Capitolul ii - Investigarea actelor sau faptelor de discriminare - Procedura din 2024 internă de soluţionare a petiţiilor şi sesizărilor
M.Of. 120
În vigoare Versiune de la: 12 Februarie 2024
CAPITOLUL II:Investigarea actelor sau faptelor de discriminare
SECŢIUNEA 1:Declanşarea investigaţiei
Art. 39
(1)Şeful structurii asistenţă Colegiu director sau membrii Colegiului director pot dispune prin rezoluţie acţiunea de investigare, dacă este cazul, după analizarea petiţiei şi a mijloacelor de probă anexate, cu aprobarea prealabilă a reprezentantului legal al Consiliului.
(2)Rezoluţia va cuprinde obiectivele care urmează a fi investigate, locul unde se desfăşoară investigaţia, modalitatea de desfăşurare şi termenul până la care se realizează investigaţia.
Art. 40
(1)Acţiunea de investigare se va desfăşura la sediul instituţiei sau în alt loc stabilit.
(2)Investigarea obiectivelor stabilite în urma studierii dosarului se poate realiza în baza rezoluţiei şefului structurii asistenţă Colegiu director prin una dintre următoarele căi:
a)cu înştiinţarea prealabilă a persoanei/persoanelor ce urmează a fi verificată/verificate;
b)inopinat.
Art. 41
(1)Acţiunea de investigare se va efectua de echipe formate din cel puţin două persoane.
(2)Echipa de investigare este compusă din personalul desemnat de şeful structurii asistenţă Colegiu director din cadrul Consiliului. Membrii Colegiului director pot face parte din echipa de investigare, caz în care se vor abţine de la vot în respectiva speţă.
Art. 42
La cererea agenţilor constatatori, reprezentanţii legali ai autorităţilor şi instituţiilor publice şi ai operatorilor economici supuşi controlului, precum şi persoanele fizice sunt obligaţi, sub sancţiunea prevăzută la art. 26 alin. (6) din Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în condiţiile legii:
a)să pună la dispoziţie orice act care ar putea ajuta la clarificarea obiectivului controlului;
b)să ofere informaţii şi explicaţii verbale şi, după caz, în scris în legătură cu problemele care formează obiectul controlului;
c)să elibereze în copii documentele solicitate;
d)să asigure sprijinul şi condiţiile necesare bunei desfăşurări a controlului şi să îşi dea concursul pentru clarificarea constatărilor.
SECŢIUNEA 2:Raportul de investigaţie
Art. 43
(1)În termen de 5 zile de la data finalizării acţiunii de investigare, unul dintre membrii echipei de investigare desemnat de şeful structurii asistenţă Colegiu director întocmeşte în scris raportul de investigaţie.
(2)Raportul va fi semnat de fiecare membru al echipei de investigare şi se va depune la dosarul constituit. Raportul de investigaţie poate fi comunicat părţilor, la cererea acestora. Consiliul poate refuza motivat comunicarea raportului în situaţia în care există motive temeinice, printr-o încheiere interlocutorie în şedinţa de deliberări.
(3)Raportul va cuprinde în detaliu etapele parcurse, operaţiunile desfăşurate, precum şi constatările la faţa locului.