Secţiunea 3 - Organizarea şi desfăşurarea concursului de promovare pe loc - Regulament din 2019 privind organizarea şi desfăşurarea concursului de promovare a judecătorilor

M.Of. 768

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 9 Aprilie 2021
SECŢIUNEA 3:Organizarea şi desfăşurarea concursului de promovare pe loc
SUBSECŢIUNEA 1:Comisiile de concurs
Art. 8
(1)Comisia de organizare a concursului de promovare pe loc este condusă de un preşedinte, care este secretarul general al Consiliului Superior al Magistraturii. În cazul imposibilităţii îndeplinirii funcţiei de către acesta, comisia este condusă, în ordine, de directorul Direcţiei resurse umane şi organizare sau de directorul Institutului Naţional al Magistraturii.
(2)Membrii comisiei de organizare se desemnează de către preşedintele acesteia dintre personalul de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii şi al Institutului Naţional al Magistraturii, funcţionarii publici şi personalul contractual din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii şi al Institutului Naţional al Magistraturii.
(3)Nu pot face parte din comisia de organizare persoanele care au soţul sau soţia, concubini, rude ori afini până la gradul al patrulea inclusiv în rândul candidaţilor. Dacă incompatibilitatea se iveşte ulterior desemnării membrilor comisiei, persoana în cauză are obligaţia să se retragă şi să comunice de îndată această situaţie preşedintelui comisiei în vederea înlocuirii sale.
Art. 9
(1)Comisia de organizare a concursului are, în principal, următoarele atribuţii:
1.centralizează cererile de înscriere la concurs, întocmeşte listele de înscriere, verifică îndeplinirea de către candidaţi a condiţiilor legale de participare la concurs, întocmeşte şi înaintează spre publicare lista candidaţilor care îndeplinesc condiţiile legale de participare la concurs şi publică lista finală a candidaţilor;
2.controlează şi îndrumă acţiunile privind organizarea şi desfăşurarea concursului, constând, în principal, în: identificarea şi, după caz, închirierea spaţiilor adecvate pentru susţinerea probelor de concurs, procurarea necesarului de rechizite, asigurarea asistenţei medicale pe parcursul desfăşurării concursului şi a pazei necesare pentru păstrarea ordinii publice la centrele de concurs şi de evaluare, asigurarea cheltuielilor prevăzute de lege pentru membrii comisiilor;
3.asigură paza subiectelor şi a lucrărilor scrise la sediul Consiliului Superior al Magistraturii şi al Institutului Naţional al Magistraturii, la centrele de concurs şi în timpul transportului acestora;
4.asigură confecţionarea ştampilelor-tip pentru concurs, numerotate;
5.instruieşte responsabilii de sală;
6.repartizează candidaţii pe săli pentru proba scrisă, în ordine alfabetică, şi dispune afişarea listelor pe uşile sălilor în care se desfăşoară concursul, precum şi publicarea acestora pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii;
7.preia, de la comisiile de elaborare a subiectelor, subiectele pentru proba scrisă şi baremele de evaluare şi notare, în plicuri sigilate;
8.păstrează în condiţii de deplină siguranţă subiectele şi baremele de evaluare şi notare;
9.distribuie candidaţilor materialele pentru susţinerea probei scrise;
10.afişează baremele de evaluare şi notare la centrele de concurs, la încheierea probei scrise, şi asigură publicarea acestora, precum şi a subiectelor de concurs pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii;
11.organizează transportul lucrărilor scrise de la centrele de concurs la centrul de evaluare şi răspunde de securitatea acestora;
12.ia măsuri pentru ca în spaţiile în care îşi desfăşoară activitatea comisiile de concurs sau de soluţionare a contestaţiilor ori în care se desfăşoară probele scrise de concurs să nu pătrundă persoane străine, neautorizate de comisie sau neprevăzute de prezentul regulament;
13.asigură respectarea procedurii de evaluare şi notare;
14.asigură publicarea simultană pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii a listelor cu rezultatele concursului;
15.analizează desfăşurarea şi rezultatele concursului şi prezintă concluziile Secţiei pentru judecători;
16.informează de îndată Secţia pentru judecători cu privire la orice situaţie deosebită a cărei rezolvare nu este prevăzută în prezentul regulament, precum şi cu privire la orice situaţie care impune anularea unor subiecte, cum ar fi pierderea, deteriorarea ori desecretizarea unui subiect;
17.propune Secţiei pentru judecători eventualele modificări în modul de organizare şi desfăşurare a concursului;
18.îndeplineşte orice alte atribuţii necesare bunei desfăşurări a concursului.
