Art. 18. - Regulament din 2003 privind organizarea şi funcţionarea centrelor şi a cabinetelor de asistenţă psihopedagogică

M.Of. 702

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 7 Octombrie 2003
Art. 18
Cabinetele de asistenţă psihopedagogică au următoarele atribuţii:
a)asigură informarea şi consilierea elevilor, părinţilor şi profesorilor pe diferite subiecte: cunoaştere şi autocunoaştere, adaptarea elevilor la mediul şcolar, adaptarea şcolii la nevoile elevilor, optimizarea relaţiilor şcoală-elevi-părinţi;
b)asigură prevenirea sau diminuarea factorilor care determină tulburări comportamentale, comportamente de risc sau disconfort psihic prin intermediul metodelor, procedeelor şi tehnicilor specifice;
c)asigură examinarea psihologică a elevilor la cererea părinţilor, a şcolii sau a inspectoratelor şcolare în situaţii de eşec şcolar, abandon şcolar, dizarmonii în structura personalităţii, conflicte;
d)propun şi organizează programe de orientare şcolară, profesională şi a carierei elevilor în şcolile unde îşi desfăşoară activitatea, în colaborare cu consilierii educativi;
e)asigură servicii de consiliere şi cursuri pentru părinţi;
f)sprijină activitatea metodică a profesorilor şi diriginţilor;
g)elaborează studii psihosociologice privind opţiunile elevilor claselor terminale vizând clasificările profesionale prin învăţământul profesional şi liceal, precum şi tipurile de şcoli din cadrul reţelei.