Secţiunea 1 - Organizarea continuităţii activităţii medicale - Regulament din 2024 privind organizarea şi funcţionarea Spitalului ''Prof. dr. Constantin Angelescu''

M.Of. 880

În vigoare
Versiune de la: 2 Septembrie 2024
SECŢIUNEA 1:Organizarea continuităţii activităţii medicale
Art. 87
Continuitatea activităţii medicale la nivelul Spitalului se realizează prin următoarele linii de gardă:
a)linia de gardă medicină internă;
b)linia de gardă chirurgie;
c)linia de gardă ATI;
d)linia de gardă laborator analize medicale.
Art. 88
În cazul urgenţelor, foaia de observaţie clinică generală este completată obligatoriu în camera de gardă, înainte de trimiterea pacientului în secţie, de către medicul de gardă care a consultat pacientul şi a decis şi avizat internarea.
Art. 89
Repartizarea bolnavilor în secţii, pe saloane, se face de către medicul de gardă în funcţie de paturile libere, gravitatea şi specificul afecţiunii, conform procedurii de internare prin camera de gardă.
Art. 90
(1)Prin liniile de gardă de pe cele trei secţii şi din laboratorul de analize medicale se asigură:
a)supravegherea cazurilor grave existente în secţii sau internate în timpul nopţii, menţionate în registrul special al medicului de gardă;
b)internarea cazurilor de urgenţă; răspunzând de justa indicaţie a internării acestor cazuri, se poate apela la ajutorul oricărui specialist din cadrul Spitalului, chemându-l la nevoie de la domiciliu;
c)răspunderea la chemările care necesită prezenţa medicului de gardă în cadrul Spitalului şi chemarea la nevoie a altor medici ai Spitalului necesari pentru rezolvarea cazului;
d)acordarea de asistenţă medicală de urgenţă bolnavilor care nu necesită internarea;
e)solicitarea şi verificarea internării în alte spitale a bolnavilor care nu pot fi rezolvaţi în Spital, după acordarea primului ajutor;
f)întocmirea în timpul gărzii a foii de observaţie clinică generală a cazurilor internate de urgenţă şi consemnarea evoluţiei bolnavilor internaţi şi a medicaţiei de urgenţă administrate;
g)anunţarea cazurilor cu implicaţii medico-legale medicului şef de secţie sau directorului medical, după caz; de asemenea, se anunţă şi alte organe, în cazul în care prevederile legale impun aceasta;
h)confirmarea decesului, consemnarea acestuia în foaia de observaţie clinică generală şi transportul cadavrului la morgă, conform codului de procedură (procedură de lucru);
i)urmărirea disciplinei şi comportamentului vizitatorilor în orele de vizită.
(2)Coordonatorul echipei de gardă este medicul cu cel mai mare grad profesional în specialitatea chirurgie generală.