Capitolul x - Activităţi auxiliare - Regulament din 2024 privind organizarea şi funcţionarea Spitalului ''Prof. dr. Constantin Angelescu''

M.Of. 880

În vigoare
Versiune de la: 2 Septembrie 2024
CAPITOLUL X:Activităţi auxiliare
Art. 162
(1)Prepararea hranei pacienţilor se realizează astfel:
a)serviciul de preparare a hranei este externalizat, hrana bolnavilor fiind asigurată în baza unui contract de furnizare de servicii, încheiat conform dispoziţiilor legale cu o firmă specializată în catering spitale;
b)în funcţie de patologia pacienţilor se întocmeşte zilnic necesarul cu tipurile de regim, în funcţie de patologia pacienţilor internaţi în secţiile şi compartimentele Spitalului, care este transmis firmei de catering, conform contractului de prestări servicii încheiat între cele două parţi contractante;
c)hrana este adusă la orele stabilite în contractul de prestări servicii şi este recepţionată calitativ şi cantitativ de către personalul Spitalului cu atribuţii stabilite pentru această activitate;
d)pentru o mai bună coordonare, la nivelul Spitalului funcţionează o comisie ale cărei numire, organizare şi atribuţii sunt stabilite prin decizie a managerului unităţii, din care obligatoriu face parte asistentul din compartimentul de prevenire şi limitare a infecţiilor asociate asistenţei medicale.
(2)Serviciul de spălătorie lenjerie şi echipament se gestionează astfel:
a)serviciul de spălătorie este externalizat, în baza unui contract de furnizare de servicii încheiat conform dispoziţiilor legale cu o firmă specializată în spălare lenjerie şi echipamente pentru spitale;
b)lenjeria şi echipamentele murdare şi curate sunt predate, respectiv recepţionate, conform contractului de prestări servicii încheiat între cele două părţi contractante;
c)orele de predare-primire sunt stabilite în contractul de prestări servicii şi materialul este recepţionat calitativ şi cantitativ de către personalul Spitalului cu atribuţii stabilite pentru această activitate;
d)pentru o mai bună coordonare, la nivelul Spitalului funcţionează o comisie ale cărei numire, organizare şi atribuţii sunt stabilite prin decizie de către managerul unităţii, din care obligatoriu face parte asistentul din compartimentul de prevenire şi limitare a infecţiilor asociate asistenţei medicale.
(3)Paza spitalului se realizează astfel:
a)serviciul de pază este externalizat, în baza unui contract de furnizare de servicii încheiat conform prevederilor legale cu o firmă specializată de pază, şi se efectuează în baza unui plan de pază propriu, conceput în urma analizei la risc efectuate de un expert autorizat, în conformitate cu normele legale actuale, şi avizat de către secţia de poliţie teritorială;
b)punctul de pază este fix şi este localizat la intrarea în incinta spitalului 24/24 de ore, 7 zile/săptămână, conform expertizei de risc privind paza şi protecţia persoanelor şi bunurilor;
c)atribuţiile personalului de pază sunt prevăzute în clauzele contractului încheiat între părţi.
(4)În incinta Spitalului există un compartiment de reparaţii deservit de muncitori calificaţi: instalator, electrician, zugrav şi muncitori necalificaţi.
(5)Centrala termică se află la subsolul imobilului în care funcţionează Spitalul, este compusă din două cazane cu arzătoare pe gaz şi combustibil lichid pentru instalaţia de apă caldă şi căldură şi este deservită de fochişti autorizaţi ISCIR, în ture, 24/24 de ore, 7 zile/săptămână, conform normativelor legale.
(6)Staţia de oxigen, aer comprimat şi vacuum se organizează astfel:
a)stocatorul de oxigen are o capacitate de 5.400 mc oxigen, se află în incinta Spitalului, este monitorizat în permanenţă de către o firmă autorizată, prin telemetrie;
b)stocatorul de oxigen este urmărit permanent de către fochişti care au ca atribuţie verificarea şi urmărirea acestuia;
c)instalaţia de aer comprimat şi vacuum se află în anexele din incinta Spitalului, funcţionează permanent şi este deservită de către muncitorii din compartimentul unităţii.
Art. 163
Activităţile auxiliare au rolul de a asigura şi menţine siguranţa şi confortul pacienţilor şi personalului angajat.
