Secţiunea 12 - Asigurarea managementului traficului aerian al aeronavelor de stat - Regulament din 2021 pentru zbor al aviaţiei militare
M.Of. 148
În vigoare Versiune de la: 25 Octombrie 2023
SECŢIUNEA 12:Asigurarea managementului traficului aerian al aeronavelor de stat
Art. 194
Asigurarea managementului traficului aerian al aeronavelor de stat reprezintă totalitatea măsurilor, acţiunilor şi procedurilor necesare pentru furnizarea serviciilor militare de trafic aerian şi gestionarea fluxurilor militare de trafic aerian în scopul asigurării fluenţei traficului aerian, siguranţei zborului şi eficienţei misiunilor aeronavelor de stat.
Art. 195
Managementul traficului aerian al aeronavelor de stat este asigurat prin structuri, personal, echipamente şi proceduri certificate.
Art. 196
Asigurarea managementului traficului aerian pentru aeronavele de stat se face în conformitate cu autorizările, competenţele şi limitările consemnate în certificatele de atestare a calificărilor şi autorizărilor, în certificatele de atestare a aptitudinii medicale, precum şi titlurile de clasificare şi specializare deţinute de navigatorii de sol.
Art. 197
Furnizarea serviciilor de trafic aerian pentru aeronavele de stat presupune asigurarea serviciului militar de informare, serviciului militar de alarmare, serviciului militar consultativ şi serviciului militar de control al traficului aerian.
Art. 198
Managementul spaţiului aerian asigură alocarea volumelor de spaţiu aerian necesare zborului aeronavelor de stat prin coordonarea procedurală a alocării spaţiului aerian.
Art. 199
Gestionarea fluxurilor militare de trafic aerian asigură planificarea/programarea zborului aeronavelor de stat în scopul fluidizării traficului aerian prin coordonarea procedurală a fluxurilor de trafic aerian.
Art. 200
Furnizarea serviciului militar de control al traficului aerian presupune asigurarea, după caz, a cel puţin unuia dintre următoarele servicii: serviciul militar de control de aerodrom, serviciul militar de control de apropiere, serviciul militar de control regional, serviciul de control tactic radar pentru interceptare, serviciul de control tactic procedural pe poziţii înaintate, serviciul de control tactic radar de la bordul navelor sau serviciul de control tactic procedural pe puntea de zbor.
Art. 201
Pentru executarea transferului controlului aeronavelor de stat între unităţile de control al traficului aerian, precum şi pentru coordonarea zborului aeronavelor de stat cu traficul adiacent sau cu activităţile altor utilizatori de spaţiu aerian se asigură servicii radar sau procedurale de coordonare a traficului aerian.
Art. 202
Asigurarea serviciului militar de control al traficului aerian se face în limitele posibilităţilor tehnice ale mijloacelor de supraveghere a spaţiului aerian şi ale mijloacelor terestre pentru comunicaţii sol-sol şi sol-aer.
Art. 203
Zborul oricărei aeronave de stat se execută numai după asigurarea măsurilor privind gestionarea fluxurilor militare de trafic aerian prin planificarea/programarea zborului acestora.
Art. 204
Zborul oricărei aeronave de stat care necesită alocare de spaţiu aerian se execută numai după asigurarea managementului spaţiului aerian prin alocarea volumelor de spaţiu aerian necesare îndeplinirii misiunilor.
Art. 205
Decolarea/Aterizarea oricărei aeronave de stat de pe/pe un aerodrom militar certificat este permisă numai după asigurarea serviciului militar de control de aerodrom şi a serviciului militar de coordonare a traficului aerian.
Art. 206
Zborul oricărei aeronave de stat cu aripă fixă, atunci când la aerodromul de decolare sau la aerodromul de destinaţie sunt condiţii meteorologice pentru zborul după instrumente, se execută numai după asigurarea serviciului de control de apropiere şi a serviciului de coordonare radar a traficului aerian la aerodrom.
Art. 207
Zborurile tehnice ale aeronavelor de stat în zone rezervate de spaţiu aerian se execută numai după asigurarea serviciului militar de control al traficului aerian şi a serviciului militar de coordonare radar a traficului aerian.
Art. 208
Zborul aeronavelor de stat în zonele periculoase de spaţiu aerian utilizate în mod exclusiv sau în comun cu alţi utilizatori de spaţiu aerian, pentru misiuni de trageri sau bombardament aerian, se execută numai după asigurarea, în aceste zone, a serviciului de control tactic procedural pe poziţii înaintate.
Art. 209
În zonele periculoase de spaţiu aerian rezervate pentru misiuni de paraşutare, desantare ori delestare de materiale, zborul aeronavelor de stat, altele decât cele ale operatorului care a făcut rezervarea, se execută numai după asigurarea, în aceste zone, a serviciului de control tactic procedural pe poziţii înaintate.
Art. 210
Apuntarea aeronavelor de stat sau decolarea acestora de la bordul navelor se execută numai cu asigurarea serviciului de control tactic radar de la bordul navelor şi a serviciului de control tactic procedural pe puntea de zbor.
Art. 211
Misiunile de poliţie aeriană, reale sau de antrenament, se execută numai cu asigurarea serviciului militar de control de aerodrom, a serviciului militar de control de apropiere, a serviciului de control tactic radar pentru interceptare, precum şi a serviciului militar de coordonare a traficului aerian.