Capitolul ii - Evaluarea educativă - Regulament din 2017 privind organizarea şi desfăşurarea activităţilor şi programelor educative, de asistenţă psihologică şi asistenţă socială din locurile de deţinere aflate în subordinea Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor
M.Of. 432 bis
În vigoare Versiune de la: 22 Septembrie 2025
CAPITOLUL II:Evaluarea educativă
Art. 36
(1)Evaluarea educativă, ca parte integrantă a evaluării multidisciplinare, fundamentează proiectarea oricărui demers de educaţie şi are în vedere identificarea principalelor caracteristici şi nevoi educative, în scopul orientării intervenţiei specifice.
(2)Concluziile evaluărilor educative fundamentează completarea documentelor necesare luării deciziilor în cadrul comisiilor constituite la nivelul locurilor de deţinere.
Art. 37
Evaluarea iniţială se realizează în perioada de carantină şi observare, în cadrul programului de adaptare la condiţiile privării de libertate şi reprezintă o diagnoză a principalelor nevoi educative identificate la persoanele private de libertate, în vederea stabilirii demersurilor specifice.
Art. 38
(1)Evaluarea periodică se realizează pe parcursul privării de libertate şi are rolul de a evidenţia evoluţia înregistrată de către persoanele private de libertate, în plan educaţional, precum şi, după caz, de a identifica alte nevoi şi resurse individuale educative.
(1)Evaluarea periodică se realizează pe parcursul privării de libertate şi are rolul de a evidenţia evoluţia înregistrată de către persoanele private de libertate, în plan educaţional, precum şi, după caz, de a identifica alte nevoi şi resurse individuale educative.(2)Evaluarea persoanelor private de libertate, pe parcursul executării pedepsei se realizează obligatoriu în perioada premergătoare analizării în comisia de stabilire, individualizare şi schimbarea regimului de executare, în condiţiile prevăzute de lege sau ori de câte ori este necesar.
(3)Evaluarea periodică a persoanelor private de libertate se realizează cel puţin o dată la 12 luni.
(4)La mutarea într-un penitenciar pentru adulţi, tinerii condamnaţi pentru care s-a dispus continuarea măsurii educative într-un penitenciar, sunt reevaluaţi din punct de vedere educativ.
Art. 39
Evaluarea finală se realizează în perioada premergătoare analizării în comisia pentru liberare condiţionată şi evidenţiază situaţia deţinuţilor, ca urmare a parcurgerii demersurilor educative.
Art. 40
Direcţia de specialitate pune la dispoziţia personalului din domeniul educaţie, din fiecare loc de deţinere, instrumente de identificare a nevoilor educative, ca parte integrantă a instrumentelor standard de evaluare a activităţilor desfăşurate de persoanele private de libertate.
Art. 41
Informaţiile de specialitate rezultate în urma evaluărilor se consemnează în documentele de lucru specifice şi în secţiunile aferente domeniului educaţie din aplicaţia informatică.