Capitolul iv - Conducerea, structura şi atribuţiile Serviciului administrativ, întreţinere şi gestiuni - Regulament din 2023 de ordine interioară al Direcţiei Naţionale Anticorupţie
M.Of. 895 bis
În vigoare Versiune de la: 11 Iunie 2024
CAPITOLUL IV:Conducerea, structura şi atribuţiile Serviciului administrativ, întreţinere şi gestiuni
Art. 931
(1)Serviciul administrativ, întreţinere şi gestiuni este condus de un şef serviciu.
(2)Serviciul administrativ, întreţinere şi gestiuni îndeplineşte următoarele atribuţii:
A.Atribuţii referitoare la activitatea de administrare, întreţinere şi gestiune:
a)face propuneri privind proiectul de buget referitoare la cheltuielile de întreţinere şi fundamentează necesarul de credite bugetare şi credite de angajament pentru cheltuieli de investiţii, reparaţii curente şi obiecte de inventar, în vederea cuprinderii acestora în proiectul de buget al Direcţiei Naţionale Anticorupţie;
b)asigură aprovizionarea cu materiale de întreţinere şi uz gospodăresc, cu rechizite, obiecte de inventar şi mijloace fixe, întocmind notele de recepţie pe categorii de bunuri şi ţinând evidenţa acestora pe fişe de magazie;
c)depozitează şi distribuie mărfurile, piesele de schimb, pe care le preia în gestiune şi le eliberează pe baza bonurilor de consum;
d)organizează gestionarea şi evidenţa mijloacelor fixe, a obiectelor de inventar, a materialelor, a pieselor de schimb, a altor materiale aflate în dotare şi asigură înscrierea numerelor de inventar, efectuând propuneri de casare a acestora sau de scoatere din funcţiune;
e)urmăreşte folosirea sau exploatarea în bune condiţii a bunurilor din dotare conform destinaţiei acestora, în vederea satisfacerii necesităţilor instituţiei;
f)asigură întreţinerea, curăţenia şi administrarea în bune condiţii a sediilor instituţiei.
B.Atribuţii referitoare la activitatea de administrare a patrimoniului:
a)organizează întreţinerea şi efectuarea reparaţiilor pentru clădiri, dotări şi alte active din patrimoniul instituţiei;
b)participă la inventarierea anuală şi la activităţile de casare prin reprezentanţi în cazul comisiilor specifice, verificând existenţa în teren a mijloacelor fixe şi a obiectelor de inventar;
c)administrează bunurile mobile din patrimoniul instituţiei, indiferent de titlul cu care le deţine;
d)organizează modul de ţinere a evidenţei tehnico-operative de către personalul desemnat în acest scop şi ia măsurile necesare pentru asigurarea condiţiilor legale de gestionare;
e)verifică periodic modul de gestionare, depozitare şi păstrare a materialelor intrate şi ieşite din magazie;
f)monitorizează derularea contractelor de furnizare de bunuri, prestări de servicii şi lucrări de reparaţii-întreţinere care au fost încheiate, confirmând îndeplinirea obligaţiilor în vederea efectuării plăţii;
g)întocmeşte notele de fundamentare pentru elaborarea programului anual al achiziţiilor publice al Direcţiei Naţionale Anticorupţie referitor la materiale de întreţinere şi uz gospodăresc, rechizite, obiecte de inventar şi mijloace fixe, alte servicii şi materiale necesare pentru desfăşurarea activităţii în cadrul Direcţiei Naţionale Anticorupţie;
h)întocmeşte specificaţiile tehnice pentru achiziţionare de bunuri, servicii şi lucrări de întreţinere şi reparaţii necesare bunei funcţionări a instituţiei;
i)analizează periodic stadiul fizic al furnizării de bunuri şi servicii şi propune măsuri de încadrare în termenele şi bugetele alocate;
j)verifică documentaţiile tehnico-economice ale lucrărilor de reparaţii curente, după care le avizează, potrivit legii.
(3)Serviciul administrativ, întreţinere şi gestiuni îndeplineşte orice alte sarcini dispuse de managerul economic sau stabilite de conducerea Direcţiei Naţionale Anticorupţie, în condiţiile legii.
(4)Serviciul administrativ, întreţinere şi gestiuni îndeplineşte, în mod corespunzător, atribuţiile prevăzute la alin. (2) şi în ceea ce priveşte activitatea Structurii de sprijin a procurorilor europeni delegaţi în România pentru Parchetul European.