Capitolul xv - Compartimentul economico-financiar şi administrativ - Regulament din 2024 de ordine interioară al Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism

M.Of. 221 bis

În vigoare
Versiune de la: 15 Martie 2024
CAPITOLUL XV:Compartimentul economico-financiar şi administrativ
SECŢIUNEA 1:Conducerea şi structura Compartimentului economico-financiar şi administrativ
Art. 73
(1)Compartimentul economico-financiar şi administrativ este condus de un manager economic, subordonat procurorului-şef al Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism.
(2)Structura Compartimentului economico-financiar şi administrativ este următoarea:
a)Serviciul financiar, salarizare, contabilitate, buget, control financiar preventiv şi angajamente bugetare;
b)Serviciul investiţii, achiziţii publice şi administrativ, în cadrul căruia funcţionează Compartimentul de achiziţii publice;
c)Compartimentul intern de prevenire şi protecţie.
SECŢIUNEA 2:Atribuţiile managerului economic
Art. 74
Managerul economic are calitatea de funcţionar public şi îndeplineşte următoarele atribuţii:
a)conduce activitatea Compartimentului economico-financiar şi administrativ al Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism;
b)asigură întocmirea lucrărilor de planificare financiară, potrivit dispoziţiilor legale şi metodologiei stabilite de Ministerul Finanţelor;
c)organizează şi conduce activitatea contabilă, în conformitate cu prevederile Legii contabilităţii nr. 82/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
d)răspunde de organizarea evidenţei contabile a mijloacelor bugetare;
e)angajează Direcţia de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism prin semnătură, alături de ordonatorul secundar de credite, în toate operaţiile patrimoniale;
f)îndeplineşte, pe baza delegării primite din partea ordonatorului secundar de credite, toate atribuţiile acestuia prevăzute de lege;
g)organizează controlul financiar preventiv propriu, în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 119/1999 privind controlul intern şi controlul financiar preventiv, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
h)asigură întocmirea şi transmiterea la Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a situaţiilor financiare trimestriale şi anuale, precum şi a celorlalte situaţii financiar-contabile solicitate;
i)răspunde de organizarea şi efectuarea inventarierii patrimoniului, în condiţiile legii;
j)răspunde de organizarea evidenţei cantitativ-valorice a bunurilor materiale, a obiectelor de inventar şi a mijloacelor fixe aflate în patrimoniul Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism;
k)coordonează activitatea economico-financiară a serviciilor teritoriale şi administrează sediile acestora, luând măsuri pentru asigurarea condiţiilor materiale corespunzătoare;
l)stabileşte măsuri pentru elaborarea şi fundamentarea temelor de proiectare pentru lucrările de reparaţii curente şi capitale ale sediilor şi organizează ţinerea evidenţei tuturor imobilelor din administrarea Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism;
m)asigură efectuarea plăţii integrale şi la timp a drepturilor băneşti cuvenite personalului Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism;
n)întocmeşte fişele de evaluare anuală a personalului din subordine;
o)se preocupă de pregătirea şi perfecţionarea profesională a personalului din cadrul compartimentului, luând măsurile care se impun;
p)exercită orice alte atribuţii prevăzute de legi, regulamente şi ordine sau stabilite din dispoziţia procurorului-şef al Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism, în condiţiile legii, ori de fişa postului.
