscrise în baza de date a CIP, poate solicita corectarea acestora prin utilizarea "Formularului de rectificare a informaţiilor înregistrate în baza de date a CIP" (F11). Conţinutul acestui formular şi modul de completare sunt prezentate în anexa nr. 11.
(2)Informaţiile ce pot fi rectificate sunt prezentate în anexa nr. 12 "Lista informaţiilor înregistrate în baza de date a CIP ce pot fi rectificate".
(3)Persoana declarantă poate prelua prin intermediul aplicaţiei CIP cererile 3A, 3B, 3C, corectate. Instituţia de credit are obligaţia să pună la dispoziţia fiecărui obligat la plată cererile ce îl vizează, prin orice canal de comunicare stabilit de comun acord cu obligatul la plată, cel târziu în ziua lucrătoare următoare transmiterii la CIP a formularului F11.
Art. 27
Anularea înregistrărilor privind incidentele de plăţi din baza de date a CIP se poate face de către persoanele declarante, din propria iniţiativă, ca urmare a constatării unei erori de raportare, prin utilizarea formularului F6. Persoana declarantă poate prelua, prin intermediul aplicaţiei CIP, cererea 6A, 6B sau 6C, după caz. Instituţia de credit are obligaţia să pună la dispoziţia fiecărui obligat la plată cererile care îl vizează, prin orice canal de comunicare stabilit de comun acord cu obligatul la plată, cel târziu în ziua lucrătoare următoare transmiterii la CIP a cererilor de anulare a incidentului de plată cu cec, cambie sau bilet la ordin. Conţinutul acestor formulare este prezentat în anexa nr. 6.