(2)Membrii comisiei de organizare a concursului îşi desfăşoară activitatea în timpul programului normal de lucru de la Consiliul Superior al Magistraturii sau, după caz, Institutul Naţional al Magistraturii. În mod excepţional, în situaţii temeinic justificate, membrii comisiei de organizare a concursului îşi pot desfăşura activitatea şi în afara programului normal de lucru, cu aprobarea preşedintelui comisiei de organizare a concursului.
Art. 10
(1)Preşedintele comisiei de organizare a concursului ia toate măsurile necesare aducerii la îndeplinire a atribuţiilor prevăzute la art. 9.
(2)În acest scop, preşedintele comisiei de organizare a concursului stabileşte atribuţiile pentru membrii comisiei, instrucţiunile pentru responsabilii de sală şi supraveghetori, precum şi sarcinile ce revin curţilor de apel, tribunalelor şi judecătoriilor, în vederea bunei desfăşurări a concursului.
(3)Preşedinţii instanţelor răspund de aducerea la îndeplinire a dispoziţiilor prevăzute mai sus, sub coordonarea preşedintelui comisiei de organizare a concursului.
(4)Preşedintele comisiei de organizare a concursului soluţionează situaţiile de incompatibilitate a membrilor comisiei pe care o conduce. Situaţiile de incompatibilitate a preşedintelui comisiei de organizare sunt soluţionate de Secţia pentru judecători.
Art. 11
(1)Comisia de elaborare a subiectelor şi comisia de soluţionare a contestaţiilor sunt numite prin hotărâre a Secţiei pentru judecători a Consiliului Superior al Magistraturii, fiind alcătuite din judecători de la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi curţile de apel, desemnaţi pe baza consimţământului scris, exprimat anterior. Prin aceeaşi hotărâre, în cadrul acestor comisii sunt constituite subcomisii pentru fiecare materie de concurs pentru care s-au formulat opţiuni.
(2)Institutul Naţional al Magistraturii solicită, prin intermediul preşedintelui Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie şi al preşedinţilor curţilor de apel, consimţământul judecătorilor în scopul desemnării în comisiile de concurs şi, după centralizare, transmite rezultatele la Secţia pentru judecători. Consimţământul pentru desemnarea într-o comisie de concurs se consideră dat atât pentru calitatea de membru titular, cât şi pentru calitatea de membru supleant în comisie.
(3)În comisia de elaborare a subiectelor şi în comisia de soluţionare a contestaţiilor pot fi desemnate, la propunerea Institutului Naţional al Magistraturii, şi cadre didactice universitare care au cel puţin gradul de conferenţiar.
(4)Institutul Naţional al Magistraturii poate propune, cu rol consultativ, Secţiei pentru judecători componenţa comisiilor de concurs pe baza opţiunilor formulate de judecători.
(5)Dispoziţiile art. 8 alin. (3) şi ale art. 10 alin. (4) se aplică în mod corespunzător.
(6)În componenţa comisiilor sunt numiţi şi membri supleanţi care îi vor înlocui, de drept, în ordinea stabilită de Secţia pentru judecători prin hotărârea de numire a comisiilor de concurs, pe acei membri ai comisiei care, din motive întemeiate, nu îşi pot exercita atribuţiile. Înlocuirea se efectuează de preşedintele comisiei de elaborare a subiectelor sau al comisiei de soluţionare a contestaţiilor.
