Capitolul ii - Organizarea CJAP/CMBAP şi a cabinetelor de asistenţă psihopedagogică - Regulament din 2003 privind organizarea şi funcţionarea centrelor şi a cabinetelor de asistenţă psihopedagogică
M.Of. 702
Ieşit din vigoare Versiune de la: 7 Octombrie 2003
CAPITOLUL II:Organizarea CJAP/CMBAP şi a cabinetelor de asistenţă psihopedagogică
Art. 7
Orientarea şcolară şi profesională desfăşurată în CJAP/CMBAP şi în cabinetele de asistenţă psihopedagogică se realizează prin: asistenţă psihologică, asistenţă pedagogică şi orientarea carierei elevilor.
Art. 8
(1)Categoriile de personal care funcţionează în cadrul CJAP/CMBAP sunt:
a)personal de conducere;
b)personal didactic;
c)personal didactic auxiliar;
d)personal nedidactic.
(2)Personalul de conducere - coordonatorul CJAP/CMBAP, asimilat funcţiei de director de unitate de învăţământ gimnazială prevăzută la art. 21 alin. (1) din Legea nr. 128/1997, poate fi profesor cu specializarea în pedagogie, psihopedagogie, psihologie, sociologie, pedagogie socială sau, în mod excepţional, profesor, absolvent al Facultăţii de Filosofie-Istorie (promoţiile 1978-1989, grupe opţionale de psihologie, pedagogie, sociologie), prevăzut de art. 7 alin. (3) din Legea nr. 128/1997, având cel puţin gradul didactic II şi o vechime de minimum 5 ani în activitatea de asistenţă psihopedagogică.
(3)Ocuparea funcţiei de coordonator al CJAP/CMBAP se face prin concurs organizat de inspectoratul şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti, conform metodologiilor elaborate de Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului privind organizarea şi desfăşurarea concursului pentru funcţiile de director şi director adjunct din unităţile de învăţământ gimnaziale.
(4)Salarizarea coordonatorului se face conform dispoziţiilor art. 51 alin. (2) din Legea nr. 128/1997.
Art. 9
În cadrul CJAP/CMBAP funcţiile didactice sunt: profesor psihopedagog, profesor psiholog, profesor sociolog, profesor pedagog social sau, în mod excepţional, profesor, absolvent al Facultăţii de Filosofie-Istorie (promoţiile 1978-1989, grupe opţionale de psihologie, pedagogie, sociologie), prevăzut de art. 7 alin. (3) din Legea nr. 128/1997.
Art. 10
În cadrul CJAP/CMBAP funcţiile didactice auxiliare sunt: asistent social, laborant, în conformitate cu prevederile art. 6 alin. (1) din Legea nr. 128/1997.
Art. 12
Structura organizatorică, statul de funcţii şi numărul de personal didactic, didactic auxiliar şi nedidactic din structura CJAP/CMBAP sunt aprobate anual de către Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului, la propunerea inspectoratului şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti.
Art. 13
Cabinetele de asistenţă psihopedagogică au prevăzut în statul de funcţii un post de profesor având una dintre specializările: pedagogie, psihopedagogie, psihologie, sociologie, pedagogie socială sau, în mod excepţional, profesor, absolvent al Facultăţii de Filosofie-Istorie (promoţiile 1978-1989, grupe opţionale de psihologie, pedagogie, sociologie), prevăzut de art. 7 alin. (3) din Legea nr. 128/1997.
Art. 14
Încadrarea CJAP/CMBAP, precum şi a cabinetelor şcolare şi interşcolare de asistenţă psihopedagogică cu personal didactic şi didactic auxiliar se face pe bază de concurs, potrivit prevederilor art. 9 alin. (1), (2) şi (3) şi ale art. 19 alin. (1) din Legea nr. 128/1997.