Capitolul i - Dispoziţii generale - Regulament din 2014 de organizare şi funcţionare a Centrului Naţional de Administrare a Registrelor Naţionale Notariale CNARNN-INFONOT
M.Of. 215
În vigoare Versiune de la: 26 Martie 2014
CAPITOLUL I:Dispoziţii generale
Art. 1
Centrul Naţional de Administrare a Registrelor Naţionale Notariale, denumit în continuare CNARNN- INFONOT sau Centrul, este înfiinţat în baza dispoziţiilor art. 62 din Legea notarilor publici şi a activităţii notariale nr. 36/1995, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare Legea nr. 36/1995, coroborate cu cele ale art. 191 şi următoarele din Regulamentul de aplicare a Legii notarilor publici şi a activităţii notariale nr. 36/1995, aprobat prin Ordinul ministrului justiţiei nr. 2.333/C/2013.
Art. 2
(1)CNARNN-INFONOT este persoană juridică română de drept privat, aflată sub autoritatea Uniunii Naţionale a Notarilor Publici din România, denumită în continuare Uniunea, are buget propriu, care se aprobă anual de către Biroul executiv al Consiliului Uniunii, denumit în continuare Biroul executiv.
(2)CNARNN-INFONOT este organizat şi funcţionează în limitele competenţelor stabilite de lege şi de prezentul regulament.
(3)CNARNN-INFONOT are sigiliu propriu, care cuprinde denumirea sa şi stema României, şi siglă proprie. Forma şi conţinutul acestora sunt prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul regulament.
(4)Sediul CNARNN-INFONOT se stabileşte în municipiul Bucureşti, bd. Theodor Pallady nr. 40G, sectorul 3.
Art. 3
(1)Scopul înfiinţării CNARNN-INFONOT este, în principal, acela de a asigura administrarea registrelor naţionale notariale înfiinţate de către Consiliul Uniunii în condiţiile art. 163 din Legea nr. 36/1995 şi ale Codului civil.
(2)În vederea îndeplinirii obiectivelor şi scopului pentru care a fost înfiinţat, CNARNN-INFONOT va desfăşura următoarele activităţi:
a)asigură cadrul necesar funcţionării registrelor naţionale notariale înfiinţate în condiţiile legii de către Consiliul Uniunii;
b)elaborează normele metodologice privind funcţionarea registrelor naţionale notariale;
c)asigură pregătirea necesară a notarilor publici în procedurile de lucru cu registrele naţionale notariale;
d)sprijină Consiliul Uniunii în dezvoltarea strategiilor de informatizare a notariatului român;
e)contribuie efectiv la dezvoltarea infrastructurii necesare informatizării Uniunii, Camerelor Notarilor Publici şi birourilor notariale;
f)prestează, la cerere şi contra cost, servicii de specialitate terţilor sau altor persoane interesate;
g)orice alte activităţi legate de obiectul său de activitate, cu aprobarea Consiliului Uniunii, Biroului executiv sau a Comisiei de experţi constituite la nivelul CNARNN-INFONOT, denumită în continuare Comisia de experţi sau Comisia.