Capitolul i - Dispoziţii generale - Regulament din 2003 privind organizarea şi funcţionarea centrelor şi a cabinetelor de asistenţă psihopedagogică

M.Of. 702

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 7 Octombrie 2003
CAPITOLUL I:Dispoziţii generale
Art. 1
(1)Centrele judeţene de asistenţă psihopedagogică, denumite în continuare CJAP, respectiv centrul municipiului Bucureşti de asistenţă psihopedagogică - CMBAP, sunt unităţi conexe ale învăţământului preuniversitar, care funcţionează în fiecare judeţ, respectiv în municipiul Bucureşti, în baza art. 49 alin. (1) din Legea învăţământului nr. 84/1995, republicată.
(2)Cabinetele de asistenţă psihopedagogică funcţionează în unităţile de învăţământ la care sunt înmatriculaţi cel puţin 800 de elevi. Unităţile de învăţământ cu mai puţin de 800 de elevi sunt arondate unui cabinet de asistenţă psihopedagogică, în funcţie de resursele umane calificate şi dotările materiale specifice.
Art. 2
(1)CJAP/CMBAP sunt instituţii subordonate organizatoric şi financiar inspectoratului şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti. CJAP/CMBAP sunt subordonate din punct de vedere metodologic Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului şi Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei.
(2)Activităţile cabinetelor de asistenţă psihopedagogică sunt coordonate de către CJAP/CMBAP.
(3)De activitatea CJAP/CMBAP răspunde un inspector şcolar general adjunct.
(4)Fondurile băneşti provenite de la buget sunt gestionate prin contabilitatea inspectoratului şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti. Consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti, la începutul anului bugetar, stabileşte fondurile aferente pentru CJAP/CMBAP.
(5)CJAP/CMBAP prezintă, la cererea Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului sau a inspectorilor generali în subordinea cărora se află, rapoarte privind activitatea proprie.
Art. 3
(1)CJAP/CMBAP organizează acţiuni de cunoaştere şi consiliere psihopedagogică a elevilor, realizate individual şi colectiv, acţiuni cu părinţii prin consultaţii individuale şi colective, precum şi acţiuni de colaborare cu comunităţile locale, în scopul orientării şcolare şi profesionale, orientării carierei elevilor, prin informare, documentare, consiliere, acestea fiind monitorizate şi evaluate periodic de către inspectoratul şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti.
(2)Cabinetele de asistenţă psihopedagogică din unităţile de învăţământ asigură în permanenţă informarea, cunoaşterea şi consilierea psihopedagogică a elevilor, prin consultaţii individuale şi colective, acţiuni de îndrumare a părinţilor şi de colaborare cu comunităţile locale, în scopul orientării şcolare, profesionale şi a carierei elevilor.
Art. 4
Inspectoratul şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti asigură centrelor şi cabinetelor de asistenţă psihopedagogică spaţii corespunzătoare, în cabinete sau laboratoare, destinate exclusiv desfăşurării activităţilor de cunoaştere şi consiliere psihopedagogică a elevilor, în cadrul unităţilor de învăţământ.
Art. 5
CJAP/CMBAP colaborează cu unităţi şi instituţii de învăţământ, cu direcţiile judeţene pentru protecţia copilului, cu agenţiile judeţene de ocupare şi formare profesională, cu alte organizaţii guvernamentale şi neguvernamentale, cu inspectoratul judeţean de poliţie (compartimentul prevenire), precum şi cu alte persoane juridice care au atribuţii în domeniul educaţiei.
Art. 6
Activitatea CJAP/CMBAP nu se subordonează doctrinelor promovate de partide sau formaţiuni politice. În spaţiile aparţinând CJAP/CMBAP sunt interzise:
a)funcţionarea partidelor sau formaţiunilor politice;
b)desfăşurarea activităţii de organizare şi propagandă politică;
c)prozelitismul religios;
d)activităţile care încalcă normele generale de moralitate.