Secţiunea 5 - Compartimentul intern de prevenire şi protecţie - Regulament din 2024 de ordine interioară al Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism
M.Of. 221 bis
În vigoare Versiune de la: 15 Martie 2024
SECŢIUNEA 5:Compartimentul intern de prevenire şi protecţie
Art. 79
(1)Compartimentul intern de prevenire şi protecţie îndeplineşte, potrivit legii, atribuţii privind securitatea şi sănătatea în muncă.
(2)Personalul Compartimentului intern de prevenire şi protecţie are următoarele atribuţii:
a)coordonează şi răspunde de activităţile de prevenire şi protecţie desfăşurate în cadrul direcţiei;
b)elaborează instrucţiuni proprii instituţiei pentru completarea şi/sau aplicarea reglementărilor de securitate şi sănătate în muncă, ţinând seama de particularităţile activităţilor şi ale instituţiei, şi asigură condiţii pentru ca fiecare angajat să primească o instruire adecvată în acest domeniu;
c)verifică însuşirea şi aplicarea de către personalul din cadrul direcţiei a măsurilor de prevenire şi protecţie, a instrucţiunilor proprii, precum şi a atribuţiilor şi responsabilităţilor în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă stabilite prin fişa postului;
d)ia măsuri privind asigurarea cadrului organizatoric şi a mijloacelor necesare securităţii şi protecţiei în muncă;
e)elaborează şi actualizează planul de prevenire şi protecţie;
f)identifică pericolele şi evaluează riscurile profesionale pentru personalul direcţiei;
g)elaborează programul de instruire-testare la nivelul instituţiei;
h)organizează şi planifică efectuarea de către personalul direcţiei a examenelor medicale de supraveghere a sănătăţii la locul de muncă, în conformitate cu prevederile legale;
i)identifică echipamentele individuale de protecţie necesare pentru posturile de lucru din instituţie, întocmeşte necesarul de dotare, urmăreşte întreţinerea, manipularea şi depozitarea adecvată a echipamentelor individuale de protecţie, precum şi înlocuirea acestora la termenele stabilite;
j)comunică evenimentele conform competenţelor prevăzute de lege şi participă la cercetarea acestora, atunci când este cazul;
k)elaborează rapoarte privind accidentele de muncă suferite de către angajaţii instituţiei, în conformitate cu prevederile legale;
l)întocmeşte note de fundamentare şi face propuneri privind cuprinderea în proiectul de buget a cheltuielilor aferente activităţilor pe care le efectuează şi coordonează;
m)întocmeşte caietele de sarcini pentru achiziţionarea de bunuri şi servicii în domeniul de competenţă;
n)monitorizează derularea contractelor de furnizare de bunuri şi de prestări de servicii care au fost încheiate la solicitarea acestui compartiment, confirmând îndeplinirea obligaţiilor în vederea efectuării plăţii;
o)exercită orice alte atribuţii prevăzute de legi, regulamente şi ordine sau stabilite din dispoziţia procurorului-şef al Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism, în condiţiile legii.
(3)Personalul Compartimentului intern de prevenire şi protecţie se subordonează direct managerului economic al Compartimentului economico-financiar şi administrativ, care organizează şi coordonează activitatea de prevenire şi protecţie la nivelul Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism.