Secţiunea 1 - A. Consiliul de administraţie - Regulament din 2020 de organizare şi funcţionare al Spitalului Clinic de Recuperare Medicală Băile Felix
M.Of. 91
Ieşit din vigoare Versiune de la: 28 Ianuarie 2021
SECŢIUNEA 1:A. Consiliul de administraţie
Art. 16
(1)Consiliul de administraţie al Spitalului Clinic de Recuperare Medicală Băile Felix funcţionează în conformitate cu prevederile Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi are rolul de a dezbate principalele probleme de strategie, de organizare şi funcţionare a spitalului.
(2)Componenţa Consiliului de administraţie se stabileşte conform prevederilor Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi este formată din:
a)3 (trei) reprezentanţi ai Ministerului Sănătăţii sau ai Direcţiei de Sănătate Publică Bihor;
b)un reprezentant al Facultăţii de Medicină şi Farmacie din cadrul Universităţii Oradea;
c)un reprezentant al Consiliului Judeţean Bihor;
d)un reprezentant al Colegiului Medicilor Bihor, cu statut de invitat;
e)un reprezentant al Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România, cu statut de invitat.
(3)Instituţiile prevăzute de lege sunt obligate să îşi numească şi membrii supleanţi în Consiliul de administraţie.
(4)Reprezentantul nominalizat de către sindicatul legal constituit în unitate, afiliat la federaţiile sindicale semnatare ale contractului colectiv de muncă la nivel de ramură sanitară, participă ca invitat permanent la şedinţele Consiliului de administraţie.
(5)Membrii Consiliului de administraţie al Spitalului Clinic de Recuperare Medicală Băile Felix se numesc prin act administrativ de către instituţiile prevăzute de lege.
(6)Şedinţele Consiliului de administraţie sunt conduse de un preşedinte, ales cu majoritate simplă din numărul total al membrilor, pentru o perioadă de 6 luni.
Art. 18
Atribuţiile principale ale Consiliului de administraţie sunt următoarele:
a)avizează bugetul de venituri şi cheltuieli al spitalului, precum şi situaţiile financiare trimestriale şi anuale;
b)organizează concurs pentru ocuparea funcţiei de manager în baza regulamentului aprobat prin ordin al ministrului sănătăţii;
c)aprobă măsurile pentru dezvoltarea activităţii spitalului în concordanţă cu nevoile de servicii medicale ale populaţiei;
d)avizează programul anual al achiziţiilor publice, întocmit în condiţiile legii;
e)analizează modul de îndeplinire a obligaţiilor de către membrii Comitetului director şi activitatea managerului şi dispune măsuri pentru îmbunătăţirea activităţii;
f)propune revocarea din funcţie a managerului şi a celorlalţi membri ai Comitetului director în cazul în care constată existenţa situaţiilor prevăzute la art. 178 alin. (1) şi la art. 184 alin. (1) din Legea nr. 95/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 19
Consiliul de administraţie se întruneşte lunar sau ori de către ori este nevoie, la solicitarea majorităţii membrilor săi, a preşedintelui de şedinţă sau a managerului, şi ia decizii cu majoritatea simplă a membrilor prezenţi.
Art. 20
Dispoziţiile referitoare la incompatibilităţi şi conflicte de interese se aplică în mod corespunzător şi membrilor Consiliului de administraţie, conform reglementărilor legale.