SECŢIUNEA 3:Atribuţiile Serviciului financiar, salarizare, contabilitate, buget, control financiar preventiv şi angajamente bugetare şi ale şefului de serviciu
Art. 75
Personalul din cadrul Serviciului financiar, salarizare, contabilitate, buget, control financiar preventiv şi angajamente bugetare îndeplineşte următoarele atribuţii:
a)efectuează analize economice şi face propuneri în vederea fundamentării şi elaborării proiectului bugetului anual de venituri şi cheltuieli;
b)efectuează analize economice şi face propuneri în vederea fundamentării şi elaborării rectificărilor bugetului de venituri şi cheltuieli;
c)asigură, în condiţiile legii, modificările în alocaţiile bugetare aprobate, prin efectuarea virărilor de credite;
d)fundamentează şi întocmeşte lunar cererea de repartizare a creditelor bugetare;
e)fundamentează şi întocmeşte necesarul de fonduri destinate acţiunilor de protocol, precum şi devizele de cheltuieli pentru fiecare acţiune şi vizează actele de cheltuieli întocmite pentru desfăşurarea acestor acţiuni;
f)întocmeşte lucrările de planificare financiară, potrivit metodologiei stabilite de Ministerul Finanţelor şi prevederilor legale în vigoare;
g)întocmeşte bilanţul contabil propriu, contul de execuţie şi detalierea cheltuielilor în structura clasificaţiei bugetare, precum şi toate anexele la situaţiile financiare trimestriale şi anuale;
h)urmăreşte execuţia şi decontarea lucrărilor de investiţii şi reparaţii, pe baza situaţiilor de lucrări prezentate de constructori;
i)asigură virarea la termen şi în cuantumul prevăzut de lege a sumelor ce constituie obligaţii faţă de bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetul asigurărilor sociale de sănătate şi bugetul asigurărilor de şomaj, precum şi a obligaţiilor faţă de alte persoane juridice sau fizice, întocmeşte şi trimite situaţiile lunare specifice pentru certificarea acestor obligaţii;
j)răspunde de efectuarea corectă şi la timp a înregistrărilor contabile;
k)întocmeşte şi verifică balanţa lunară de verificare;
l)întocmeşte notele contabile şi fişele de conturi, analizează şi urmăreşte soldurile conturilor;
m)urmăreşte realizarea decontărilor cu debitorii şi creditorii;
n)organizează şi efectuează operaţiunile contabile privind evidenţa patrimoniului, activitatea de administrare şi inventariere a acestuia;
o)analizează şi avizează propunerile privind scoaterea din funcţiune a mijloacelor fixe şi clasarea sau declasarea celorlalte bunuri, conform propunerilor făcute de cei în drept;
p)răspunde de organizarea evidenţei contabile a mijloacelor bugetare;
q)organizează evidenţa cantitativ-valorică a bunurilor materiale, a obiectelor de inventar şi a mijloacelor fixe aflate în patrimoniul Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism;
r)ţine evidenţa concediilor de boală şi maternitate şi asigură efectuarea plăţii integrale şi la timp a drepturilor băneşti cuvenite personalului Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism;
s)întocmeşte ordinele de plată privind achitarea facturilor şi a viramentelor;
ş)transmite Institutului Naţional de Statistică situaţiile statistice privind indicatorii economici realizaţi;
t)acordă viza de control financiar preventiv propriu;
ţ)colaborează cu Ministerul Finanţelor pentru realizarea schimbului permanent de date şi informaţii asupra activităţii serviciului;
u)întocmeşte situaţiile solicitate de către organele de control financiar şi realizează orice alte activităţi dispuse de conducerea compartimentului ori de procurorul-şef al Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism.
Art. 76
Serviciul prevăzut la art. 75 este condus de un şef serviciu, care îndeplineşte următoarele atribuţii:
a)organizează, conduce, controlează şi răspunde de activitatea personalului, luând sau, după caz, propunând managerului economic măsurile care se impun;
b)ia măsuri şi, după caz, face propuneri pentru realizarea în bune condiţii şi la termen a atribuţiilor ce revin serviciului;
c)realizează orice alte activităţi dispuse de managerul economic sau de procurorul-şef al Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism, în condiţiile legii.
SECŢIUNEA 4:Atribuţiile Serviciului investiţii, achiziţii publice şi administrativ şi ale şefului de serviciu
Art. 77
(1)Personalul din cadrul Serviciul investiţii, achiziţii publice şi administrativ are următoarele atribuţii:
A.Atribuţii referitoare la activitatea de investiţii:
a)elaborează şi prezintă, conform legii, programul de investiţii şi listele de investiţii ale Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism, în funcţie de obiectivele/proiectele de investiţii prioritizate, în vederea cuprinderii cheltuielilor de investiţii în proiectul de buget;
