Secţiunea 8 - 5.2.8. Marcajul axului căii de rulare - Reglementari din 2008 Aeronautice Civile - Proiectarea şi exploatarea tehnică a aerodromurilor (RACR - AD - PETA) - Ediţia 1/2008

M.Of. 692 bis

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 21 Aprilie 2010
SECŢIUNEA 8:5.2.8. Marcajul axului căii de rulare
SUBSECŢIUNEA 1:Aplicare
5.2.8.1.Marcajul axului căii de rulare trebuie asigurat pe o cale de rulare, pe o platformă de degivrare/antigivrare şi pe o platformă pavată, în cazul în care cifra de cod este 3 sau 4, astfel încât să realizeze o ghidare continuă din axul pistei până la poziţia de staţionare aeronavă.
Figura 5-5. Marcaje pentru punctul de ţintă şi zona de contact a roţilor (ilustrate pentru o pistă cu lungimea de 2 400 m sau mai mult)
5.2.8.2.Marcajul axului căii de rulare ar trebui asigurat pe o cale de rulare, către o platformă de degivrare/antigivrare şi pe o platformă pavată, în cazul în care cifra de cod este 1 sau 2, astfel încât să realizeze o ghidare continuă din axul pistei până la poziţia de staţionare aeronavă.
5.2.8.3.Marcajul axului căii de rulare trebuie să existe pe o pistă pavată, în cazul în care pista face parte dintr-un traseu de rulare stabilit şi:
a)nu există marcaj al axului pistei; sau
b)în cazul în care axul căii de rulare nu coincide cu axul pistei.
5.2.8.31. Unde este necesar să se evidenţieze proximitatea unei poziţii de aşteptare la pistă, ar trebui să se asigure un marcaj puternic contrastant al axului căii de rulare.
Notă - Asigurarea unui marcaj contrastant al căii de rulare poate fi o componentă a măsurilor de prevenire a incursiunilor neautorizate pe pistă.
5.2.8.32. Unde sunt prevăzute, marcajele contrastante ale axului căii de rulare trebuie aplicate la toate intersecţiile cale de rulare/pistă de pe aerodrom.

SUBSECŢIUNEA 2:Amplasare
5.2.8.4.Pe porţiunea rectilinie a unei căi de rulare, marcajul axului ar trebui dispus în lungul axului căii de rulare respective. La o curbă a căii de rulare, marcajul ar trebui să continue de la partea rectilinie a căii de rulare la o distanţă constantă faţă de marginea exterioară a curbei.
Notă. - Vezi paragraful 3.9.6 şi Figura 3-2.
5.2.8.5.La intersecţia unei căi de rulare cu o pistă, atunci când calea de rulare este folosită pentru ieşirea de pe pistă, marcajul axului căii de rulare ar trebui racordat cu marcajul axului pistei, aşa cum se arată în Figurile 5-6 şi 5-25. Marcajul axului căii de rulare ar trebui să fie prelungit paralel cu marcajul axului pistei pe o distanţă de cel puţin 60 m dincolo de punctul de tangenţă în cazul în care cifra de cod este 3 sau 4 şi pe o distanţă de cel puţin 30 m în cazul în care cifra de cod este 1 sau 2.
5.2.8.6.Se recomandă ca marcajul axului căii de rulare să fie dispus corespunzător paragrafului 5.2.8.3, astfel încât marcajul respectiv să fie amplasat de-a lungul axului căii de rulare desemnate.
5.2.8.61. Unde se asigură, marcajul contrastant al axului căii de rulare trebuie să se extindă de la poziţia de aşteptare la pistă, varianta A (definită conform figurii 5-6 "Marcajele căii de rulare"), la o distanţă de până la 45 m (cuprinzând cel puţin 3 linii întrerupte) în direcţia de rulare pentru îndepărtare de pistă sau până la următoarea poziţie de aşteptare la pistă, dacă este cuprinsă în distanţa de 45 m.

SUBSECŢIUNEA 3:Caracteristici
5.2.8.7.Marcajul axului căii de rulare trebuie să aibă cel puţin 15 cm lăţime şi să fie continuu pe lungime, însă în cazul în care acesta se intersectează cu un marcaj al poziţiei de aşteptare la pistă sau un marcaj al unei poziţii intermediare de aşteptare, acesta trebuie să fie întrerupt, aşa cum este arătat în Figura 5-6.
5.2.8.71. Marcajul contrastant al axului căii de rulare trebuie realizat aşa cum se arată în figura 5-6A.

Figura 5-6A "Marcaj axial contrastant al căii de rulare"
[POZĂ]
A se vedea actul modificator.