Secţiunea 2 - SECŢIUNEA 2: Comisia de organizare a concursului - Regulament din 2023 privind organizarea şi desfăşurarea concursului pentru ocuparea posturilor vacante de magistrat-asistent la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie
M.Of. 197
În vigoare Versiune de la: 6 Noiembrie 2025
SECŢIUNEA 2:SECŢIUNEA 2: Comisia de organizare a concursuluiArt. 5
Comisia de organizare a concursului a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie are, în principal, următoarele atribuţii:
1.verifică îndeplinirea condiţiilor de participare la concurs, centralizează dosarele candidaţilor, întocmeşte şi afişează lista candidaţilor admişi la concurs, precum şi lista finală a candidaţilor;
2.controlează şi îndrumă acţiunile privind organizarea şi desfăşurarea concursului, identificarea şi, după caz, închirierea spaţiilor adecvate pentru susţinerea probelor de concurs, procurarea necesarului de rechizite, asigurarea asistenţei medicale pe parcursul desfăşurării concursului şi a pazei necesare pentru păstrarea ordinii publice la centrele de concurs şi de evaluare;
3.asigură confecţionarea ştampilelor-tip pentru concurs;
4.instruieşte, înaintea susţinerii concursului, responsabilii de sală;
5.preia de la preşedinţii comisiilor de elaborare a subiectelor, pe bază de delegaţie nominală, subiectele pentru probele scrise şi baremele de evaluare şi de notare, în plicuri distincte, închise şi sigilate;
6.ia măsuri pentru securizarea subiectelor şi lucrărilor scrise, păstrează în condiţii de siguranţă deplină subiectele şi baremele de evaluare şi notare;
7.repartizează candidaţii pe săli, pentru probele scrise, dispune publicarea listelor respective pe pagina de internet a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, precum şi afişarea pe uşile sălilor în care se desfăşoară probele;
8.coordonează multiplicarea subiectelor pentru probele scrise, în funcţie de numărul candidaţilor, sigilând apoi plicurile conţinând numărul sau, după caz, necesarul de subiecte pentru fiecare sală;
9.efectuează tragerea la sorţi şi distribuie candidaţilor subiectele multiplicate pentru probele scrise;
10.ia măsuri pentru ca în spaţiile în care se desfăşoară probele scrise de concurs să nu pătrundă persoane străine neautorizate de comisie sau neprevăzute de prezentul regulament;
11.predă comisiei de corectare lucrările scrise la proba practică, precum şi baremele de evaluare şi notare, împreună cu ghidurile de corectare;
12.afişează baremele de evaluare şi notare pentru ambele probe scrise, împreună cu subiectele, la centrele de concurs, la sfârşitul ultimei probe, şi asigură publicarea acestora pe pagina de internet a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie;
13.organizează transportul lucrărilor scrise de la centrele de concurs la centrul de evaluare şi răspunde de securitatea acestora;
14.calculează mediile generale şi întocmeşte listele finale;
15.efectuează verificări privind îndeplinirea condiţiei bunei reputaţii prevăzute la art. 5 alin. (3) lit. c) din Legea nr. 303/2022, după afişarea rezultatelor definitive ale concursului;
16.analizează desfăşurarea şi rezultatele concursului şi prezintă concluziile Colegiului de conducere al Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie;
17.informează de îndată Colegiul de conducere al Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie cu privire la orice situaţie deosebită a cărei rezolvare nu este prevăzută în prezentul regulament, precum şi cu privire la orice situaţie care impune anularea unor subiecte, cum ar fi: pierderea, deteriorarea sau desecretizarea unui subiect;
18.asigură afişarea şi publicarea simultană pe pagina de internet a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie a rezultatelor concursului;
19.propune Colegiului de conducere al Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie eventualele modificări în modul de organizare şi desfăşurare a concursului;
20.exercită orice alte atribuţii necesare bunei desfăşurări a concursului.
Art. 6
(1)Directorul Direcţiei resurse umane şi organizare înaintează preşedintelui Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie propunerea privind desemnarea preşedintelui, a membrilor titulari şi supleanţi care alcătuiesc comisia de organizare a concursului, în vederea aprobării.
(2)După stabilirea de către preşedintele Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie a componenţei comisiei de organizare a concursului, preşedintele comisiei ia toate măsurile necesare ducerii la îndeplinire a atribuţiilor prevăzute la art. 5.
(3)Comisia de organizare prevăzută la alin. (2) este compusă din directorul/directorul adjunct al Direcţiei resurse umane şi organizare sau şeful Serviciului de resurse umane, concursuri şi evaluări. Numărul membrilor desemnaţi în comisia de organizare se va stabili de către directorul Direcţiei resurse umane şi organizare în raport cu complexitatea concursului. Din comisia de organizare vor face parte şi specialişti IT, care vor asigura suportul tehnico-informatic al concursului.
(1)Directorul Direcţiei resurse umane şi organizare înaintează preşedintelui Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie propunerea privind desemnarea preşedintelui, a membrilor titulari şi supleanţi care alcătuiesc comisia de organizare a concursului, în vederea aprobării.
(2)După stabilirea de către preşedintele Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie a componenţei comisiei de organizare a concursului, preşedintele comisiei ia toate măsurile necesare ducerii la îndeplinire a atribuţiilor prevăzute la art. 5.
(3)Comisia de organizare prevăzută la alin. (2) este compusă din directorul/directorul adjunct al Direcţiei resurse umane şi organizare sau şeful Serviciului de resurse umane, concursuri şi evaluări. Numărul membrilor desemnaţi în comisia de organizare se va stabili de către directorul Direcţiei resurse umane şi organizare în raport cu complexitatea concursului. Din comisia de organizare vor face parte şi specialişti IT, care vor asigura suportul tehnico-informatic al concursului.(4)Dispoziţiile art. 7 alin. (6) şi (8) se aplică în mod corespunzător.