Art. 16. - Regulament din 2007 de organizare şi funcţionare a Consiliului de mediere

M.Of. 505

În vigoare
Versiune de la: 14 Noiembrie 2019
Art. 16
Atribuţii de organizare şi funcţionare a Consiliului:
a)adoptă regulamentul privind organizarea şi funcţionarea sa, precum şi Statutul profesiei de mediator;

b)alege şi revocă preşedintele şi vicepreşedintele Consiliului şi membrii Comisiei permanente;
c)adoptă planul de activităţi anuale, bugetul anual de venituri şi cheltuieli şi Raportul de bilanţ financiar-contabil anual;
d)stabileşte şi actualizează cuantumul taxelor şi amenzilor din care îşi acoperă cheltuielile de organizare şi funcţionare, conform art. 21 din Lege;
e)organizează activitatea de redactare şi editare a publicaţiilor Consiliului;
f)acceptă donaţiile şi legatele făcute Consiliului;
g)aprobă achiziţia de bunuri mobile sau imobile ale Consiliului, pe baza unui raport de necesitare şi oportunitate;
h)organizează conferinţa naţională anuală a mediatorilor pentru a promova profesia de mediator şi activitatea Consiliului;
i)stabileşte natura şi regimul documentelor şi informaţiilor referitoare la activitatea Consiliului;
j)organizează alegerea următorului Consiliu, în condiţiile prevăzute de lege şi de prezentul regulament;
k)exercită controlul asupra activităţii şi asupra deciziilor Comisiei permanente, preşedintelui şi vicepreşedintelui;
l)aprobă regulamentul de desfăşurare a şedinţelor membrilor Consiliului, modul de stabilire a ordinii de zi, condiţiile de asigurare a caracterului public al şedinţelor, procedura de lucru între Comisia permanentă şi Consiliu, procedurile de lucru între Consiliu şi organismele de consultare, precum şi cu cele de specialitate;
m)aprobă procedura de lucru a Comisiei permanente, precum şi procedurile de lucru specifice pentru activităţile acesteia ce decurg din atribuţiile stabilite de Consiliu;
n)aprobă organigrama Consiliului, propusă de preşedinte, şi o publică pe portalul său web;

o)aprobă strategiile şi planurile de activităţi propuse de comisiile consultative şi de Comisia permanentă;
p)aprobă constituirea de noi comisii de specialitate, colaborările pe bază de protocol cu alte instituţii publice sau organizaţii naţionale şi internaţionale, precum şi participarea în proiecte, la iniţiativa Consiliului sau a unor terţi;
q)elaborează şi modifică Codul de etică şi deontologie profesională a mediatorilor autorizaţi şi normele de răspundere disciplinară a acestora, cu consultarea Corpului profesional al mediatorilor cu drept de exercitare a profesiei;

r)[textul din Art. 16, litera R. din capitolul II, sectiunea 2 a fost abrogat la 04-apr-2012 de Art. 1, punctul 3. din Hotarirea 195/2012]
s)stabileşte cazurile pentru care Consiliul emite hotărâri şi cele pentru care preşedintele emite decizii;
t)aprobă rapoartele anuale de activitate;
u)adoptă hotărâri cu privire la constituirea comisiilor consultative şi a regulamentelor de organizare şi funcţionare ale acestora;
v)solicită avizele comisiilor consultative cu caracter permanent, în conformitate cu atribuţiilor stabilite prin regulamentele proprii;
w)colaborează cu instituţiile de resort pentru transpunerea legislaţiei europene în materia medierii;
x)îndeplineşte orice alte atribuţii care privesc organizarea Consiliului, a Comisiei permanente şi a Secretariatului tehnic.

y)înfiinţează asociaţii, fundaţii sau societăţi comerciale şi participă la administrarea acestora.

z)înfiinţează Institutul de Formare Continuă şi reglementează activitatea în vederea creşterii calităţii pregătirii profesionale continue a mediatorilor autorizaţi. Consiliul de mediere desemnează prin hotărâre conducerea Institutului de Formare Continuă.