Secţiunea 1 - Structura şi relaţiile organizatorice - Regulament din 2013 de organizare şi funcţionare a aparatului propriu al Inspectoratului General pentru Imigrări

M.Of. 316

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 16 Aprilie 2015
SECŢIUNEA 1:Structura şi relaţiile organizatorice
Art. 3
(1)Structura organizatorică a aparatului propriu al I.G.I. cuprinde, în conformitate cu anexa la Hotărârea Guvernului nr. 639/2007, cu modificările şi completările ulterioare:
a)conducerea;
b)Serviciul cabinet;
c)Serviciul control;
d)Financiar;
e)Serviciul analiză de risc, strategii şi valorificarea informaţiilor;
f)Biroul informare şi relaţii publice;
g)Structura de securitate (la nivel de birou);
h)Direcţia resurse şi cooperare internaţională:
(i)conducerea;
(ii)Serviciul resurse umane şi asistenţă psihologică;
(iii)Serviciul juridic;
(iv)Serviciul organizare şi planificare;
(v)Serviciul afaceri europene şi cooperare internaţională;
i)Direcţia logistică:
(i)conducerea;
(ii)Serviciul administrativ;
(iii)Serviciul implementare programe;
(iv)Centrul de comunicaţii şi informatică (la nivel de serviciu);
(v)Biroul achiziţii;
j)Direcţia migraţie:
(i)conducerea;
(ii)Serviciul admisie;
(iii)Serviciul rezidenţă/şedere cetăţeni UE, SEE şi state terţe;
(iv)Serviciul custodie publică, returnări şi escorte;
(v)Serviciul combaterea şederii ilegale şi măsuri restrictive;
k)Direcţia azil şi integrare:
(i)conducerea;
(ii)Serviciul protecţie internaţională şi proceduri de azil;
(iii)Serviciul Dublin şi Eurodac;
(iv)Serviciul integrare, asistenţă, coordonare centre şi relocare.
(2)Organigrama aparatului propriu al I.G.I. este prevăzută în anexa nr. 2.
Art. 4
Activitatea desfăşurată de către structurile centrale şi teritoriale ale I.G.I., în vederea atingerii obiectivelor propuse, are la bază relaţii de autoritate ierarhice şi funcţionale, de cooperare, de coordonare şi de control, potrivit atribuţiilor stabilite pentru fiecare serviciu, birou sau compartiment în parte.
Art. 5
(1)Relaţiile de autoritate ierarhice se stabilesc:
a)între conducerea I.G.I. şi toate structurile centrale şi teritoriale ale acestuia în scopul menţinerii, păstrării şi perfecţionării stării de funcţionalitate a sistemului relaţional intern al I.G.I.;
b)între şefii structurilor centrale şi subordonate şi personalul subordonat acestora.
(2)Relaţiile de autoritate funcţionale se stabilesc în cadrul compartimentelor centrale care nu sunt prevăzute cu funcţii de conducere, între personalul cu funcţia cea mai mare, denumit în continuare ofiţeri desemnaţi, şi restul personalului, în vederea îndrumării şi îmbinării în mod unitar, în conformitate cu scopurile şi obiectivele propuse, a activităţii acestor compartimente şi a echilibrării sarcinilor, armonizării eforturilor necesare şi asigurării unităţii de acţiune în îndeplinirea obiectivelor.
Art. 6
Relaţiile de cooperare se stabilesc între direcţiile, serviciile, birourile şi compartimentele centrale ale I.G.I. pentru îndeplinirea sarcinilor specifice şi în vederea integrării obiectivelor parţiale în ansamblul misiunilor I.G.I.
Art. 7
(1)Relaţiile de coordonare se stabilesc între structurile centrale ale I.G.I. şi cele subordonate, potrivit liniei de muncă specifice date în competenţa fiecărei structuri centrale.
(2)Activitatea de coordonare a structurilor subordonate de către structurile centrale ale I.G.I., pe linii specifice de muncă, are ca scop:
a)sincronizarea şi desfăşurarea unitară a activităţii structurilor subordonate;
b)direcţionarea structurilor subordonate în ceea ce priveşte aplicarea legislaţiei specifice, precum şi a procedurilor stabilite prin normele interne de muncă ori regulamentele de organizare şi funcţionare;
c)optimizarea tuturor activităţilor în scopul îndeplinirii obiectivelor propuse, prin utilizarea raţională şi valorificarea tuturor resurselor, inclusiv a celor umane;
d)verificarea îndeplinirii de către structurile subordonate a atribuţiilor specifice, potrivit liniilor de muncă corespondente de la nivelul aparatului propriu al I.G.I.