Secţiunea 1 - Organizarea activităţii în camera de gardă - Regulament din 2024 privind organizarea şi funcţionarea Spitalului ''Prof. dr. Constantin Angelescu''
M.Of. 880
În vigoare Versiune de la: 2 Septembrie 2024
SECŢIUNEA 1:Organizarea activităţii în camera de gardă
Art. 80
Activitatea este coordonată de către un asistent coordonator numit prin decizie a managerului.
Art. 82
(1)Conducerea Spitalului este obligată să asigure relaţii funcţionale ale camerei de gardă cu secţiile, laboratoarele şi celelalte compartimente din structura sa, în vederea asigurării şi îmbunătăţirii continue a calităţii actului medical şi creşterii satisfacţiei pacienţilor, precum şi cu alte unităţi sau servicii medicale şi nemedicale.
(2)Medicii de specialitate din secţii răspund prompt la solicitările medicilor din camera de gardă pentru stabilirea diagnosticului şi rezolvarea cazului.
(3)Organizarea activităţii medicale şi formarea profesională a personalului de la camera de gardă sunt în responsabilitatea directorului medical.
(4)Condiţiile în care îşi desfăşoară activitatea asistentul coordonator din camera de gardă sunt:
a)are program zilnic de 8 ore, la nevoie în ture, şi program suplimentar în caz de alarme generale sau în caz de afluenţă mare de pacienţi căreia echipa de gardă este în imposibilitate de a-i face faţă;
b)desfăşoară muncă în echipă cu prezentare la gardă cu 20 de minute înaintea orei începerii oficiale a gărzii în vederea preluării gărzii, iar în cazul în care asistentul este de gardă, aceasta va rămâne cel puţin 20 de minute după programul gărzii în vederea predării în noul schimb;
c)se deplasează pentru a asigura asistenţă prespitalicească în caz de accidente colective, calamităţi, dezastre şi alte situaţii în care se consideră de către medicul coordonator necesară deplasarea;
d)se abţine de la consumul de băuturi alcoolice de orice fel cu cel puţin 8 ore înaintea intrării în gardă. Medicul coordonator, locţiitorul acestuia sau asistenta-şefă de unitate are dreptul de a cere testarea persoanei cu fiola sau prin alte modalităţi, în condiţiile legii;
e)respectă confidenţialitatea tuturor aspectelor legate de locul de muncă, indiferent de natura acestora, iar în cazul părăsirii serviciului prin desfacerea contractului de muncă, transfer, detaşare sau demisie orice declaraţie publică cu referire la fostul loc de muncă este supusă procedurilor judiciare.