b)urmăreşte şi verifică întocmirea studiilor de fezabilitate tehnico-economice pentru investiţiile planificate, precum şi a documentaţiilor de avizare a lucrărilor de intervenţii pentru reparaţii capitale;
c)analizează periodic stadiul fizic al lucrărilor şi propune măsuri de încadrare în termenele şi bugetele alocate;
d)asigură îndrumarea şi supravegherea tehnică pentru realizarea investiţiilor şi întocmeşte situaţiile periodice privind stadiul de realizare a acestora;
e)verifică documentaţiile tehnico-economice pentru obiectivele/proiectele de investiţii, documentaţiile de avizare a lucrărilor de intervenţii, respectiv a notelor de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente categoriilor de investiţii, după care le supune aprobării, în condiţiile legii;
f)fundamentează necesarul de credite bugetare şi credite de angajament pentru cheltuieli de investiţii, reparaţii curente şi obiecte de inventar destinate procesului investiţional, în vederea cuprinderii acestora în proiectul de buget al Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism;
g)colaborează cu celelalte structuri din cadrul Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism în vederea cuprinderii în proiectul de buget a cheltuielilor de investiţii, altele decât cele finanţate prin bugetul de stat;
h)verifică şi avizează solicitările de deschideri lunare de credite pentru cheltuieli de investiţii, reparaţii curente şi obiecte de inventar destinate procesului investiţional;
i)întocmeşte şi supune aprobării listele cheltuielilor de investiţii aprobate prin legea anuală a bugetului de stat, precum şi modificările solicitate şi aprobate pe parcursul anului;
j)verifică documentaţiile tehnico-economice ale lucrărilor de reparaţii curente, după care le avizează, potrivit legii;
k)verifică şi avizează, în condiţiile legii, propunerile de virări de credite bugetare şi/sau credite de angajament neutilizate între obiectivele/proiectele şi categoriile de investiţii înscrise în programul de investiţii;
l)efectuează demersurile legale pentru obţinerea avizelor şi a aprobărilor necesare de la autorităţile competente pentru efectuarea lucrărilor de construcţii şi reparaţii capitale, după caz;
m)coordonează şi verifică activitatea diriginţilor de şantier pentru lucrările aflate în derulare;
n)iniţiază proiecte de norme, instrucţiuni şi proceduri de lucru în domeniul de competenţă, pe care le supune aprobării pe cale ierarhică.
B.Atribuţii referitoare la activitatea de achiziţii publice:
a)centralizează propunerile structurilor interne ale instituţiei privind achiziţionarea de produse, servicii şi lucrări necesare pentru buna desfăşurare a activităţii în cadrul Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism;
b)elaborează şi actualizează, pe baza necesităţilor transmise de celelalte compartimente, Programul anual al achiziţiilor publice pentru bunuri, servicii şi lucrări, pe care îl supune aprobării procurorului-şef al Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism;
c)organizează, derulează şi finalizează procedurile de achiziţii publice pentru atribuirea contractelor de achiziţie publică şi achiziţionarea de bunuri materiale, servicii şi lucrări, prevăzute în Programul anual al achiziţiilor publice;
d)asigură transparenţa în aplicarea criteriilor de selecţie şi a celor pentru atribuirea contractului de achiziţie publică, întocmeşte şi păstrează dosarele de achiziţie publică pentru fiecare contract atribuit în urma aplicării procedurii de achiziţie publică, urmărind cuprinderea tuturor documentelor şi actelor care au stat la baza atribuirii contractului;
e)asigură participarea personalului desemnat în comisia de evaluare, verificând eligibilitatea ofertanţilor, înregistrarea acestora şi îndeplinirea criteriilor referitoare la capacitatea tehnică şi economico-financiară;
f)asigură întocmirea documentaţiei pentru elaborarea şi prezentarea ofertelor, cu respectarea prevederilor legale;
g)transmite şi urmăreşte comunicările privind rezultatul etapei de selectare a ofertanţilor, precum şi al aplicării procedurii respective;
h)redactează proiectul contractului de achiziţie publică şi urmăreşte încheierea acestuia cu ofertantul declarat câştigător;
i)face propuneri privind soluţionarea contestaţiilor referitoare la atribuirea contractelor de achiziţii;
j)întocmeşte şi transmite raportări privind procedurile de achiziţii publice desfăşurate către alte instituţii sau autorităţi publice, în condiţiile şi la termenele prevăzute de lege;
k)monitorizează derularea contractelor de furnizare de bunuri, prestări de servicii şi lucrări de reparaţii-întreţinere care au fost încheiate, confirmând îndeplinirea obligaţiilor în vederea efectuării plăţii.
