Subcapitolul 7 - 1.7. Codul de referinţă - Reglementari din 2008 Aeronautice Civile - Proiectarea şi exploatarea tehnică a aerodromurilor (RACR - AD - PETA) - Ediţia 1/2008
M.Of. 692 bis
Ieşit din vigoare Versiune de la: 21 Aprilie 2010
SUBCAPITOLUL 7:1.7. Codul de referinţă
Notă introductivă - Scopul codului de referinţă este de a asigura o metodă simplă de a pune în legătură numeroasele specificaţii care privesc caracteristicile unui aerodrom, astfel încât să se definească o serie de facilităţi de aerodrom care să corespundă avioanelor prevăzute să opereze pe aerodrom. Acest cod nu este destinat pentru determinarea specificaţiilor de lungime a pistei sau a cerinţelor de capacitate portantă a pavajelor. Codul de referinţă este compus din două elemente, legate de caracteristicile de performanţă şi de dimensiunile avionului. Elementul 1 este o cifră bazată pe distanţa de referinţă a avionului, iar elementul 2 este o literă bazată pe anvergura avionului şi pe lăţimea totală a trenului său principal de aterizare. O anumită specificaţie este pusă în legătură cu cel mai potrivit dintre cele două elemente ale codului de referinţă, sau cu cea mai potrivită combinaţie a celor două elemente. În activităţile de proiectare a unei amenajări de aerodrom, litera sau cifra de cod alese cu acest scop sunt puse în legătură cu caracteristicile avionului critic pentru care se asigură acea facilitate. Pentru aplicarea dispoziţiilor cuprinse în reglementare, se identifică în primul rând aeronavele pe care aerodromul respectiv le poate deservi şi după aceea cele două elemente de cod.
1.7.1.Un cod de referinţă al aerodromului - cifră şi literă de cod - trebuie să fie determinat corespunzător caracteristicilor avionului pentru care este destinată o amenajare de aerodrom.
1.7.2.Cifrele şi literele codului de referinţă al aerodromului trebuie să aibă semnificaţiile stabilite în Tabelul 1-1.
1.7.3.Cifra de cod pentru elementul 1 trebuie să fie determinată din Tabelul 1-1, coloana 1, alegând cifra de cod care corespunde celei mai mari valori a distanţei de referinţă pentru avioanele cărora le este destinată pista.
Notă - Determinarea distanţei de referinţă a avionului se face numai pentru alegerea cifrei de cod şi nu este menită să influenţeze lungimea pistei real oferite.
1.7.4.Litera de cod pentru elementul 2 trebuie să fie determinată din Tabelul 1-1, coloana 3, alegând litera de cod care corespunde celei mai mari anverguri a planurilor, sau celei mai mari lărgimi a trenului de aterizare - şi anume, aceea care implică cerinţa cea mai importantă asupra literei de cod pentru avioanele cărora le este destinată amenajarea de aerodrom.
Tabelul 1-1. Codul de referinţă al aerodromului (vezi paragrafele de la 1.6.2. la 1.6.4.)
Elementul 1 de cod | Elementul 2 de cod | |||
Cifra de cod | Distanţa de referinţă a avionului | Litera de cod | Anvergura planurilor | Lăţimea totală a trenului principal de aterizare3 |
(1) | (2) | (3) | (4) | (5) |
1 | mai puţin de 800 m | A | mai puţin de 15 m | mai puţin de 4,5 m |
2 | de la 800 m la 1 200 m exclusiv | B | de la 15 la 24 m, exclusiv | de la 4,5 la 6 m, exclusiv |
3 | de la 1 200 m la 1 800 m exclusiv | C | de la 24 la 36 m, exclusiv | de la 6 la 9 m, exclusiv |
4 | mai mult de 1 800 m | D | de la 36 la 52 m, exclusiv | de la 9 la 14 m, exclusiv |
E | de la 52 la 65 m, exclusiv | de la 9 la 14 m, exclusiv | ||
F | de la 65 la 80 m, exclusiv | de la 14 la 16 m., exclusiv | ||
a. Distanţa dintre flancurile exterioare ale roţilor trenului principal de aterizare. | ||||
PAGINĂ LĂSATĂ LIBERĂ INTENŢIONAT