(7)Numărul membrilor comisiilor se stabileşte de Secţia pentru judecători pentru fiecare concurs, în funcţie de numărul candidaţilor şi de materiile pentru care aceştia au optat. Pentru fiecare materie de concurs, subcomisia de elaborare a subiectelor şi subcomisia de soluţionare a contestaţiilor au acelaşi număr de membri, dar nu mai puţin de 3 membri. Subiectele de drept procesual civil sunt elaborate de o subcomisie desemnată de Secţia pentru judecători dintre membrii comisiei de elaborare a subiectelor, iar contestaţiile la dreptul procesual civil sunt soluţionate de o subcomisie desemnată de Secţia pentru judecători dintre membrii comisiei de soluţionare a contestaţiilor. Subiectele de drept procesual penal sunt elaborate de membrii subcomisiei care elaborează subiectele la materia drept penal, iar contestaţiile la dreptul procesual penal sunt soluţionate de membrii subcomisiei care soluţionează contestaţiile la materia drept penal.
Art. 12
(1)Comisiile de elaborare a subiectelor şi de soluţionare a contestaţiilor sunt conduse de câte un preşedinte, desemnat dintre membrii acestora, prin hotărârea prevăzută la art. 11 alin. (1). Preşedintele comisiei de elaborare a subiectelor exercită şi următoarele atribuţii: veghează la respectarea regulilor prevăzute la art. 13 pct. 1, stabileşte timpul de concurs şi coordonează activitatea comisiei. Preşedintele comisiei de soluţionare a contestaţiilor, alături de atribuţiile care îi revin în calitate de membru al comisiei, coordonează activitatea acesteia.
(2)O persoană poate face parte dintr-o singură comisie pentru acelaşi concurs.
(3)Contractele de participare a membrilor comisiilor de elaborare a subiectelor şi de soluţionare a contestaţiilor, prin care se stabilesc modalităţile de plată şi atribuţiile ce le revin, se încheie între aceştia şi un reprezentant al Consiliului Superior al Magistraturii, potrivit dispoziţiilor prezentului regulament.
(4)Declaraţiile şi contractele de participare în comisii se centralizează de comisia de organizare a concursului şi se păstrează alături de celelalte documente de concurs.
(5)Membrii comisiei de elaborare a subiectelor şi ai comisiei de soluţionare a contestaţiilor îşi desfăşoară activitatea în afara programului normal de lucru de la instanţe.
Art. 13
Subcomisiile de elaborare a subiectelor au, în principal, următoarele atribuţii:
1.elaborarea subiectelor pentru proba scrisă, cu respectarea următoarelor reguli:
a)să fie în concordanţă cu tematica şi bibliografia aprobate şi publicate de Secţia pentru judecători şi de Institutul Naţional al Magistraturii;
b)să asigure o cuprindere echilibrată a materiei studiate, să aibă grad de complexitate corespunzător conţinutului tematicii şi bibliografiei, pentru a fi tratate în timpul stabilit;
c)să fie, de regulă, diferenţiate în funcţie de gradul instanţei;
d)să se evite repetarea subiectelor de la concursurile anterioare;
e)să nu conţină probleme controversate în doctrină sau practică;
f)să asigure o repartizare echilibrată a răspunsurilor corecte şi a numărului de răspunsuri corecte între variantele de răspuns;
g)timpul necesar rezolvării subiectelor să nu depăşească timpul alocat desfăşurării probei de concurs;
2.predarea către comisia de organizare a concursului, înainte de desfăşurarea probei scrise, a subiectelor şi baremelor de evaluare şi notare, în plicuri sigilate.
Art. 14
(1)Subcomisiile de soluţionare a contestaţiilor, constituite pentru fiecare materie de concurs pentru care s-au formulat opţiuni, examinează, sub coordonarea preşedintelui comisiei de soluţionare a contestaţiilor şi cu consultarea subcomisiilor de elaborare a subiectelor, în limita motivelor invocate de candidaţi, contestaţiile la bareme.
(2)În cazul în care subcomisia de soluţionare a contestaţiilor respinge toate contestaţiile, baremele iniţiale de evaluare şi notare devin definitive.
(3)În cazul în care membrii subcomisiei de soluţionare a contestaţiilor apreciază că răspunsul corect este altul decât cel indicat în barem sau că răspunsul corect indicat în barem nu este singurul răspuns corect ori că se impune anularea uneia sau mai multor întrebări din testul-grilă, iar membrii subcomisiei de elaborare a subiectelor sunt de acord cu această soluţie, subcomisia de soluţionare a contestaţiilor adoptă baremele definitive.