C.Atribuţii referitoare la activitatea de administrare, întreţinere şi deservire:
a)asigură aprovizionarea cu materiale de întreţinere şi uz gospodăresc, cu rechizite, obiecte de inventar şi mijloace fixe, întocmind notele de recepţie pe categorii de bunuri şi ţinând evidenţa acestora pe fişe de magazie;
b)administrează şi gestionează bunurile mobile şi imobile din patrimoniul instituţiei, indiferent de titlul cu care le deţine;
c)organizează gestionarea şi evidenţa mijloacelor fixe, a obiectelor de inventar, a materialelor şi pieselor de schimb, a carburanţilor şi lubrifianţilor şi a altor materiale aflate în dotare şi asigură înscrierea numerelor de inventar, efectuând şi propuneri de casare a acestora sau de scoaterea din funcţiune;
d)urmăreşte folosirea sau exploatarea în bune condiţii a bunurilor din dotare conform destinaţiei acestora, în vederea satisfacerii necesităţilor instituţiei;
e)organizează şi controlează modul de ţinere a evidenţei tehnico-operative de către personalul desemnat în acest scop şi ia măsurile necesare pentru asigurarea condiţiilor legale de gestionare;
f)întocmeşte legitimaţiile de serviciu pentru personalul Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism;
g)asigură întreţinerea, curăţenia şi administrarea în bune condiţii a sediilor instituţiei;
h)organizează întreţinerea şi efectuarea reparaţiilor pentru clădiri, dotări şi alte active din patrimoniul instituţiei;
i)efectuează inventarierea anuală, verificând existenţa în teren a mijloacelor fixe şi a obiectelor de inventar;
j)depozitează şi distribuie mărfurile, piesele de schimb, carburanţii, pe care le/îi preia în gestiune şi le/îi eliberează pe baza bonurilor de consum;
k)verifică periodic modul de gestionare, depozitare şi păstrare a materialelor intrate şi ieşite din magazie;
l)asigură legăturile telefonice ale Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism cu celelalte parchete sau cu alte instituţii, menţine în stare de funcţionare şi remediază orice defecţiuni la centrala telefonică sau la aparatele telefonice din dotarea direcţiei.
D.Atribuţii referitoare la activitatea parcului auto:
a)întocmeşte notele de fundamentare pentru elaborarea Programului anual al achiziţiilor publice al Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism referitor la: prestări servicii de service auto, prestări servicii de spălare şi curăţare autovehicule, servicii de asigurare auto, roviniete auto, carburanţi auto, alte servicii şi materiale necesare pentru desfăşurarea activităţii de exploatare a parcului auto al Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism;
b)ţine evidenţa autovehiculelor şi organizează activitatea de exploatare a parcului auto al Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism, a materialelor şi pieselor auto pe fişe distincte pentru fiecare autoturism;
c)asigură transportul de persoane şi materiale, precum şi întreţinerea şi exploatarea în condiţii bune şi de siguranţă a autovehiculelor din dotarea parcului auto al Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism;
d)întocmeşte caietele de sarcini pentru achiziţionarea de bunuri, servicii şi lucrări de întreţinere-reparaţii necesare bunei funcţionări a parcului auto, face propuneri privind necesarul de carburanţi şi lubrifianţi şi întocmeşte programul de utilizare şi întreţinere a autovehiculelor din dotare;
e)eliberează foile de parcurs şi verifică completarea acestora de către conducătorii auto cu toate datele necesare întocmirii situaţiilor cerute de lege şi de procedurile interne şi asigură întocmirea situaţiei consumului de carburanţi pentru fiecare autovehicul;
f)întocmeşte fişa activităţii zilnice pentru fiecare autovehicul aflat în dotarea sau folosinţa Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism;
g)întocmeşte situaţia lunară a parcului auto al Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism pe mărci şi tipuri de autovehicule;
h)gestionează bonurile valorice de carburanţi auto şi cardurile de carburant auto, pe care le distribuie conducătorilor auto în funcţie de necesităţi şi de stocul "la zi" înregistrat în fişa activităţii zilnice (F.A.Z.);
i)monitorizează modul de încadrare al consumului de carburanţi auto în limitele stabilite prin acte normative specifice şi normele interne;
j)face propuneri privind proiectul de buget referitoare la cheltuielile de exploatare şi de întreţinere a parcului auto;
k)organizează şi urmăreşte activitatea şoferilor, întreţine în condiţii optime de funcţionare şi curăţenie autovehiculele din dotare;
l)urmăreşte efectuarea reviziei tehnice şi plata asigurării obligatorii de răspundere civilă auto în termen, pentru toate autovehiculele;
m)ţine evidenţa termenelor scadente ale poliţelor de asigurare auto şi ia măsuri în vederea înnoirii în termen a acestora;
n)ţine evidenţa dosarelor de daune în cazul accidentelor în care sunt implicate autovehicule aflate în dotarea sau folosinţa Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism;
o)asigură serviciile de inspecţie tehnică auto, revizie auto şi reparaţii auto pentru toate mărcile de autovehicule din parcul auto al Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism, precum şi spălarea şi curăţarea acestora;
p)respectă şi aplică întocmai dispoziţiile legale privind circulaţia pe drumurile publice.
