Art. 1. - Pe baza facturilor emise, furnizorii depun în format electronic pe o adresa de e-mail dedicată, pusă la dispoziţie de Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială, denumită în continuare Agenţie , cererea de decontare a sumelor aferente compensării, însoţită de următoarele documente: - Procedura din 2022 0/0/0 de decontare a sumelor aferente schemei de sprijin reglementate de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 118/2021 privind stabilirea unei scheme de compensare pentru consumul de energie electrică şi gaze naturale pentru sezonul rece 2021-2022, precum şi pentru completarea Ordonanţei Guvernului nr. 27/1996 privind acordarea de facilităţi persoanelor care domiciliază sau lucrează în unele localităţi din Munţii Apuseni şi în Rezervaţia Biosferei ''Delta Dunării'', cu modificările şi completările ulterioare, precum şi documentele în baza cărora se realizează decontarea

M.Of. 155

În vigoare
Versiune de la: 14 Aprilie 2022
Art. 1
(1)Pentru consumul de energie realizat începând cu data de 1 noiembrie 2021, furnizorii de energie electrică şi/sau gaze naturale, denumiţi în continuare furnizori, aplică în facturile emise schema de compensare prevăzută de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 118/2021 privind stabilirea unei scheme de compensare pentru consumul de energie electrică şi gaze naturale pentru sezonul rece 2021-2022, precum şi pentru completarea Ordonanţei Guvernului nr. 27/1996 privind acordarea de facilităţi persoanelor care domiciliază sau lucrează în unele localităţi din Munţii Apuseni şi în Rezervaţia Biosferei "Delta Dunării", aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 259/2021, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare OUG nr. 118/2021 sau ordonanţa de urgenţă, pentru consumurile de energie electrică şi/sau gaze naturale înregistrate de clienţii casnici beneficiari ai prevederilor ordonanţei de urgenţă.
(2)Sumele cu titlu de compensaţie se scad din totalul de plată al facturilor emise de furnizor.
(3)Pe baza facturilor emise, furnizorii depun în format electronic pe o adresa de e-mail dedicată, pusă la dispoziţie de Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială, denumită în continuare Agenţie, cererea de decontare a sumelor aferente compensării, însoţită de următoarele documente:
a)situaţia de plată centralizatoare, pe judeţe, a cuantumului compensării totale aplicate;
b)declaraţie pe propria răspundere;
c)fişier analitic csv cu beneficiarii compensării ce stau la baza solicitării decontării.
(4)În situaţia în care acelaşi furnizor solicită decontarea compensării atât pentru energie electrică, cât şi pentru gaze naturale, documentele prevăzute la alin. (3) se întocmesc separat pentru fiecare categorie de servicii.
(5)Răspunderea privind corectitudinea şi modul de calcul al sumelor solicitate la decontare revine în totalitate furnizorilor.
(6)Documentele prevăzute la alin. (3) sunt semnate şi certificate, după caz, de reprezentantul legal al furnizorului. Documentele transmise pot fi semnate electronic cu semnătura electronică calificată bazată pe un certificat calificat eliberat în condiţiile legii.
(7)Documentele prevăzute la alin. (3) fac referire la facturile emise de furnizori într-o singură lună calendaristică.
(8)Modelele documentelor prevăzute la alin. (3) sunt prevăzute în anexele nr. 1.1-1.3 şi nr. 1.12 la prezenta procedură.