Capitolul v1 - Aspecte legate de procedura de decontare ca urmare a procedurii de regularizare - Procedura din 2022 0/0/0 de decontare a sumelor aferente schemei de sprijin reglementate de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 118/2021 privind stabilirea unei scheme de compensare pentru consumul de energie electrică şi gaze naturale pentru sezonul rece 2021-2022, precum şi pentru completarea Ordonanţei Guvernului nr. 27/1996 privind acordarea de facilităţi persoanelor care domiciliază sau lucrează în unele localităţi din Munţii Apuseni şi în Rezervaţia Biosferei ''Delta Dunării'', cu modificările şi completările ulterioare, precum şi documentele în baza cărora se realizează decontarea

M.Of. 155

În vigoare
Versiune de la: 14 Aprilie 2022
CAPITOLUL V1:Aspecte legate de procedura de decontare ca urmare a procedurii de regularizare
Art. 151
(1)În vederea aplicării procedurii de regularizare pentru mecanismul de compensare aferent schemei de sprijin cu privire la facturile decontate pentru sezonul rece 2021-2022 pentru clienţii casnici, se aplică procedura prevăzută la art. 4 din OUG nr. 118/2021.
(2)În vederea aplicării procedurii de regularizare pentru mecanismul de plafonare aferent schemei de sprijin cu privire la facturile decontate pentru sezonul rece 2021-2022 pentru clienţii finali casnici şi noncasnici, se aplică procedura prevăzută la art. 23 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 27/2022 privind măsurile aplicabile clienţilor finali din piaţa de energie electrică şi gaze naturale în perioada 1 aprilie 2022-31 martie 2023, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative din domeniul energiei.
(3)În vederea aplicării procedurii de regularizare pentru mecanismul de compensare aferent schemei de sprijin cu privire la facturile decontate pentru sezonul rece 2021-2022, respectiv pentru consumul aferent perioadei 1 noiembrie 2021-31 ianuarie 2022 pentru clienţii noncasnici, furnizorii vor depune pe adresa de email (regularizare.decontare.noncasnici@ energie.gov.ro) solicitări lunare de decontare pentru fiecare lună calendaristică pentru care se solicită decontarea regularizării.
(4)Cererea de regularizare menţionată la alin. (3) va fi însoţită de documentele menţionate la art. 8 alin. (5), completate în mod corespunzător.
(5)În cadrul documentelor menţionate la alin. (4) se va insera menţiunea «REGULARIZARE», împreună cu indicarea lunii calendaristice pentru care se solicită regularizarea. Prevederile art. 8 şi 9 se aplică în mod corespunzător.
(6)Ca urmare a modificărilor efectuate de ANRE, conform reglementărilor proprii, asupra cotei obligatorii estimate de achiziţie de certificate verzi pentru anul 2021 trimestrul IV pentru lunile noiembrie 2021 şi decembrie 2021, precum şi asupra cotei obligatorii estimate de achiziţie de certificate verzi pentru anul 2022 trimestrul I pentru luna ianuarie 2022, furnizorii depun o cerere de actualizare a contravalorii certificatelor verzi, astfel cum au fost modificate de ANRE.
(7)Cererea menţionată la alin. (6) va fi însoţită de toate documentele prevăzute la art. 8 alin. (5).
(8)În cadrul documentelor menţionate la alin. (7) se va insera menţiunea «ACTUALIZARE CERTIFICATE VERZI», împreună cu indicarea lunii calendaristice pentru care se solicită regularizarea financiară a acestora. Prevederile art. 8 şi 9 se aplică în mod corespunzător.
(9)În vederea aplicării prevederilor alin. (6) şi (7), furnizorii vor depune pe adresa de e-mail (actualizare.decontare. noncasnici@energie.gov.ro) solicitări lunare de decontare pentru fiecare lună calendaristică pentru care se solicită decontarea actualizării contravalorii certificatelor verzi.
(10)În sensul art. 8 alin. (10) şi (11), în aplicarea prevederilor alin. (1)-(8), cu titlu enunţiativ, pot fi solicitate informaţii referitoare la:
- încadrarea categoriilor clienţilor noncasnici care au primit ajutoare de minimis în prevederile naţionale şi europene din materia ajutorului de minimis;
- facturile de regularizare emise;
- clarificări referitoare la datele inserate în cadrul documentelor menţionate la art. 8 alin. (5);
- evidenţierea printr-o situaţie centralizată a numărului de clienţi beneficiari ai schemei de sprijin, independent de numărul punctelor sau locurilor de consum;
- procesele-verbale de citire de la operatorul de distribuţie;
- cota iniţială de certificate verzi şi/sau cota actualizată de certificate verzi.
Art. 152
Datele şi informaţiile referitoare la regularizare se realizează defalcat, pe fiecare lună calendaristică incidentă, ori de câte ori o perioadă de regularizare cuprinde două sau mai multe luni.