Art. 14. - Procedura din 2022 0/0/0 de decontare a sumelor aferente schemei de sprijin reglementate de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 118/2021 privind stabilirea unei scheme de compensare pentru consumul de energie electrică şi gaze naturale pentru sezonul rece 2021-2022, precum şi pentru completarea Ordonanţei Guvernului nr. 27/1996 privind acordarea de facilităţi persoanelor care domiciliază sau lucrează în unele localităţi din Munţii Apuseni şi în Rezervaţia Biosferei ''Delta Dunării'', cu modificările şi completările ulterioare, precum şi documentele în baza cărora se realizează decontarea

M.Of. 155

În vigoare
Versiune de la: 14 Aprilie 2022
Art. 14
(1)Până în ultima zi lucrătoare a lunii calendaristice următoare celei pentru care se solicită decontarea, furnizorii transmit la Agenţie documentele prevăzute la art. 1 alin. (3).
(2)Pe baza documentelor prevăzute la alin. (1) Agenţia verifică concordanţa sumelor solicitate din documentele privind decontarea transmise de furnizor, ţinând cont de prevederile art. 2 alin. (8) din ordonanţa de urgenţă.
(3)După verificările efectuate conform alin. (2) în termen de 20 de zile de la primirea solicitării din partea furnizorului, directorul general al Agenţiei emite decizia de plată. Deciziile se comunică furnizorului în termen de 3 zile de la data emiterii. Agenţia întocmeşte decizia de acordare, respectiv de respingere a cererii furnizorului, după caz.
(4)Plata către furnizori se efectuează conform ordonanţei de urgenţă, în conturi escrow sau în conturile bancare indicate de către aceştia, în termen de 30 de zile lucrătoare de la data depunerii solicitării.
(5)Pentru prima lună de decontare, furnizorii vor completa documentul prevăzut la art. 1 alin. (3) lit. c) cu facturile aferente lunii de decontare pentru care se solicită sumele aferente compensării. În lunile următoare se vor evidenţia facturile aferente lunilor decontate care au fost recalculate în acea lună ca urmare a regularizării consumului ori acordării cu întârziere a drepturilor de ajutor de încălzire şi/sau supliment de energie sau altor situaţii ce pot genera modificări ale sumelor aferente schemei de compensare, prin transmiterea înregistrărilor decontate cu valoarea compensată cu minus şi completarea cu un nou rând cu recalcularea efectuată.
(6)În cazul facturilor recalculate luna emiterii facturilor este luna în care acestea au fost revizuite.
(7)Furnizorii răspund ca suma totală solicitată pentru un beneficiar/loc de consum la o anumită dată să fie egală cu suma compensată în toate facturile emise până la acea dată conform ordonanţei de urgenţă.
(8)Pe baza facturilor de regularizare emise clienţilor care conţin şi recuperarea sumelor decontate necuvenit clienţilor care au depăşit limita de consum în perioada de aplicare a ordonanţei de urgenţă, furnizorii întocmesc, în termenul prevăzut la art. 4 alin. (4) din ordonanţa de urgenţă, o nouă cerere de regularizare finală. Cererea va avea în vedere sumele aferente facturilor pentru care a fost efectuată regularizarea pentru perioada prevăzută de art. 4 alin. (4) din prezenta procedură.
(9)Pe baza verificării prevăzute la art. 2 alin. (8) din ordonanţa de urgenţă, Agenţia efectuează plata sau, după caz, stabileşte sumele decontate necuvenit pentru perioada 1 noiembrie 2021-31 martie 2022. Sumele de plată sau de recuperat, după caz, se stabilesc prin decizie a directorului general al Agenţiei.
(10)Pentru beneficiarii care nu sunt cuprinşi în cererea de regularizare a furnizorilor, deşi au fost cuprinşi în cererile aferente perioadei de aplicare a ordonanţei, Agenţia procedează la emiterea unui titlu de creanţă către furnizori, care, în termen de 30 de zile de la comunicare, devine titlu executoriu şi este transmis la Agenţia Naţională de Administrare Fiscală.