(4)În situaţiile prevăzute la alin. (3), dacă membrii subcomisiei de soluţionare a contestaţiilor şi cei ai subcomisiei de elaborare a subiectelor nu ajung la un acord, baremele de evaluare şi notare definitive se stabilesc de către aceste subcomisii reunite, cu votul majorităţii membrilor. În scopul realizării majorităţii, preşedintele comisiei de soluţionare a contestaţiilor asigură medierea. Dacă membrii comisiilor au mai mult de două opinii, cei ale căror păreri se apropie mai mult sunt datori să se unească într-o singură opinie.
(5)În situaţia în care, în urma soluţionării contestaţiilor la barem, se apreciază că răspunsul corect la una dintre întrebări este în mod evident altul decât cel indicat în barem, fără a fi incidente dispoziţiile alin. (6), se corectează baremul şi se va acorda punctajul corespunzător întrebării respective numai candidaţilor care au indicat răspunsul corect stabilit prin baremul definitiv.
(6)În ipoteza în care, în urma soluţionării contestaţiilor la barem, se apreciază că răspunsul indicat ca fiind corect în baremul iniţial nu este singurul răspuns corect, baremul definitiv va cuprinde atât punctajul corespunzător variantei de răspuns stabilite de comisia de elaborare a subiectelor în baremul iniţial, cât şi punctajul corespunzător variantei de răspuns stabilite de comisia de contestaţii.
(7)În situaţia în care, în urma soluţionării contestaţiilor la barem, se anulează una sau mai multe întrebări din testul-grilă, punctajul corespunzător întrebărilor anulate se acordă tuturor candidaţilor.
(8)În situaţiile prevăzute la alin. (4), în ipoteza în care nu se poate realiza majoritatea, baremul definitiv va cuprinde atât varianta de răspuns stabilită de comisia de elaborare a subiectelor în baremul iniţial, cât şi varianta de răspuns stabilită de comisia de contestaţii, punctajul corespunzător întrebării respective acordându-se pentru ambele variante.
(81)În situaţiile prevăzute la alin. (4), în ipoteza în care nu se poate realiza majoritatea, dacă subcomisia de soluţionare a contestaţiilor apreciază că se impune anularea uneia sau a mai multor întrebări din testul-grilă, iar subcomisia de elaborare a subiectelor nu este de acord cu această soluţie, întrebările respective se anulează şi punctajul corespunzător acestora se acordă tuturor candidaţilor.

(9)Contestaţiile la barem se soluţionează şi se motivează în termenul prevăzut de calendarul concursului. Baremele definitive stabilite în urma soluţionării contestaţiilor se publică de îndată pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii.
(10)Secţia pentru judecători poate să dispună sancţionarea, cu reducerea drepturilor băneşti cuvenite pentru activitatea prestată, a membrilor comisiilor care sunt răspunzători pentru anularea unor subiecte sau modificarea unor bareme, în măsura în care se reţine reaua-credinţă sau grava neglijenţă a acestora. Acestor persoane le poate fi interzisă şi participarea în comisii similare pe o perioadă de până la 3 ani.
(11)Sancţiunile prevăzute la alin. (10) se aplică în funcţie de circumstanţele concrete şi proporţional cu consecinţele produse.
(12)Subcomisiile de soluţionare a contestaţiilor reevaluează lucrările scrise ale căror note iniţiale au fost contestate şi acordă note conform baremelor de evaluare şi notare definitive.
SUBSECŢIUNEA 2:Desfăşurarea concursului de promovare pe loc
Art. 15
(1)Centralizarea cererilor de înscriere la concurs şi verificarea îndeplinirii condiţiilor legale de participare la concurs se realizează de comisia de organizare a concursului.
(2)În termenul prevăzut de calendarul concursului, comisia de organizare a concursului întocmeşte lista candidaţilor care îndeplinesc condiţiile legale de participare la concurs. Lista candidaţilor se publică simultan pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii.
(3)Candidaţii respinşi în urma verificării pot formula contestaţii în termen de 48 de ore de la publicarea listelor prevăzute la alin. (2). Contestaţiile se transmit prin fax sau email ori se depun la Consiliul Superior al Magistraturii, conform indicaţiilor din anunţul privind posibilitatea depunerii contestaţiilor.
