Secţiunea 15 - Circulaţia trenurilor după sistemul blocului de linie semiautomat - Regulamentul 5/2005 pentru circulaţia trenurilor şi manevra vehiculelor feroviare
M.Of. 1064 bis
În vigoare Versiune de la: 21 August 2025
SECŢIUNEA 15:Circulaţia trenurilor după sistemul blocului de linie semiautomat
Art. 215
(1)Pe secţiile de circulaţie înzestrate cu instalaţii de bloc de linie semiautomat, circulaţia trenurilor se face la interval de staţie. Expedierea trenurilor se face după ce s-a obţinut, prin aparatul de bloc, consimţământul de expediere al staţiei spre care se expediază trenul.
(2)Înainte de expedierea trenurilor, IDM trebuie să stabilească înţelegerea telefonică cu IDM din staţia vecină pentru obţinerea consimţământului de expediere a fiecărui tren şi cu operatorul de circulaţie, pentru stabilirea ordinii de expediere a trenurilor.
(3)La primirea şi expedierea trenurilor din staţiile situate pe secţii de circulaţie înzestrate cu bloc de linie semiautomat, IDM şi acarii trebuie să execute aceleaşi operaţii ca şi cele prevăzute în cadrul sistemului înţelegerii telefonice, cu excepţia cererii şi acordării căii libere.
(4)După sosirea trenului, IDM pune pe oprire semnalul de intrare, dacă acesta nu revine automat pe oprire şi dă prin bloc reavizul de sosire punctului de secţionare vecin, numai după ce s-a convins că trenul a garat.
În staţiile înzestrate cu instalaţii CED deservite numai de IDM, acesta se convinge personal că trenul a garat, conform modului de lucru stabilit în PTE.
Art. 216
(1)La întreruperea funcţionării blocului de linie semiautomat, precum şi în cazul în care se expediază un tren de la o linie neînzestrată cu semnal de ieşire, circulaţia trenului se face pe baza înţelegerii telefonice - cale liberă, iar mecanicul este avizat prin ordin de circulaţie că trenul circulă pe baza înţelegerii telefonice - cale liberă.
(2)Pentru expedierea unui tren până la un punct din linie curentă sau la scoaterea unui convoi de manevră dincolo de limita incintei staţiei, cu înapoiere în staţia de expediere, IDM procedează astfel:
a)cere aprobare de la operatorul de circulaţie;
b)cere prin bloc consimţământul de expediere de la staţia vecină;
c)execută comanda în bloc şi pune pe liber semnalul de ieşire;
d)înmânează mecanicului ordin de circulaţie în care menţionează condiţiile de circulaţie sau manevră, precum şi de înapoiere în staţie.