Art. 8. - Regulament din 2019 de organizare şi funcţionare al Spitalului Clinic de Urgenţă Bucureşti
M.Of. 317 bis
Ieşit din vigoare Versiune de la: 23 Aprilie 2019
Art. 8
În raport cu atribuţiile care-i revin în asistenţa medicală, Spitalul Clinic de Urgenţă Bucureşti asigură:
1.a) prevenirea şi combaterea bolilor acute, a bolilor transmisibile, a bolilor profesionale, cronice şi degenerative;
2.b) acordarea serviciilor medicale preventive, curative şi de recuperare care includ: consultaţii, investigaţii, stabilirea diagnosticului, tratamente medicale şi/sau chirurgicale, îngrijire, recuperare, medicamente, materiale sanitare, dispozitive medicale, cazare şi masă;
3.c) asigurarea condiţiilor pentru investigaţii medicale, tratament, igiena alimentelor şi de prevenire a infecţiilor asociate asistenţei medicale (conform ordinelor ministrului sănătăţii);
4.d) răspunde de controlul medical şi supravegherea unor categorii de bolnavi;
5.e) acordarea primului ajutor calificat şi asistenţei medicale de urgenţă, fără nici o discriminare, indiferent de naţionalitate, vârstă, sex, rasă, convingeri politice şi religioase, etnie, orientare sexuală, origine socială sau dacă pacientul are sau nu asigurare medicală;
6.f) respectarea protocolului de transfer interclinic elaborat prin ordin al ministrului sănătăţii;
7.g) respectarea criteriilor de internare de urgenţă a pacienţilor consultaţi/asistaţi la UPU-SMURD şi criteriile de transfer de urgenţă către alte spitale - stabilite prin norme de aplicare (serviciile de urgenţă sunt cuprinse în forţele planificate sub comanda inspectorului şef al Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă - în situaţii de accidente colective, calamităţi şi dezastre, personalul serviciilor de urgenţă spitalicească nu poate participa la greve sau alte acţiuni revendicative - care pot scădea capacitatea de intervenţie sau însăşi calitatea actului medical);
8.h) acordarea primului ajutor şi a asistenţei de urgenţă oricărei persoane aflate în stare critică, iar după stabilizare, asigurarea transportului medicalizat la o altă unitate de profil, după caz;
9.i) asigurarea unui plan de acţiune pentru asistenţa medicală în caz de război, dezastre, atacuri teroriste, conflicte sociale şi alte situaţii critice;
10.j) stabilirea factorilor de risc din mediul de viaţă şi de muncă şi a influenţei acestora asupra stării de sănătate a populaţiei;
11.k) informarea bolnavului sau persoanelor apropiate, asupra bolii şi obţinerea consimţământului acestuia/sau a persoanelor îndreptăţite, conform legii, în vederea efectuării tratamentelor;
12.l) prevenirea şi combaterea infecţiilor asociate asistenţei medicale;
13.m) efectuarea consultaţiilor, investigaţiilor, tratamentelor şi a altor îngrijiri medicale, necesare bolnavilor spitalizaţi;
14.i) stabilirea corectă a diagnosticului şi a conduitei terapeutice pentru pacienţii spitalizaţi;
15.j) aprovizionarea şi distribuirea medicamentelor;
16.k) aprovizionarea cu substanţe şi materiale de curăţenie şi dezinfecţie;
17.l) asigurarea unei alimentaţii corespunzătoare, atât din punct de vedere calitativ cât şi cantitativ, cu respectarea meniurilor şi a alocaţiei de hrană, conform legislaţiei în vigoare;
18.m) realizarea condiţiilor necesare pentru aplicarea măsurilor de securitate şi sănătate în muncă, precum şi paza contra incendiilor conform normelor în vigoare;
19.n) în perioada de carantină limitează accesul vizitatorilor în spital, iar în unele secţii, conform prevederilor legislaţiei se interzice complet vizita.