Art. 164
Compartimentul de întreţinere şi reparaţii are în principal următoarele atribuţii:
a)asigură activitatea de întreţinere şi reparaţii ale instalaţiilor sanitare, electrice, clădiri;
b)efectuează lucrări de reparaţii, în regie proprie;
c)urmăreşte efectuarea de reparaţii capitale şi de investiţii, recepţionează şi verifică cantitativ şi calitativ lucrările executate de muncitori terţi;
d)asigură buna întreţinere a clădirilor, instalaţiilor şi utilajelor;
e)stabileşte cauzele degradării sau distrugerii construcţiilor, instalaţiilor sau utilajelor şi propune măsuri corespunzătoare;
f)stabileşte necesarul de materiale de întreţinere;
g)analizează dotarea unităţii, starea clădirii şi elaborează proiectul de plan de investiţii sau de reparaţii capitale;
h)urmăreşte asigurarea documentaţiei tehnice pentru investiţii şi reparaţii capitale;
i)asigură repartizarea muncitorilor pe locuri de muncă, în raport cu necesităţile de activitate. Se vor lua măsuri ca toţi muncitorii, în perioada în care nu sunt solicitaţi la intervenţii în cadrul Spitalului, să execute alte servicii stabilite de conducere, pentru folosirea integrală a timpului de muncă zilnic; muncitorii de la activitatea de întreţinere vor consemna în caiete sau programe de lucru zilnice lucrările pe care le efectuează. Cei de la posturi fixe vor consemna în registrele de tură data, ora predării-preluării schimbului, modul în care au funcţionat instalaţiile, defecţiunile constatate, urgenţa şi remedierea acestora etc. Caietele, bonurile de lucru şi registrele de tură vor fi controlate şi vizate de şeful ierarhic, care certifică la finele fiecărei zile şi luni îndeplinirea atribuţiilor de serviciu ale personalului din subordine în vederea acordării dreptului de salarizare;
j)efectuează operaţiile de întreţinere şi reparaţii la instalaţii şi utilaje în conformitate cu metodologia stabilită;
k)întocmeşte planul de aprovizionare cu piese de schimb;
l)exploatează şi întreţine centralele şi punctele termice în conformitate cu prescripţiile tehnice ISCIR - pentru exploatarea cazanelor de abur;
m)asigură funcţionarea iluminatului de siguranţă cu grup electrogen;
n)ţine legătura cu serviciile şi secţiile din Spital;
o)certifică consumurile de apă, gaz, electricitate aferente spitalului şi altor consumatori din cadrul spitalului.
Art. 165
Personalul angajat pentru asigurarea activităţilor auxiliare are în principal următoarele atribuţii:
a)prin activitatea compartimentului de întreţinere şi reparaţii se asigură buna funcţionare a instalaţiilor, utilajelor, exploatarea, întreţinerea şi exploatarea centralei termice, a staţiei de oxigen, a gospodăriei de apă şi a posturilor de transformare;
b)urmăreşte şi răspunde de derularea lucrărilor de tip reparaţii curente şi reparaţii capitale, precum şi intervenţii la clădirile din patrimoniul construit al unităţii sanitare şi la instalaţiile tehnologice şi netehnologice existente;
c)asigură urmărirea comportării în timp a clădirilor din patrimoniul construit al Spitalului; stabileşte intervenţiile necesare şi modul de realizare a acestora atât pentru întreţinerea curentă (igienizări periodice), cât şi pentru lucrări speciale (amenajări sau consolidări);
d)asigură realizarea programului de reparaţii curente ale patrimoniului construit, astfel ca acesta să poată fi exploatat în condiţiile de siguranţă impuse de lege;
e)participă alături de personalul abilitat la încheierea de contracte şi urmăreşte realizarea acestora pentru asigurarea unităţii sanitare cu energie electrică, gaze naturale, servicii de apă şi canalizare; asigură exploatarea corectă a acestora şi încadrarea în limitele de consum stabilite de actele normative;
f)asigură şi răspunde de realizarea condiţiilor de microclimat necesare funcţionării pe timp de iarnă a activităţii unităţii sanitare, prin menţinerea centralei termice şi a instalaţiilor de ventilaţie centralizate în graficele optime de exploatare; asigură şi răspunde de funcţionarea acestora prin realizarea tuturor lucrărilor de revizie tehnică, reparaţii curente periodice şi întreţinere curentă;
g)asigură cadrul necesar funcţionării în condiţiile legale a activităţii de urmărire a exploatării instalaţiilor sub incidenţa normativelor Inspecţiei de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune şi Instalaţiilor de Ridicat (I.S.C.I.R.), precum şi a aparatelor A.M.C. (aparate de măsurare şi control) care sunt prevăzute de legea metrologiei; asigură şi răspunde de respectarea tuturor normelor de securitate şi sănătate a muncii, de pază, stingerea incendiilor, specifice Ministerului Sănătăţii şi locului de muncă şi activităţii pe care o prestează;
h)asigură şi răspunde de păstrarea în condiţiile legii a cărţii tehnice a construcţiilor din patrimoniul unităţii sanitare: de păstrarea documentelor existente, scrise (schiţe, desene, planuri de situaţii etc.) şi a celor informatizate; de păstrarea, completarea periodică a proceselor-verbale din registrul evenimentelor, a fişelor sintetice şi a proceselor-verbale de constatare a tuturor documentelor anexă a cărţii tehnice;
i)urmăreşte şi răspunde de asigurarea apei calde şi a furnizării agentului termic, conform programului pe perioada rece.