Secţiunea 4 - Cazarea echipajului la bordul navei - Regulament din 2009 al serviciului la bordul navelor aparţinând Ministerului Administraţiei şi Internelor

M.Of. 20

În vigoare
Versiune de la: 13 Iunie 2023
SECŢIUNEA 4:Cazarea echipajului la bordul navei
Art. 147
Încăperile de locuit de la bordul navei se împart în: cabine, careuri şi cazărmi. Fiecare încăpere de locuit trebuie să aibă un număr de ordine. Numerotarea se face de la prova spre pupa, de la tribord la babord şi, pe punţi, de sus în jos.
Art. 148
Se interzice folosirea pentru locuita: posturilor de conducere; compartimentelor de maşini, căldări, motoare şi cârme; cabinelor unde sunt instalate staţiile radio, de radiolocaţie şi hidrolocaţie; culoarelor şi spălătoarelor; magaziilor, bucătăriilor, cambuzelor şi a altor încăperi care ar dăuna sănătăţii personalului.
Art. 149
Fiecare încăpere de locuit trebuie să aibă un inventar cu starea de fixaţie şi celelalte materiale ale încăperii respective. Inventarul se întocmeşte de gestionarul materialelor. Un exemplar al acestuia se afişează în încăperea respectivă, iar al doilea (copia) se păstrează la inventarul navei de către gestionar.
Art. 150
Încăperile de locuit se vor păstra în ordine şi în bună stare. Toate cuşetele, inclusiv cele neocupate vor fi în permanenţă cu lenjeria completă şi curată.
Art. 151
(1)Orice persoană îmbarcată la bordul unei nave aparţinând Ministerului Administraţiei şi Internelor are dreptul la cazare. Repartizarea personalului îmbarcat pe cabine şi cazărmi se face în raport cu gradul şi funcţia fiecăruia, în funcţie de locurile disponibile.
(2)Planul cu repartizarea încăperilor de locuit se întocmeşte de ofiţerul secund împreună cu şefii de componente de specialitate şi se aprobă de comandantul navei (după care se completează rolul navei).
(3)Dacă la bord se află ministrul administraţiei şi internelor, secretari de stat, directori din aparatul central al ministerului, comandanţi de arme, chestori, generali sau amirali, acestora li se va destina cabina comandantului.
(4)Cabina comandantului navei nu se repartizează altor persoane, cu excepţia cazurilor prevăzute la alin. 3.
Art. 152
Cabinele care au aparatură sau tehnică specială nu se repartizează persoanelor care nu aparţin echipajului.
Art. 153
(1)Echipajul navei va fi repartizat pe cabine şi cazărmi în aşa fel încât să fie cât mai aproape de posturile pe care le deservesc.
(2)În timpul staţionării în port, echipajele navelor ce nu au posibilităţi de cazare la bord se vor caza la nave bază sau pontoane.
Art. 154
Pentru fiecare încăpere de locuit se numeşte prin dispoziţie zilnică/ordin de zi un responsabil care ia în primire inventarul şi răspunde de ordinea şi curăţenia din compartiment.
Art. 155
În încăperile de locuit este interzisă păstrarea alimentelor şi a ambalajelor.
Art. 156
Careurile sunt încăperi destinate membrilor echipajului pentru adunări, convocări de pregătire şi servire a mesei. Alte activităţi care se pot desfăşura în careuri se stabilesc de comandantul navei.
SUBSECŢIUNEA 1:Reguli de folosire a cabinelor, careurilor, saloanelor şi cazărmilor
Art. 157
Persoanelor cărora li s-au repartizat cabine pentru locuit le este interzis:
a)să ocupe altă cabină decât cea repartizată, fără aprobarea ofiţerului secund;
b)să îşi schimbe încuietoarea de la uşă fără a asigura dublura cheii la tabloul de chei de la ofiţerul de gardă;
c)să servească masa în cabină, în afara cazului când este bolnav şi nu se poate deplasa la careu;
d)să desfăşoare alte activităţi decât cele pentru care este destinată cabina;
e)să facă modificări în starea de fixaţie.
Art. 158
(1)Pe timpul în care în cabină se află una sau mai multe persoane este interzisă încuierea acesteia, atât ziua, cât şi noaptea. Amararea obiectelor din fiecare cabină revine celor care o locuiesc.
(2)În timpul marşului, al antrenamentelor, inspecţiilor şi revistelor la bord, cabinele de locuit nu se încuie. Au dreptul de a intra în cabine, pe timpul desfăşurării acestor activităţi, numai membrii echipajului repartizaţi conform rolului şi persoanele care execută controlul sau inspecţia.
Art. 159
La plecarea din cabină, persoana care locuieşte în aceasta trebuie să stingă lumina şi să scoată de sub tensiune aparatele electrice de încălzit. Este interzis să se încuie cabina dacă hublourile nu sunt închise.
Art. 160
(1)Cheile de la cabine se păstrează la persoanele care le ocupă, cu obligaţia ca la plecarea de la bord să le predea ofiţerului secund (şefului de cart). Dublurile acestor chei se păstrează la şeful de echipaj.
(2)Deschiderea cabinei în lipsa aceluia care o ocupă se face numai cu aprobarea ofiţerului secund sau a şefului de cart.
Art. 161
Curăţenia în cabine, careuri, saloane şi cazarmă este executată de membrii echipajului numiţi prin rol; aceştia poartă răspunderea pentru stingerea luminilor, oprirea difuzoarelor, scoaterea de sub tensiune a aparatelor electrice, închiderea hublourilor, precum şi amararea obiectelor.
Art. 162
În încăperi, tablourile, inventarele şi instrucţiunile se afişează în rame bine fixate şi numai în locurile stabilite.
Art. 163
Pe timpul alarmelor, în încăperile de locuit rămân numai membrii echipajului prevăzuţi prin roluri şi cei scutiţi medical.
SUBSECŢIUNEA 2:Cazarea echipajului la nava bază (pontoane)
Art. 164
Planul de repartizare a încăperilor pentru echipajele navelor care vor fi cazate la nava bază se întocmeşte de adjunctul şefului structurii de nave şi se aprobă de şeful structurii.
Art. 165
Pentru echipajele cazate la nava bază se repartizează încăperi corespunzătoare pentru locuit, desfăşurarea programului şi pentru magazii de materiale.
Art. 166
Echipajele cazate pe nava bază nu sunt cuprinse în rolurile acesteia. Folosirea echipajelor pentru întreţinerea navei bază se poate face numai cu aprobarea adjunctului şefului structurii de nave şi numai în cazul în care aceste activităţi nu afectează pregătirea pentru misiune. Echipajele întreţin numai compartimentele pe care le utilizează (cazărmi, săli cu mese, spălătoare, closete etc.).
Art. 167
Modul de acţiune al echipajelor cazate la nava bază în caz de incendiu, avarii sau accidente se stabileşte prin instrucţiunile întocmite de şeful componentei de specialitate electromecanică şi se aprobă de şeful structurii care are în dotare nava.