Secţiunea 7 - Comisia de selecţionare - Regulament din 2024 de ordine interioară al Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism

M.Of. 221 bis

În vigoare
Versiune de la: 15 Martie 2024
SECŢIUNEA 7:Comisia de selecţionare
Art. 134
(1)Documentele de arhivă al căror termen de păstrare stabilit în nomenclatorul arhivistic a expirat, se prezintă comisiei de selecţionare constituite potrivit Legii Arhivelor Naţionale nr. 16/1996, republicată.
(2)Comisia de selecţionare este compusă din preşedinte, secretar şi un număr impar de membri, numiţi de procurorul-şef direcţie din rândul procurorilor şi al grefierilor.
(3)Preşedintele comisiei de selecţionare va fi numit din rândul procurorilor.
(4)Salariatul care răspunde de arhivă va fi numit secretar al comisiei de selecţionare. Acesta are obligaţia să pregătească din timp materialul arhivistic pe care urmează să îl prezinte comisiei, să prezinte explicaţiile necesare în legătură cu selecţionarea arhivei şi să ducă la îndeplinire hotărârile comisiei.
(5)După expirarea termenului de păstrare, la cererea secretarului comisiei, preşedintele convoacă comisia de selecţionare. Aceasta verifică dacă documentele înscrise în inventar au fost bine încadrate în termenele de păstrare şi avizează eliminarea lor, putând să prelungească termenul de păstrare a unor lucrări, dacă este cazul.
(6)În cazul în care comisia de selecţionare constată că s-au produs greşeli în stabilirea termenelor de păstrare, va face rectificările necesare în inventar. Dacă este cazul, se întocmesc inventare separate care se anexează la inventarul iniţial.