Secţiunea 6 - Circulaţia automotoarelor de serviciu şi a UAM - Regulamentul 5/2005 pentru circulaţia trenurilor şi manevra vehiculelor feroviare
M.Of. 1064 bis
În vigoare Versiune de la: 21 August 2025
SECŢIUNEA 6:Circulaţia automotoarelor de serviciu şi a UAM
Art. 285
(1)Automotoarele de serviciu şi UAM pot fi puse în circulaţie în următoarele cazuri:
a)pentru prezentarea urgentă la faţa locului, în caz de evenimente sau accidente feroviare;
b)pentru restabilirea funcţionării instalaţiilor SCB, TC şi IFTE, în caz de deranjamente;
c)pentru transporturi urgente de materiale;
d)pentru revizia construcţiilor şi instalaţiilor de cale ferată;
e)pentru rezolvarea sau examinarea pe teren a unor probleme importante şi urgente;
f)pentru executarea controlului de către personalul de conducere;
g)pentru întreţinerea şi reparaţia căii.
(2)Automotoarele de serviciu şi UAM circulă ca trenuri de serviciu în rang VII şi nu vor provoca sub nici un motiv întârzierea trenurilor prevăzute în graficul de circulaţie.
În caz de evenimente sau accidente feroviare care necesită punerea în circulaţie a acestor vehicule feroviare, rangul în care circulă acestea se stabileşte la îndrumare, prin dispoziţia de punere în circulaţie.
Art. 286
(1)UAM pot circula pe linia curentă, izolate sau cuplate.
(2)La UAM se poate ataşa numai un singur vagon de marfa, pe două osii, care trebuie să aibă frâna de mână în bună stare de funcţionare. În acest caz, UAM trebuie însoţit de personal de întreţinere a liniilor având funcţia de cel puţin şef de echipă, sau de personal de întreţinere a instalaţiilor având funcţia de cel puţin electromecanic.
(3)În cazuri excepţionale se poate ataşa un singur UAM cu sau fără vagon, la urma trenurilor care circulă în rangul VII. Viteza trenului în acest caz, nu trebuie să depăşească viteza de circulaţie înscrisă pe UAM şi se aduce la cunoştinţa mecanicului prin ordin de circulaţie.
(4)Circulaţia UAM cu sau fără vagoane, pe linii înzestrate cu BLA se face conform prevederilor art. 208, alin. (3) din prezentul regulament.
Art. 287
(1)Circulaţia maşinilor grele de cale - pentru burat, ciuruit, profilat, compactat, ripat şi alte asemenea - între două staţii, se face după regulile stabilite pentru circulaţia trenurilor.
(2)Îndrumarea în linie curentă a maşinilor grele de cale, în vederea efectuării lucrărilor, se face cu închiderea liniei curente.
(3)Utilajele multifuncţionale pentru întreţinerea şi repararea căii şi a liniei de contact, care se pot deplasa atât pe calea rutieră cât şi pe calea ferată, sunt îndrumate pentru executarea unor lucrări, numai pe linii închise, având acces pe acestea, de regulă, prin zona trecerilor la nivel.