Secţiunea 2 - Reguli generale privind numerotarea trenurilor internaţionale conform fişelor UIC nr. 419-1, 419-2 - Reglementari din 2012 de numerotare a trenurilor pe reţeaua căilor ferate române
M.Of. 763
Ieşit din vigoare Versiune de la: 13 Noiembrie 2012
SECŢIUNEA 2:Reguli generale privind numerotarea trenurilor internaţionale conform fişelor UIC nr. 419-1, 419-2
Art. 3
(1)Fişele UIC nr. 419-1, 419-2 definesc principiile şi condiţiile de aplicare ale unui sistem analitic de numerotare a trenurilor internaţionale de călători şi marfă.
(2)Numerotarea trenurilor internaţionale se va adapta în permanenţă, în conformitate cu modificările fişelor UIC 419-1, 419-2.
Art. 4
Caracteristicile numerelor trenurilor internaţionale:
a)Numărul analitic de tren este format din maximum 5 cifre.
b)Semnificaţia cifrelor din cadrul numărului unui tren internaţional de călători este următoarea:
- cifra unităţilor arată sensul de mers;
- cifra zecilor arată relaţia de mers;
- cifra sutelor arată categoria trenului;
- cifra miilor arată categoria trenului şi caracterul permanent sau nu al trenului;
- cifra zecilor de mii arată caracterul permanent sau nu al trenului.
c)Semnificaţia cifrelor din cadrul numărului unui tren internaţional de marfă:
- cifra unităţilor arată sensul de mers;
- cifra zecilor arată o specificare suplimentară la relaţia principală de trafic;
- cifra sutelor arată relaţia principală de trafic;
- cifra miilor arată categoria trenului;
- cifra zecilor de mii este cifra 4.
Art. 5
(1)Pentru trenurile internaţionale de călători şi de marfă numărul se atribuie în cadrul Conferinţelor de coordonare şi armonizare a traseelor trenurilor internaţionale de călători şi marfă ale Forum Train Europe - FTE. Excepţie fac trenurile internaţionale de călători şi marfă în traficul de frontieră limitrof, pentru care se pot stabili de comun acord cu căile ferate din ţările vecine şi alte criterii de numerotare.
(2)Trenurile internaţionale de marfă primesc numere de la 40.000 la 49.999, conform fişei UIC 419-2, numerele rămase disponibile afectându-se trenurilor de marfă din traficul intern.