Capitolul iii - Consilierea educaţională - Regulament din 2017 privind organizarea şi desfăşurarea activităţilor şi programelor educative, de asistenţă psihologică şi asistenţă socială din locurile de deţinere aflate în subordinea Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor

M.Of. 432 bis

În vigoare
Versiune de la: 22 Septembrie 2025
CAPITOLUL III:Consilierea educaţională
Art. 42
(1)Consilierea educaţională este demersul semistructurat cu caracter specific, proactiv, de orientare şi învăţare a persoanelor private de libertate, susţinut în vederea creşterii potenţialului de responsabilizare şi dezvoltare a individului şi a formării unor repere valorice corecte, la care acestea să se poată raporta ulterior cu uşurinţă.
(2)Consilierea educaţională este condiţionată de identificarea cazurilor şi existenţa competenţelor specialiştilor în acest sens.
Art. 43
(1)Consilierea educaţională este consecutivă unei evaluări de specialitate şi presupune asistarea persoanelor private de libertate, în vederea conştientizării resurselor personale şi înţelegerii oportunităţilor educaţionale - şcolare, profesionale şi vocaţionale, pe care le au la dispoziţie.
(2)Activitatea de consiliere se consemnează în documentele de lucru specifice şi în secţiunile aferente domeniului educaţie din aplicaţia informatică.
Art. 44
Demersurile de asistenţă educativă, realizate la solicitarea persoanelor private de libertate, care nu impun continuitatea intervenţiei, sunt asimilate convorbirilor individuale.