Subcapitolul 0 - Procedura de emitere a avizului de gospodărirea a apelor se iniţiază odată cu depunerea de către titularul de proiect la autoritatea competentă de gospodărire a apelor, a următoarelor documente: - Procedura din 2019 şi competenţele de emitere, modificare şi retragere a avizului de gospodărire a apelor, inclusiv procedura de evaluare a impactului asupra corpurilor de apă
M.Of. 615 bis
În vigoare Versiune de la: 25 Iulie 2019
SUBCAPITOLUL 0:
Art. 9
(1)Procedura de emitere a avizului de gospodărirea a apelor se iniţiază odată cu depunerea de către titularul de proiect la autoritatea competentă de gospodărire a apelor, a următoarelor documente:
a)cerere a cărei model este prevăzut în Anexa 1.b;
b)decizia etapei de evaluare iniţială emisă de autoritatea competentă pentru protecţia mediului potrivit Anexei nr. 5.D la Legea nr. 292/2018, în copie;
c)certificatul de urbanism, în copie;
d)documentaţia tehnică de fundamentare a avizului de gospodărirea a apelor, întocmită conform Normativului de conţinut al documentaţiei tehnice de fundamentare a avizului de gospodărire a apelor (anexa nr. 2 a prezentului ordin);
(2)Documentaţia tehnică de fundamentare se transmite în limba română la autoritatea competentă de gospodărire a apelor astfel:
a)în 2 exemplare tipărite şi unul electronic la administraţia bazinală de apă pe a cărei rază de activitate este amplasat proiectul dacă emiterea avizului de gospodărire a apelor este de competenţa acesteia
b)în 2 exemplare tipărite şi unul electronic la administraţia bazinală de apă pe a cărei rază de activitate este amplasat proiectul dacă emiterea avizului de gospodărire a apelor este de competenţa acesteia
(3)Pentru proiectele localizate pe cursurile de apă care formează şi/sau traversează frontiera de stat şi fac obiectul acordurilor bilaterale în domeniul gospodăririi durabile a apelor transfrontaliere, titularului proiectului i se va solicita un exemplar tipărit în plus din documentaţia tehnică de fundamentare. Acest exemplar va fi transmis la direcţia de specialitate din cadrul autorităţii publice centrale din domeniul apelor, în vederea obţinerii acceptului statului vecin.
(4)În cazul în care este necesară obţinerea acceptului statului vecin conform acordurilor bilaterale, termenele prezentei proceduri vor decurge de la data primirii de la autoritatea publică centrală din domeniul apelor a răspunsului statului vecin.
(5)Documentaţia tehnică de fundamentare va fi întocmită de instituţii publice sau private atestate de autoritatea publică centrală în domeniul apelor, în conformitate cu prevederile legale.
(6)Elaboratorul documentaţiei tehnice de fundamentare şi titularul proiectului îşi asumă responsabilitatea corectitudinii datelor şi informaţiilor cuprinse în documentaţia tehnică de fundamentare aferentă;
Art. 10
În termen de 5 zile de la primirea solicitării şi a documentelor prevăzute la art. 9 alin. (1), autoritatea competentă de gospodărire a apelor informează autoritatea competentă pentru protecţia mediului în scris referitor la solicitarea primită, prin completarea şi transmiterea formularului din Anexa 1.d.