(4)Contestaţiile vor fi soluţionate de Secţia pentru judecători.
(5)Comisia de organizare a concursului întocmeşte, de îndată după pronunţarea hotărârii Secţiei pentru judecători, lista finală a candidaţilor care îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, care se publică simultan pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii.
Art. 16
(1)Concursul de promovare pe loc constă în susţinerea unei probe scrise tip grilă cu caracter teoretic şi practic.
(2)Proba scrisă cu caracter teoretic şi practic se susţine la:
a)una dintre următoarele materii, în funcţie de opţiunea candidatului:
- drept civil;
- drept penal;
- drept comercial;
- drept administrativ şi drept financiar şi fiscal;
- dreptul muncii şi asigurărilor sociale;
b)drept procesual civil pentru materiile de specialitate: drept civil, drept comercial, drept administrativ şi drept financiar şi fiscal, dreptul muncii şi asigurărilor sociale sau drept procesual penal pentru materia de specialitate drept penal.
(3)Întrebările teoretice şi practice la materiile prevăzute la alin. (2) lit. a) şi b) cuprind şi aspecte din jurisprudenţa Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, a Curţii Constituţionale, a Curţii Europene a Drepturilor Omului şi a Curţii de Justiţie a Uniunii Europene.
Art. 17
(1)Proba scrisă tip grilă cu caracter teoretic şi practic cuprinde 50 de întrebări din materiile de concurs prevăzute la art. 16 alin. (2), astfel:
a)20 de întrebări pentru verificarea cunoştinţelor teoretice şi 5 întrebări pentru verificarea cunoştinţelor practice din următoarele materii, în funcţie de opţiunea candidatului: drept civil, drept penal, drept comercial, drept administrativ şi drept financiar şi fiscal, dreptul muncii şi asigurărilor sociale;
b)20 de întrebări pentru verificarea cunoştinţelor teoretice şi 5 întrebări pentru verificarea cunoştinţelor practice din dreptul procesual civil sau, după caz, din dreptul procesual penal.
(2)Timpul necesar pentru formularea răspunsurilor la proba scrisă tip grilă este cel stabilit de comisia de elaborare a subiectelor pentru această probă şi nu poate depăşi 4 ore, socotite din momentul în care s-a încheiat distribuirea testelor către toţi candidaţii.
(3)La întrebările pentru verificarea cunoştinţelor teoretice fiecare răspuns corect primeşte 0,15 puncte în sistemul de notare de la 0 la 10.
(4)La întrebările pentru verificarea cunoştinţelor practice fiecare răspuns corect primeşte 0,40 puncte în sistemul de notare de la 0 la 10.
(5)Evaluarea răspunsurilor la întrebările testului-grilă se realizează prin procesare electronică.
Art. 18
(1)Cu cel puţin 24 de ore înainte de susţinerea probei scrise, comisia de organizare a concursului repartizează candidaţii pe săli, în ordine alfabetică, şi dispune publicarea listelor candidaţilor pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii, precum şi afişarea acestora pe uşile sălilor în care se desfăşoară concursul.
(2)Accesul candidaţilor în săli este permis pe baza unui act de identitate, cel mai târziu cu 30 de minute înainte de începerea probei. În mod excepţional, pot fi admişi candidaţi în sală şi cu mai puţin de 30 de minute înainte de începerea probei, dar nu şi după deschiderea plicului cu subiecte.
(3)Înainte de aducerea subiectelor în săli, supraveghetorii aduc la cunoştinţa candidaţilor modul de desfăşurare a probelor şi modul de completare a datelor personale pe teza de concurs tipizată.
Art. 19
(1)Se interzice candidaţilor să deţină asupra lor pe timpul desfăşurării probei scrise orice fel de lucrări care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, precum şi orice mijloc electronic de comunicare. Candidaţii pot folosi în timpul concursului acele materiale a căror posibilitate de utilizare este menţionată explicit în tematica şi bibliografia de concurs. Supraveghetorii verifică respectarea acestei prevederi înainte de aducerea subiectelor în săli. Nerespectarea acestor dispoziţii duce la eliminarea din sală a candidatului, indiferent dacă materialele interzise au fost folosite sau nu.
