Secţiunea 4 - Organizarea şi funcţionarea punctelor de lucru unde persoanele private de libertate sunt cazate în exteriorul locului de deţinere - Regulament din 2010 privind siguranţa locurilor de deţinere din subordinea Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor

M.Of. 523 bis

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 18 Octombrie 2017
Secţiunea 4:Organizarea şi funcţionarea punctelor de lucru unde persoanele private de libertate sunt cazate în exteriorul locului de deţinere
Art. 239
(1)În vederea folosirii persoanelor private de libertate cărora li se aplică regimul semideschis sau deschis la activităţi productive, se pot înfiinţa puncte de lucru unde aceste persoane sunt cazate în exteriorul locului de deţinere, în spaţii special amenajate de agentul economic sau de administraţia locului de deţinere.
(2)Înfiinţarea punctelor de lucru prevăzute la alin. (1) se realizează cu aprobarea directorului general al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor.
(3)Documentaţia necesară aprobării cuprinde următoarele:
a)nota raport prin care se solicită înfiinţarea punctului de lucru, din care să rezulte toate datele referitoare la amplasare, numărul persoanelor private de libertate, necesarul de personal, activităţile lucrative ce urmează a se desfăşura, asigurarea materială şi sanitară, dispozitivul de pază şi supraveghere, sistemele de legătură, alarmare şi intervenţie;
b)procesul verbal de recunoaştere a punctului de lucru;
c)corespondenţa relevantă purtată cu diferite instituţii pentru înfiinţarea punctului de lucru.
Art. 240
(1)Pentru înfiinţarea punctului de lucru unde persoanele private de libertate sunt cazate în exteriorul locului de deţinere, comisia formată din director, directorii adjuncţi, medicul locului de deţinere, un lucrător de la serviciul ori biroul evidenţă deţinuţi şi organizarea muncii, responsabilul cu securitatea şi sănătate în muncă şi reprezentantul beneficiarului realizează recunoaşterea prealabilă urmărind:
a)existenţa şi starea spaţiilor de cazare pentru persoanele private de libertate şi personalul destinat pazei, supravegherii şi însoţirii;
b)posibilităţile şi modalităţile de amenajare a unor împrejmuiri pentru spaţiile de cazare ale persoanelor private de libertate şi a unor sisteme de siguranţă şi închidere a pavilioanelor şi, după caz, a camerelor de cazare;
c)existenţa utilităţilor necesare asigurării regimului legal de deţinere ori posibilitatea amenajării acestora, respectiv: instalaţii de apă şi canalizare, baie, bloc alimentar, punct sanitar, săli de mese;
d)amenajarea sectorului de acordare a vizitelor şi pachetelor, a spaţiilor de păstrare a mijloacelor de imobilizare, pentru servirea hranei de către personal, precum şi existenţa posibilităţilor de realizare şi menţinere a legăturii cu locul de deţinere;
e)stabilirea soluţiilor de amenajare a zonei de acces în punctul de lucru şi în spaţiul de cazare a persoanelor private de libertate;
f)distanţa faţă de locul de deţinere astfel încât să fie posibilă deplasarea şi intervenţia rapidă a personalului în cazuri deosebite;
g)stabilirea altor măsuri pe care le consideră necesare.
(2)Hotărârile comisiei prevăzute la alin. (1) se consemnează într-un proces verbal, menţionându-se, după caz, acordul agentului economic de a realiza amenajările necesare înfiinţării şi funcţionării punctului de lucru.
Art. 241
Directorul locului de deţinere stabileşte măsurile necesare pentru întocmirea următoarelor documente:
a)registrul cu inventarul punctului de lucru;
b)planul de pază şi apărare al punctului de lucru;
c)planul de alarmare al personalului;
d)planul de cooperare cu structurile locale ale Ministerului Administraţiei şi Internelor;
e)carnetele posturilor pentru punctele de lucru şi supravegherea interioară;
f)registrele de planificare a personalului în serviciu;
g)registrul de evidenţă a dotării cu mijloace de imobilizare şi legătură;
h)registrul opis cu condamnaţii prezenţi în cadrul punctului de lucru;
i)tabelul cu organizarea grupei de prevenire şi stingere a incendiilor;
j)programul zilnic cu activităţile care se desfăşoară cu condamnaţii;
k)programul cu activităţile educative;
l)alte documente necesare.