Capitolul 5 - Procedura de înscriere în Program - Procedura de implementare din 2022 a Programului pentru stimularea înfiinţării întreprinderilor mici şi mijlocii ''Start-up Nation - ROMANIA''

M.Of. 635 bis

În vigoare
Versiune de la: 1 Februarie 2024
CAPITOLUL 5:Procedura de înscriere în Program
5.1._
(1)Înscrierea în Program, creare profil, user, parolă şi completarea formularului electronic de înscriere (Anexa 1) în vederea obţinerii finanţării se fac on-line pe link-ul https://granturi.imm.gov.ro.
(2)Aplicanţii au obligaţia de a urmări permanent contul creat la înscriere în aplicaţia informatică, adresa de e-mail folosită la înscriere, precum şi informaţiile referitoare la măsura de sprijin postate pe site-ul ministerului pe toată perioada de implementare (înscriere, verificare, clarificări, semnare acord de finanţare, depunere documente decont, încărcare documente cheltuieli, efectuare plăţi, monitorizare, raportare, etc.).
(3)Toată corespondenţa şi transmiterea de anunţuri/clarificări/notificări oficiale ce ţin de implementarea Programului vor avea loc electronic prin intermediul aplicaţiei informatice de înscriere şi gestiune a schemei de ajutor, drept pentru care aplicanţii au obligaţia de a verifica permanent contul din aplicaţia informatică pentru a se asigura de respectarea termenelor procedurale de răspuns.
(4)Înscrierile în cadrul măsurii se vor realiza în două etape distincte:
a)Etapa de creare profil, user şi parolă, în care aplicanţii vor înregistra cu semnătură electronică atât datele reprezentantului legal/împuternicitului, cât şi datele IMM aplicante.
b)Etapa de înscriere în cadrul celor doi piloni Start-up Nation România şi Start-up Nation Diaspora, în care aplicanţii, cu profilul, user, şi parola generate în prima etapă, vor completa, semna electronic, încărca şi transmite formularul electronic de înscriere conform Anexei 1.
5.2._
(1)Prima etapă de creare profil, user şi parolă este activă pe site-ul https://granturi.imm.gov.ro.
(2)Data de la care este activă a doua etapă de înscriere aferentă celor doi piloni din cadrul Programului Start-up Nation se comunică pe site-ul instituţiei cu cel puţin 3 zile înainte de data începerii procesului de înregistrare propriu-zis.
(3)Aplicaţia electronică de înscriere aferentă celei de a doua etape va fi deschisă 30 de zile lucrătoare, începând cu ora 10:00 a primei zile de înscriere şi până la ora 20:00 a ultimei zile de înscriere, cu posibilitatea de prelungire a termenului până la epuizarea bugetului.
(4)Platforma electronică de înscriere este unică pentru ambele categorii de aplicanţi aferenţi celor doi piloni ai schemei de ajutor.
(5)După finalizarea etapei de înscriere, aplicaţia va genera 2 liste distincte de înscriere ce vor respecta ordinea la finanţare conform prezentei proceduri, respectiv aplicanţii care au optat pentru pilonul 2 Start-up Nation Diaspora vor fi afişaţi în lista aferentă acestuia, iar aplicanţii care nu au optat pentru componenta de diaspora în listă separată.
5.3._
(1)Adresa de e-mail folosită la înscriere trebuie să aparţină aplicantului şi să se regăsească în toată documentaţia, aceeaşi adresă fiind folosită pentru corespondenţă, pe întreaga perioadă de implementare şi monitorizare a Programului.
(2)După crearea contului de utilizator, aplicanţii vor avea acces la acesta pe toată perioada de implementare a Programului, vor putea accesa documentaţia transmisă şi vor avea posibilitatea semnării acordului de finanţare, descărcării şi încărcării de documente diverse, clarificări, documente aferente plăţii sau monitorizării, etc. în mod electronic.
5.4._
(1)În momentul transmiterii formularului de înscriere, aplicaţia electronică va genera automat solicitantului un mesaj de confirmare a efectuării înregistrării, mesaj care se va regăsi în contul aferent aplicaţiei informatice.
(2)După completarea şi trimiterea on-line a formularului de înscriere nu se mai pot face completări/modificări asupra acestuia.
(3)Ordinea la contractare în cadrul ambilor piloni ai programului se va face în ordinea descrescătoare a punctajului obţinut.
(4)Calcularea punctajului se face în timp real şi transparent, conform Anexei 1 la procedura Programului.
(5)În maximum 3 zile lucrătoare de la expirarea termenului prevăzut la art. 5.2 alin. (3) şi în conformitate cu punctajul obţinut, aplicaţia electronică va genera un număr de identificare pentru fiecare proiect în Registrul Unic Electronic, denumit număr RUE, iar ministerul va posta pe site listele aplicanţilor înscrişi în ordinea numerelor RUE, pentru fiecare dintre cei doi piloni ai Programului.
(6)Admiterea la finanţare se va face în ordinea descrescătoare a punctajului obţinut la evaluarea formularelor de înscriere, la punctaje egale departajarea făcându-se în funcţie de criteriile enumerate în Anexa 1 la prezenta procedură.
5.5._
(1)Punctajul minim pentru a fi acceptat de principiu în vederea verificării administrative şi a eligibilităţii este de 50 de puncte din maximum 100 de puncte posibile.
(2)Solicitanţii care înregistrează o societate de 2 ori în cadrul aceleiaşi sesiuni de înscriere primesc decizie de respingere pentru ambele înregistrări, indiferent dacă au înscris o societate de două ori pe acelaşi pilon sau o societate pe ambii piloni ai programului.
5.6.Aplicaţia de înscriere va solicita încărcarea de documente semnate electronic de către reprezentantul legal sau împuternicit, drept pentru care, pentru accesarea Programului, deţinerea unei semnături electronice este obligatorie, iar achiziţia acesteia este cheltuială eligibilă în cadrul Programului atât înainte, cât şi după semnarea acordului de finanţare.
5.7.Documentele ilizibile, incomplete sau neîncărcate în aplicaţie pot fi solicitate prin clarificări. Netransmiterea tuturor documentelor solicitate prin clarificări în cadrul aplicaţiei informatice atrage după sine decăderea solicitantului din dreptul de a beneficia de prevederile Programului.