(2)Candidaţii se aşază în ordine alfabetică, conform listelor afişate. Candidaţii primesc teze de concurs tipizate pe care îşi scriu cu majuscule numele şi prenumele şi completează citeţ celelalte date de pe colţul paginii care urmează să fie lipit, precum şi coli obişnuite pentru ciorne, marcate cu ştampila Consiliului Superior al Magistraturii.
(3)Colţul tezei de concurs tipizate se lipeşte şi se ştampilează în momentul predării lucrării, numai după ce persoanele care supraveghează în sală au verificat identitatea candidaţilor şi completarea corectă a tuturor datelor prevăzute şi după ce responsabilii de sală semnează în interiorul porţiunii din pagină care urmează să fie sigilată.
(4)Înscrierea numelui candidatului pe tezele tipizate în afara rubricii care se sigilează şi orice alte semne distinctive care ar permite identificarea lucrării atrag anularea lucrării scrise respective.
(5)Frauda dovedită atrage eliminarea candidatului din concurs. Se consideră fraudă şi încălcarea dispoziţiilor alin. (1) şi (4). În aceste cazuri responsabilul de sală consemnează într-un proces-verbal faptele constatate şi măsurile luate, iar lucrarea scrisă se anulează cu menţiunea "fraudă". Procesul-verbal se comunică comisiei de organizare a concursului şi candidatului respectiv.
(6)Sancţiunea prevăzută la alin. (5) se aplică şi pentru depăşirea timpului pentru formularea răspunsurilor la proba scrisă tip grilă, stabilit potrivit art. 17 alin. (2).

Art. 20
(1)Niciun membru al comisiei nu poate părăsi centrul de concurs şi nu poate comunica în exterior conţinutul subiectelor de concurs până la încheierea probei scrise.
(2)Responsabilii de săli primesc plicurile cu subiecte de la preşedinte sau de la un membru al comisiei de organizare a concursului, verifică integritatea acestora, le deschid şi distribuie subiectele multiplicate fiecărui candidat.
(3)Pe parcursul desfăşurării probei scrise membrii comisiei de organizare a concursului şi supraveghetorii de săli nu pot da candidaţilor indicaţii referitoare la rezolvarea subiectelor şi nu pot aduce modificări subiectelor sau baremelor. În cel mult 30 de minute de la începerea probei scrise, comisia de elaborare a subiectelor transmite candidaţilor precizări privind eventualele erori materiale constatate în redactarea subiectelor. Dacă din acest motiv este afectat timpul alocat rezolvării subiectelor, preşedintele comisiei de organizare, la propunerea preşedintelui comisiei de elaborare a subiectelor, poate dispune prelungirea timpului de concurs în mod corespunzător.
(4)Baremele de evaluare şi notare se afişează la centrele de concurs la încheierea probei scrise. În termen de 48 de ore de la publicarea baremelor pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii, candidaţii pot face contestaţii la bareme, care se transmit prin fax sau e-mail ori se depun la Institutul Naţional al Magistraturii, conform indicaţiilor din anunţul privind posibilitatea depunerii contestaţiilor, şi se soluţionează potrivit art. 14 alin. (1)-(9).
Art. 21
(1)Din momentul deschiderii plicului cu subiecte niciun candidat nu mai poate intra în sală şi niciun candidat nu poate părăsi sala decât dacă predă lucrarea scrisă şi semnează de predarea acesteia. Candidaţii care nu se află în sală în momentul deschiderii plicului cu subiecte pierd dreptul de a mai susţine proba scrisă.
(2)În cazuri excepţionale, dacă un candidat solicită părăsirea temporară a sălii, el este însoţit de una dintre persoanele care supraveghează, până la înapoierea în sala de concurs.
(3)Pentru elaborarea lucrării scrise candidaţii folosesc numai cerneală sau pastă de culoare neagră. Nu se foloseşte altă hârtie decât cea distribuită candidaţilor de către supraveghetori. Rezolvarea subiectelor se face exclusiv pe teza de concurs tipizată, iar soluţiile scrise pe ciorne sau pe foaia cu subiecte nu se iau în considerare.
