Capitolul i - Reguli generale - Reglementari din 2012 de numerotare a trenurilor pe reţeaua căilor ferate române
M.Of. 763
Ieşit din vigoare Versiune de la: 13 Noiembrie 2012
CAPITOLUL I:Reguli generale
SECŢIUNEA 1:Reguli generale privind sistemul de numerotare a trenurilor pe reţeaua căilor ferate române
Art. 1
(1)Sistemul de numerotare a trenurilor asigură în principal:
a)identificarea numerică a trenurilor internaţionale şi interne de călători şi de marfă pe întregul parcurs;
b)înlesnirea informării călătorilor pentru traficul de călători şi facilitarea gestionării electronice centralizate a traficului de călători şi marfă;
c)informarea prin structura sa analitică a personalului de cale ferată asupra caracteristicilor trenurilor;
d)posibilitatea prelucrării electronice a datelor, furnizând un criteriu precis de identificare în toate domeniile de activitate feroviară (circulaţie, rezervări de locuri, statistici etc.).
(2)Numărul analitic de tren este format din maximum 5 cifre.
(3)Fiecărui tren i se atribuie un număr stabilit prin graficul de circulaţie al trenurilor.
(4)Pentru trenurile neprevăzute în graficul de circulaţie al trenurilor numerele se atribuie prin dispoziţia de punere în circulaţie.
Art. 2
(1)Regula generală în numerotarea trenurilor este:
a)în sensul de la Bucureşti, număr fără soţ;
b)în sensul spre Bucureşti, număr cu soţ.
În anumite cazuri, numerele trenurilor pot fi precedate sau urmate de un indicativ sau o denumire.
(2)Trenurile de călători şi de marfă circulă pe întreaga rută cu un singur număr.
(3)Pe secţiile de circulaţie pe care numărul trenului nu corespunde cu sensul de circulaţie în vigoare la C.F.R., la numărul trenului se adaugă după acesta cifra "1" pentru sensul impar sau cifra "2" pentru sensul par. Între numărul trenului şi cifra care indică sensul pe reţeaua C.F.R. (1 sau 2) se introduce "-" (linie).
SECŢIUNEA 2:Reguli generale privind numerotarea trenurilor internaţionale conform fişelor UIC nr. 419-1, 419-2
Art. 3
(1)Fişele UIC nr. 419-1, 419-2 definesc principiile şi condiţiile de aplicare ale unui sistem analitic de numerotare a trenurilor internaţionale de călători şi marfă.
(2)Numerotarea trenurilor internaţionale se va adapta în permanenţă, în conformitate cu modificările fişelor UIC 419-1, 419-2.
Art. 4
Caracteristicile numerelor trenurilor internaţionale:
a)Numărul analitic de tren este format din maximum 5 cifre.
b)Semnificaţia cifrelor din cadrul numărului unui tren internaţional de călători este următoarea:
- cifra unităţilor arată sensul de mers;
- cifra zecilor arată relaţia de mers;
- cifra sutelor arată categoria trenului;
- cifra miilor arată categoria trenului şi caracterul permanent sau nu al trenului;
- cifra zecilor de mii arată caracterul permanent sau nu al trenului.
c)Semnificaţia cifrelor din cadrul numărului unui tren internaţional de marfă:
- cifra unităţilor arată sensul de mers;
- cifra zecilor arată o specificare suplimentară la relaţia principală de trafic;
- cifra sutelor arată relaţia principală de trafic;
- cifra miilor arată categoria trenului;
- cifra zecilor de mii este cifra 4.
Art. 5
(1)Pentru trenurile internaţionale de călători şi de marfă numărul se atribuie în cadrul Conferinţelor de coordonare şi armonizare a traseelor trenurilor internaţionale de călători şi marfă ale Forum Train Europe - FTE. Excepţie fac trenurile internaţionale de călători şi marfă în traficul de frontieră limitrof, pentru care se pot stabili de comun acord cu căile ferate din ţările vecine şi alte criterii de numerotare.
(2)Trenurile internaţionale de marfă primesc numere de la 40.000 la 49.999, conform fişei UIC 419-2, numerele rămase disponibile afectându-se trenurilor de marfă din traficul intern.