Secţiunea 2 - Procedura de reacreditare a furnizorilor - Procedura din 2020 ŞI CRITERII de evaluare a activităţilor de educaţie medicală continuă, precum şi criteriile şi normele de acreditare, respectiv creditare a furnizorilor şi formelor de educaţie medicală continuă
M.Of. 1063
În vigoare Versiune de la: 9 Septembrie 2024
SECŢIUNEA 2:Procedura de reacreditare a furnizorilor
Art. 18
(1)Furnizorii de EMC care au fost acreditaţi pot solicita reacreditarea cu maximum 60 de zile şi minimum 31 de zile înainte de data expirării acreditării.
(2)Pentru reacreditare, furnizorii de EMC trebuie să fi organizat cel puţin o formă de EMC creditată de CFZRO pe durata perioadei de acreditare sau reacreditare anterioară, după caz.
(3)În cazul în care solicitarea reacreditării nu este efectuată în termenul stabilit la alin. (1) ori nu este îndeplinită condiţia prevăzută la alin. (2), furnizorii de EMC trebuie să îndeplinească procedura de acreditare prevăzută la secţiunea 1.
Art. 19
(1)În vederea reacreditării, furnizorii de EMC depun cererea-tip prevăzută în anexa nr. 1, însoţită de:
a)declaraţia pe propria răspundere a persoanei desemnate cu privire la menţinerea condiţiilor avute în vedere la acreditare, respectiv ultima reacreditare, în original, sau documentele care atestă modificările intervenite de la acreditarea iniţială, respectiv ultima reacreditare, în copie, după caz;
b)fişa de autoevaluare a activităţii educaţionale desfăşurate, completată de către furnizor, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 2;
c)dovada achitării taxei de reacreditare.
(2)Documentele depuse în copie vor purta menţiunea "conform cu originalul", numele în clar şi semnătura solicitantului/persoanei desemnate.
(3)În vederea obţinerii reacreditării, documentele prevăzute la alin. (1) se depun la sediul CFZRO prin reprezentant legal/persoana împuternicită de către solicitant, prin servicii de curierat sau online prin intermediul platformei gestionate de CFZRO. În situaţia contractării serviciului de curierat, solicitantul îşi asumă eventualele incidente care pot apărea în timpul proceselor de livrare (pierderi, rătăciri ale corespondenţei, întârzieri etc.).
Art. 20
(1)Cererea de reacreditare se soluţionează de Comisia pentru avizare profesională a CFZRO în termen de maximum 30 de zile de la data depunerii documentelor prevăzute la art. 19, iar rezultatul se va comunica, în scris, solicitantului, prin e-mail la adresa indicată de acesta, prin curier la adresa sediului social sau online prin intermediul platformei gestionate de CFZRO, în termen de maximum 7 zile de la soluţionare.
(2)Dacă solicitantul îndeplineşte condiţiile de reacreditare, Comisia pentru avizare profesională a CFZRO emite decizia de reacreditare.
(3)În cazul dosarelor incomplete, solicitantul reacreditării va fi notificat prin orice mijloc de comunicare cu confirmare de primire, în termen de 25 de zile, având la dispoziţie 10 zile de la primirea notificării să completeze dosarul; în caz contrar, dosarul va fi respins.
(4)În cazul respingerii cererii se comunică solicitantului decizia motivată.
Art. 21
Reacreditarea este valabilă 12 luni de la data expirării perioadei anterioare de acreditare.