Secţiunea 4 - Baza de date şi oficiul de dată certă - Regulamentul 1403/1/2018 de organizare şi funcţionare a Ordinului Arhitecţilor din România

M.Of. 704

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 13 August 2018
SECŢIUNEA 4:Baza de date şi oficiul de dată certă
Art. 71: Evidenţe şi baze de date
(1)Ordinul şi filialele sale teritoriale sunt operatori de baze de date referitoare la membri.
(2)Filialele vor înregistra, vor actualiza periodic şi vor stoca datele referitoare la membri într-o evidenţă distinctă de datele din Tabloul naţional al arhitecţilor.
(3)Baza de date gestionată de fiecare filială teritorială referitoare la membri sau, după caz, o parte a acesteia va fi transmisă Ordinului, în termen de 30 de zile de la actualizare.
(4)Baza de date are două secţiuni:
a)generală, care cuprinde toate datele despre membri, date înregistrate la înscrierea în Ordin şi completate pe parcurs, aspectele financiare legate de taxa de înscriere şi plata cotizaţiilor, precum şi registrul sancţiunilor disciplinare aplicate membrilor filialelor, registru instituit şi gestionat de către acestea;
b)publică, care cuprinde datele din Tabloul naţional al arhitecţilor, precum şi alte date stabilite prin regulamentul privind constituirea şi gestionarea bazei de date, aprobat de Consiliul naţional.
(5)Informaţiile din secţiunea publică a bazei de date pot fi postate şi pe site-ul Ordinului, potrivit regulamentului privind constituirea şi gestionarea bazei de date.
(6)Se interzice transmiterea către terţi a bazelor de date sau a unor părţi ale acestora, precum şi a datelor cu caracter personal ale membrilor Ordinului, cu excepţia cazurilor prevăzute de lege.
(7)Se interzice publicarea pe site a datelor cu caracter personal ale membrilor, cu excepţia datelor prevăzute la alin. (4) lit. b).
(8)Persoanele care operează bazele de date vor semna un angajament de confidenţialitate, în condiţiile legii.
Art. 72: Oficiul de dată certă
(1)În vederea protejării dreptului de autor, membrii Ordinului pot solicita înscrierea într-un registru, deschis la nivelul fiecărei filiale teritoriale, a proiectelor de arhitectură, inclusiv a planşelor, machetelor şi lucrărilor grafice ce formează proiectele de arhitectură elaborate, primind astfel dată certă.
(2)Procedura privind înscrierea proiectelor şi a celorlalte documente prevăzute la alin. (1) se aprobă de către Colegiul director al Ordinului, prin hotărâre.