Secţiunea 8 - H. COMITETUL DE SECURITATE ŞI SĂNĂTATE ÎN MUNCĂ - Regulament din 2019 de organizare şi funcţionare al Spitalului Clinic de Urgenţă Bucureşti
M.Of. 317 bis
Ieşit din vigoare Versiune de la: 23 Aprilie 2019
SECŢIUNEA 8:H. COMITETUL DE SECURITATE ŞI SĂNĂTATE ÎN MUNCĂ
Art. 84
Comitetul de Securitate şi Sănătate în Muncă următoarele atribuţii:
a)aprobă programul anual de securitate şi sănătate în muncă;
b)urmăreşte aplicarea programului ca atare, inclusiv alocarea mijloacelor necesare realizării acestuia, cât şi eficienţa acestora din punct de vedere al îmbunătăţirii condiţiilor de muncă;
c)urmăreşte modul în care se aplică şi se respectă reglementările legale, privind securitatea şi sănătatea în muncă;
d)analizează factorii de risc privind accidentările şi îmbolnăvirile profesionale, existenţi/identificaţi la locurile de muncă;
e)analizează propunerile salariaţilor privind prevenirea accidentelor de muncă şi a îmbolnăvirilor profesionale, precum şi pentru îmbunătăţirea condiţiilor de muncă;
f)efectuează cercetări proprii asupra accidentelor de muncă şi a îmbolnăvirilor profesionale;
g)efectuează inspecţii proprii privind aplicarea şi respectarea normelor de securitate şi sănătate în muncă;
h)informează inspectoratele teritoriale de muncă, privind starea securităţii în muncă, în propria unitate;
i)realizează cadrul de participare a salariaţilor la luarea unor hotărâri care vizează schimbări (organizatorice, tehnologice, privind materiile prime utilizate, etc.), cu implicaţii directe în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă;
j)dezbate raportul scris, prezentat Comitetului de securitate şi sănătate în muncă, de către conducătorul unităţii cel puţin o dată pe an, cu privire la situaţia securităţii şi sănătăţii în muncă, acţiunile care au fost întreprinse şi eficienţa acestora în anul încheiat, precum şi programul de securitate şi sănătate în muncă pentru anul următor, raport din care un exemplar trebuie prezentat Inspectoratului Teritorial de Muncă al Municipiului Bucureşti;
k)verifică aplicarea normativului-cadru de acordare şi utilizare a echipamentului individual de protecţie, ţinând seama de factorii de risc identificaţi;
l)verifică reintegrarea sau menţinerea în muncă a salariaţilor care au suferit accidente de muncă şi care au avut ca urmare, diminuarea capacităţii de muncă a acestora.