Capitolul vi - Organizarea şi funcţionarea comisiilor - Regulament din 2003 de organizare şi desfăşurare a examenului de notar public pentru notarii stagiari şi a concursului pentru ocuparea locurilor vacante de notar public

M.Of. 307

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 7 Mai 2003
CAPITOLUL VI:Organizarea şi funcţionarea comisiilor
Art. 14
În vederea bunei organizări şi desfăşurări a examenului de notar public, vor funcţiona următoarele comisii:
a)Comisia pentru verificarea condiţiilor de înscriere la examen, care va fi alcătuită din 3 notari publici şi un reprezentant desemnat de ministrul justiţiei din cadrul direcţiei de specialitate;
b)Comisia pentru soluţionarea contestaţiilor formulate de cei respinşi la înscrierea la examen, formată din alţi 3 notari în afara celor stabiliţi pentru comisia prevăzută la lit. a) şi un alt reprezentant al Ministerului Justiţiei. Comisia va examina contestaţiile formulate. Decizia acestei comisii este definitivă;
c)Comisia pentru organizarea şi supravegherea desfăşurării examenului, care va fi formată din 3 notari publici. Pentru desfăşurarea activităţii acestei comisii vor putea fi cooptaţi pe lângă membrii comisiei, după caz, şi alţi notari publici sau personal angajat al Uniunii. Această comisie are următoarele atribuţii: verifică identitatea candidaţilor, distribuie colile de examen, sigilează colţurile lucrărilor cuprinzând datele de identificare a candidaţilor, completează procesul-verbal cu datele stabilite de prezentul regulament, supraveghează candidaţii în timpul examenului şi asigură, în general, respectarea tuturor condiţiilor de organizare şi desfăşurare a examenului, stabilite prin prezentul regulament. La predarea lucrărilor, comisia va verifica dacă sigiliul este aplicat corect, dacă datele de identificare nu sunt vizibile şi dacă fiecare candidat a semnat de predare a lucrării. Lucrările vor fi semnate, spre neschimbare, de către toţi membrii acestei comisii. Toate lucrările vor fi numerotate, fără a fi desfăcute colţurile şi vor fi predate Comisiei de examinare, pe bază de proces-verbal;
d)Comisia de examinare, constituită în vederea elaborării subiectelor şi a notării lucrărilor. Comisia de examinare va fi formată din: un membru al Consiliului Uniunii, un reprezentant al Ministerului Justiţiei, desemnat prin ordin al ministrului justiţiei, un membru al corpului didactic din învăţământul superior de specialitate şi 2 notari publici cu cel puţin 10 ani vechime, desemnaţi de Consiliul Uniunii dintre notarii propuşi de Camere. În vederea constituirii acestei comisii fiecare Cameră va desemna un notar cu cel puţin 10 ani vechime. Preşedintele comisiei este reprezentantul Consiliului Uniunii. Acesta nu participă la notarea lucrărilor, având ca atribuţie supravegherea desfăşurării activităţii comisiei, în conformitate cu normele legale şi ale prezentului regulament;
e)Comisia de soluţionare a contestaţiilor împotriva notării lucrărilor, care va fi formată din 3 notari publici, un cadru didactic universitar şi un reprezentant al Ministerului Justiţiei, alţii decât cei care fac parte din comisia menţionată la lit. d).
Art. 15
Componenţa comisiilor prevăzute de prezentul regulament se stabileşte, prin hotărâre a Consiliului Uniunii, dintre notarii publici cu vechimea, experienţa şi autoritatea necesare, în conformitate cu dispoziţiile Legii notarilor publici şi a activităţii notariale nr. 36/1995.