(4)În cazul în care unii candidaţi doresc să îşi transcrie lucrarea, fără să depăşească timpul stabilit, aceştia primesc alte teze tipizate. Acest lucru este consemnat de către supraveghetori în procesul-verbal de predare-primire a lucrărilor scrise. Colile folosite iniţial se anulează pe loc de către supraveghetori, menţionându-se pe ele "Anulat", se semnează de 2 supraveghetori şi se păstrează în condiţiile stabilite pentru documentele de concurs.
(5)Fiecare candidat primeşte atâtea teze de concurs tipizate şi atâtea coli de ciornă câte îi sunt necesare.
Art. 22
(1)Pe măsură ce îşi încheie lucrările, candidaţii le predau supraveghetorilor.
(2)La expirarea timpului acordat, candidaţii predau lucrările în faza în care se află, sub semnătură, fiind interzisă depăşirea timpului stabilit. Ultimii 3 candidaţi rămân în sală până la predarea ultimei lucrări.
(3)Toţi candidaţii semnează în momentul predării lucrărilor în procesele-verbale de predare-primire a acestora.
(4)Pentru fiecare sală se întocmeşte un proces-verbal.
(5)Ciornele şi lucrările anulate se strâng separat şi se păstrează de comisia de organizare a concursului alături de celelalte documente de concurs.
(6)Supraveghetorii predau lucrările scrise, sub semnătură, preşedintelui şi unui membru al comisiei de organizare a concursului.
Art. 23
Rezultatele se publică simultan pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii.
Art. 24
(1)Candidaţii pot contesta notele obţinute la proba scrisă tip grilă.
(2)Contestaţiile se transmit prin fax sau e-mail ori se depun la Institutul Naţional al Magistraturii, conform indicaţiilor din anunţul privind posibilitatea depunerii contestaţiilor, în termen de 48 de ore de la publicarea rezultatelor.
(3)În vederea soluţionării contestaţiilor, lucrările scrise se renumerotează şi se sigilează, fiind înscrise într-un borderou separat.
(4)Lucrările se predau preşedintelui comisiei de soluţionare a contestaţiilor, însoţite de un borderou de predare-primire în care se menţionează numărul de ordine al lucrărilor.
Art. 25
Nota acordată de comisia de soluţionare a contestaţiilor este definitivă şi nu poate fi mai mică decât nota contestată.
Art. 26
(1)După soluţionarea contestaţiilor, comisia de organizare a concursului întocmeşte listele finale, pentru fiecare grad profesional şi materie separat.
(2)Rezultatele finale ale concursului se publică simultan pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii.
Art. 27
(1)Nota obţinută la concurs este suma punctajelor obţinute la întrebările de la proba scrisă tip grilă.
(2)Pentru a fi declarat admis la concurs candidatul trebuie să obţină cel puţin nota 7, calculată potrivit alin. (1).
Art. 28
(1)Rezultatele finale se înaintează Secţiei pentru judecători, în vederea validării.
(2)Secţia pentru judecători poate invalida, în tot sau în parte, concursul de promovare în cazurile în care constată că nu au fost respectate condiţiile prevăzute de lege ori de prezentul regulament cu privire la organizarea concursului sau că există dovada săvârşirii unei fraude.
(3)În termen de cel mult 30 de zile de la comunicarea rezultatelor finale, Secţia pentru judecători dispune, prin hotărâre, promovarea judecătorilor declaraţi admişi.
(4)Promovarea se realizează în ordinea notelor obţinute, în limita numărului de locuri scoase la concurs aferente gradului profesional şi materiei pentru care s-a optat.
(5)Dispoziţiile alin. (3) şi (4) se aplică în mod corespunzător şi în cazul personalului de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii, al Ministerului Public, al Ministerului Justiţiei, precum şi al instituţiilor coordonate sau subordonate acestora, promovarea urmând a se dispune de persoana cu atribuţii în acest sens.
Art. 29
La note egale, Secţia pentru judecători suplimentează numărul de locuri scoase la concurs, astfel încât să poată fi declaraţi admişi toţi candidaţii care au obţinut note egale cu cea a ultimului candidat declarat admis, corespunzător gradului şi materiei pentru care a candidat.