E.Atribuţii referitoare la activitatea de protecţie şi stingere a incendiilor:
a)ia măsuri pentru dotarea sediilor Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism cu materiale pentru prevenirea şi stingerea incendiilor, precum şi pentru înlăturarea consecinţelor unor calamităţi;
b)întocmeşte planurile de evacuare în caz de incendiu şi asigură afişarea acestora la locuri vizibile;
c)elaborează şi actualizează planul de prevenire şi protecţie;
d)identifică, monitorizează şi evaluează factorii de risc specifici;
e)stabileşte şi urmăreşte îndeplinirea măsurilor şi a acţiunilor de prevenire şi de apărare împotriva incendiilor;
f)propune conducerii direcţiei încheierea de contracte, convenţii sau protocoale de cooperare cu alte servicii de urgenţă profesioniste ori voluntare şi asigură dotarea Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism cu mijloace tehnice de stingere a incendiilor.
(2)Personalul din cadrul Serviciului investiţii, achiziţii şi administrativ îndeplineşte orice alte sarcini dispuse de managerul economic al compartimentului sau stabilite de procurorul-şef al Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism, în condiţiile legii.
Art. 78
Serviciul investiţii, achiziţii publice şi administrativ este condus de un şef de serviciu, care are următoarele atribuţii:
a)organizează, conduce, controlează şi răspunde de activitatea personalului, luând sau, după caz, propunând managerului economic măsurile care se impun;
b)ia măsuri şi, după caz, face propuneri pentru realizarea în bune condiţii şi la termen a atribuţiilor ce revin serviciului;
c)realizează orice alte activităţi dispuse de managerul economic ori de procurorul-şef al Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism, în condiţiile legii.
SECŢIUNEA 5:Compartimentul intern de prevenire şi protecţie
Art. 79
(1)Compartimentul intern de prevenire şi protecţie îndeplineşte, potrivit legii, atribuţii privind securitatea şi sănătatea în muncă.
(2)Personalul Compartimentului intern de prevenire şi protecţie are următoarele atribuţii:
a)coordonează şi răspunde de activităţile de prevenire şi protecţie desfăşurate în cadrul direcţiei;
b)elaborează instrucţiuni proprii instituţiei pentru completarea şi/sau aplicarea reglementărilor de securitate şi sănătate în muncă, ţinând seama de particularităţile activităţilor şi ale instituţiei, şi asigură condiţii pentru ca fiecare angajat să primească o instruire adecvată în acest domeniu;
c)verifică însuşirea şi aplicarea de către personalul din cadrul direcţiei a măsurilor de prevenire şi protecţie, a instrucţiunilor proprii, precum şi a atribuţiilor şi responsabilităţilor în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă stabilite prin fişa postului;
d)ia măsuri privind asigurarea cadrului organizatoric şi a mijloacelor necesare securităţii şi protecţiei în muncă;
e)elaborează şi actualizează planul de prevenire şi protecţie;
f)identifică pericolele şi evaluează riscurile profesionale pentru personalul direcţiei;
g)elaborează programul de instruire-testare la nivelul instituţiei;
h)organizează şi planifică efectuarea de către personalul direcţiei a examenelor medicale de supraveghere a sănătăţii la locul de muncă, în conformitate cu prevederile legale;
i)identifică echipamentele individuale de protecţie necesare pentru posturile de lucru din instituţie, întocmeşte necesarul de dotare, urmăreşte întreţinerea, manipularea şi depozitarea adecvată a echipamentelor individuale de protecţie, precum şi înlocuirea acestora la termenele stabilite;
j)comunică evenimentele conform competenţelor prevăzute de lege şi participă la cercetarea acestora, atunci când este cazul;
k)elaborează rapoarte privind accidentele de muncă suferite de către angajaţii instituţiei, în conformitate cu prevederile legale;
l)întocmeşte note de fundamentare şi face propuneri privind cuprinderea în proiectul de buget a cheltuielilor aferente activităţilor pe care le efectuează şi coordonează;
m)întocmeşte caietele de sarcini pentru achiziţionarea de bunuri şi servicii în domeniul de competenţă;
n)monitorizează derularea contractelor de furnizare de bunuri şi de prestări de servicii care au fost încheiate la solicitarea acestui compartiment, confirmând îndeplinirea obligaţiilor în vederea efectuării plăţii;
o)exercită orice alte atribuţii prevăzute de legi, regulamente şi ordine sau stabilite din dispoziţia procurorului-şef al Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism, în condiţiile legii.
(3)Personalul Compartimentului intern de prevenire şi protecţie se subordonează direct managerului economic al Compartimentului economico-financiar şi administrativ, care organizează şi coordonează activitatea de prevenire şi protecţie la nivelul Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism.