Art. 11. - După înregistrarea reclamaţiei/sesizării/divergenţei, operatorul economic prevăzut la art. 3 alin. (1) lit. a)-g) parcurge următoarele etape, respectiv: - Procedura din 2021 de rezolvare a reclamaţiilor/sesizărilor/divergenţelor privind măsurarea cantităţilor de gaze naturale
M.Of. 31
În vigoare Versiune de la: 11 Ianuarie 2022
Art. 11
(1)După înregistrarea reclamaţiei/sesizării/divergenţei, operatorul economic prevăzut la art. 3 alin. (1) lit. a)-g) parcurge următoarele etape, respectiv:
a)analizarea preliminară a reclamaţiei/sesizării/divergenţei, precum şi a documentelor justificative ataşate, după caz;
b)solicitarea completării acestora cu datele şi informaţiile suplimentare, în situaţia în care reclamaţia/sesizarea/divergenţa este neclară şi/sau documentele ataşate nu sunt concludente;
c)convocarea şi audierea solicitantului, după caz;
d)solicitarea informaţiilor necesare de la alte instituţii publice şi/sau alţi operatori economici, după caz;
e)verificarea informaţiilor comunicate de solicitant, inclusiv deplasarea la faţa locului;
f)deplasarea prevăzută la lit. e) se realizează la:
(i)punctul de predare/preluare, în vederea verificării funcţionării sistemului/mijlocului de măsurare şi a componentelor acestuia; acolo unde instalaţia şi dotarea tehnică a PM/PRM/SM/SRM permit, se poate monta în serie cu sistemul de bază un sistem de referinţă;
(ii)locul de consum, în vederea verificării funcţionării mijlocului de măsurare a gazelor naturale;
g)înlocuirea sistemului/mijlocului de măsurare a gazelor naturale sau/şi verificarea sau expertizarea metrologică a acestuia, doar în situaţia în care este necesară, după caz;
h)expertizarea metrologică a mijlocului de măsurare prevăzut la art. 2 alin. (1) lit. a), după caz, şi obţinerea raportului de expertiză;
i)întocmirea procesului-verbal de analiză, a raportului de expertizare metrologică sau a fişei de măsurare, după caz;
j)întocmirea documentelor specifice întocmite în urma verificării prevăzute la lit. e);
k)analizarea tuturor informaţiilor obţinute în vederea soluţionării reclamaţiei/sesizării/divergenţei;
l)elaborarea răspunsului solicitantului;
m)comunicarea răspunsului solicitantului prin fax/poştă/poştă electronică etc.
(2)În situaţia în care reclamaţia/sesizarea/divergenţa privind măsurarea cantităţilor de gaze naturale este înregistrată la furnizorul de gaze naturale, aceasta este redirecţionată spre rezolvare către P/OÎ/OTS/OD/OGNL, după caz, cu informarea solicitantului despre acest fapt.
(3)Redirecţionarea şi informarea prevăzute la alin. (2) se realizează de către furnizorul de gaze naturale, în termen de 3 zile lucrătoare de la data înregistrării reclamaţiei/sesizării/divergenţei.
(4)Informarea prevăzută la alin. (2) cuprinde informaţiile referitoare la redirecţionarea reclamaţiei/sesizării/divergenţei către P/OÎ/OTS/OD/OGNL, după caz, precum şi la faptul că răspunsul urmează să fie formulat şi transmis de P/OÎ/OTS/OD/OGNL.
(5)Reclamaţia/Sesizarea/Divergenţa se clasează dacă solicitantul nu răspunde în termen de 30 de zile de la data solicitării prevăzute la alin. (1) lit. b).
(6)În situaţia prevăzută la alin. (2), P/OÎ/OTS/OD/OGNL căruia i-a fost redirecţionată spre rezolvare reclamaţia/sesizarea/divergenţa parcurge etapele prevăzute la alin. (1).