Capitolul ii - OBIECTUL DE ACTIVITATE - Regulament din 2019 de organizare şi funcţionare al Spitalului Clinic de Urgenţă Bucureşti
M.Of. 317 bis
Ieşit din vigoare Versiune de la: 23 Aprilie 2019
CAPITOLUL II:OBIECTUL DE ACTIVITATE
Art. 7
Spitalul Clinic de Urgenţă Bucureşti asigură:
a)asistenţă medicală specializată pentru pacienţii cu patologii complexe adresaţi unui centru de îngrijire terţiară;
b)efectuarea de investigaţii şi a consultaţiilor de specialitate, în vederea stabilirii diagnosticului, administrarea de tratament şi a altor tipuri de îngrijiri medicale, necesare atât pacienţilor internaţi cât şi celor prezentaţi în stare de urgenţă;
c)unitatea de acţiune în rezolvarea problemelor de sănătate;
d)continuitatea asistenţei medicale în toate stadiile de evoluţie a bolii, prin cooperare permanentă a medicilor din aceeaşi unitate, sau cu medici din alte unităţi sanitare;
e)utilizarea eficientă a personalului de specialitate şi a mijloacelor tehnice de investigaţie şi tratament;
f)dezvoltarea şi perfecţionarea continuă a asistenţei medicale, corespunzător cerinţelor medicinii moderne;
g)gestionarea datelor şi informaţiilor medicale cu caracter personal/confidenţial al pacienţilor adresabili;
h)asigurarea condiţiilor sanitare şi de mediu, astfel încât să se prevină apariţia infecţiilor asociate asistenţei medicale;
i)participarea la acţiuni şi programe de asigurare a stării de sănătate a populaţiei;
j)desfăşurarea activităţii de educaţie medicală continuă (EMC) şi de cercetare pentru medici, asistenţi medicali şi deopotrivă pentru alte categorii de personal;
k)Spitalul Clinic de Urgenţă Bucureşti poate suporta astfel de costuri, în limitele bugetului alocat.
Art. 8
În raport cu atribuţiile care-i revin în asistenţa medicală, Spitalul Clinic de Urgenţă Bucureşti asigură:
1.a) prevenirea şi combaterea bolilor acute, a bolilor transmisibile, a bolilor profesionale, cronice şi degenerative;
2.b) acordarea serviciilor medicale preventive, curative şi de recuperare care includ: consultaţii, investigaţii, stabilirea diagnosticului, tratamente medicale şi/sau chirurgicale, îngrijire, recuperare, medicamente, materiale sanitare, dispozitive medicale, cazare şi masă;
3.c) asigurarea condiţiilor pentru investigaţii medicale, tratament, igiena alimentelor şi de prevenire a infecţiilor asociate asistenţei medicale (conform ordinelor ministrului sănătăţii);
4.d) răspunde de controlul medical şi supravegherea unor categorii de bolnavi;
5.e) acordarea primului ajutor calificat şi asistenţei medicale de urgenţă, fără nici o discriminare, indiferent de naţionalitate, vârstă, sex, rasă, convingeri politice şi religioase, etnie, orientare sexuală, origine socială sau dacă pacientul are sau nu asigurare medicală;
6.f) respectarea protocolului de transfer interclinic elaborat prin ordin al ministrului sănătăţii;
7.g) respectarea criteriilor de internare de urgenţă a pacienţilor consultaţi/asistaţi la UPU-SMURD şi criteriile de transfer de urgenţă către alte spitale - stabilite prin norme de aplicare (serviciile de urgenţă sunt cuprinse în forţele planificate sub comanda inspectorului şef al Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă - în situaţii de accidente colective, calamităţi şi dezastre, personalul serviciilor de urgenţă spitalicească nu poate participa la greve sau alte acţiuni revendicative - care pot scădea capacitatea de intervenţie sau însăşi calitatea actului medical);
8.h) acordarea primului ajutor şi a asistenţei de urgenţă oricărei persoane aflate în stare critică, iar după stabilizare, asigurarea transportului medicalizat la o altă unitate de profil, după caz;
9.i) asigurarea unui plan de acţiune pentru asistenţa medicală în caz de război, dezastre, atacuri teroriste, conflicte sociale şi alte situaţii critice;
10.j) stabilirea factorilor de risc din mediul de viaţă şi de muncă şi a influenţei acestora asupra stării de sănătate a populaţiei;
11.k) informarea bolnavului sau persoanelor apropiate, asupra bolii şi obţinerea consimţământului acestuia/sau a persoanelor îndreptăţite, conform legii, în vederea efectuării tratamentelor;
12.l) prevenirea şi combaterea infecţiilor asociate asistenţei medicale;
13.m) efectuarea consultaţiilor, investigaţiilor, tratamentelor şi a altor îngrijiri medicale, necesare bolnavilor spitalizaţi;
14.i) stabilirea corectă a diagnosticului şi a conduitei terapeutice pentru pacienţii spitalizaţi;
15.j) aprovizionarea şi distribuirea medicamentelor;
16.k) aprovizionarea cu substanţe şi materiale de curăţenie şi dezinfecţie;
17.l) asigurarea unei alimentaţii corespunzătoare, atât din punct de vedere calitativ cât şi cantitativ, cu respectarea meniurilor şi a alocaţiei de hrană, conform legislaţiei în vigoare;
18.m) realizarea condiţiilor necesare pentru aplicarea măsurilor de securitate şi sănătate în muncă, precum şi paza contra incendiilor conform normelor în vigoare;
19.n) în perioada de carantină limitează accesul vizitatorilor în spital, iar în unele secţii, conform prevederilor legislaţiei se interzice complet vizita.
Art. 9
Serviciile pe care le asigură Spitalul Clinic de Urgenţă Bucureşti sunt:
a)pachetul de servicii de bază stabilit conform normelor de aplicare a contractului cadru şi care se suportă din fondul Casei de Asigurări de Sănătate a Municipiului Bucureşti;
b)pachet de servicii pentru persoanele asigurate facultativ;
c)pachet minimal de servicii - pentru neasiguraţi (situaţiile de urgenţă medico-chirurgicală, cele cu potenţial endemo-epidemic, sau consultaţiile privind supravegherea evoluţiei sarcinii şi lehuziei).
Art. 10
Potrivit modului de organizare şi de funcţionare, spitalul şi respectiv personalul angajat de specialitate, au deopotrivă obligaţia:
a)definirii manevrelor care implică soluţii de continuitate, a materialelor utilizate şi a condiţiilor de sterilizare pentru fiecare secţie în parte;
b)păstrării confidenţialităţii faţă de terţi, asupra tuturor informaţiilor rezultate din serviciile medicale acordate pacienţilor;
c)acordării pacienţilor de servicii medicale în mod nediscriminatoriu;
d)respectării dreptului pacientului, la libera alegere a furnizorului de servicii medicale, în situaţiile de trimitere spre consultaţii interdisciplinare;
e)neutilizării materialelor şi a instrumentelor a căror condiţie de sterilizare nu este asigurată;
f)completării prescripţiilor medicale conexe actului medical, atunci când este cazul, pentru afecţiuni acute, subacute, cronice (iniţiale);
g)respectării clauzelor contractuale cu Casa de Asigurări de Sănătatea a Municipiului Bucureşti, respectiv suportarea sancţiunilor în caz de nerespectare a acestor clauze;
h)aplicării planului existent de pregătire profesională continuă a personalului medical superior şi mediu sanitar.