Secţiunea 2 - Iniţierea controlului ex ante - Ordonanță de urgență 98/2017 privind funcţia de control ex ante al procesului de atribuire a contractelor/acordurilor-cadru de achiziţie publică, a contractelor/acordurilor-cadru sectoriale şi a contractelor de concesiune de lucrări şi concesiune de servicii

M.Of. 1004

În vigoare
Versiune de la: 30 August 2021
SECŢIUNEA 2:Iniţierea controlului ex ante
Art. 9
(1)Autoritatea contractantă selectată în vederea realizării controlului ex ante va fi înştiinţată anterior începerii activităţii de control, prin intermediul SEAP, în termen de 2 zile lucrătoare de la încărcarea documentaţiei de atribuire în SEAP/transmiterea notificării privind intenţia de a modifica contractul sau de a realiza o negociere fără publicare prealabilă.

(11)În cazul înştiinţărilor aferente verificării intenţiilor de realizare a modificărilor contractuale şi a negocierilor fără publicare/invitaţie prealabilă, acestea se vor transmite prin orice mijloace de comunicare prevăzute la cap. II secţiunea a 5-a din Legea nr. 98/2016, cu modificările şi completările ulterioare, şi la cap. III secţiunea a 5-a din Legea nr. 99/2016, cu modificările şi completările ulterioare, în caz că prevederile art. 24 alin. (2) şi (3) din prezenta ordonanţă de urgenţă nu sunt operaţionale/ aplicabile.

(11)[textul din Art. 9, alin. (1^1) din capitolul II, sectiunea 2 a fost abrogat la 07-iul-2020 de Actul din Decizia 221/2020]
(2)[textul din Art. 9, alin. (2) din capitolul II, sectiunea 2 a fost abrogat la 29-dec-2018 de Art. 75, punctul 8. din capitolul III din Ordonanta urgenta 114/2018]
Art. 10
(1)Autoritatea contractantă iniţiatoare a procedurii de atribuire selectate pentru realizarea controlului ex ante are obligaţia de a pune la dispoziţia ANAP, prin intermediul SEAP sau prin alte mijloace electronice dacă, din motive de natură tehnică, operatorul SEAP nu are posibilitatea transmiterii, următoarele informaţii şi/sau documente:
a)documentaţia de atribuire sau secţiunile acesteia, strategia de contractare, celelalte documente ce însoţesc documentaţia de atribuire conform dispoziţiilor legale, cu excepţia studiului de fundamentare prevăzut la art. 229 din Legea nr. 98/2016, cu modificările şi completările ulterioare, dacă nu este solicitat potrivit lit. i) a prezentului articol, în situaţia în care acestea nu sunt disponibile în SEAP, în termen de o zi lucrătoare de la primirea informării referitoare la selectarea în vederea realizării controlului ex ante;
b)solicitările de clarificări cu privire la documentaţia de atribuire adresate de operatorii economici interesaţi de accesul la procedura de atribuire, propunerea de răspuns formulată de autoritatea contractantă în relaţie cu acestea, precum şi orice informaţii suplimentare publicate de aceasta în relaţie cu respectiva documentaţie de atribuire, înainte de a fi aduse la cunoştinţa acestora;
c)completările şi/sau informaţiile suplimentare la documentaţia de atribuire pe care autoritatea contractantă doreşte să le aducă la cunoştinţa potenţialilor candidaţi/ofertanţi, înainte de a fi publicate în SEAP sau transmise acestora;
d)copii ale documentelor prin care se formalizează deciziile comisiei de evaluare cu privire la declararea drept admise/respinse a candidaturilor/ofertelor, împreună cu justificările aferente, în termen de o zi lucrătoare de la întocmirea acestora;

e)copii ale documentelor depuse de ofertanţi/candidaţi sau extrase din acestea, inclusiv ale solicitărilor de clarificări transmise acestora de comisia de evaluare/autoritatea contractantă, după caz, în termen de o zi lucrătoare de la solicitarea acestora de către personalul ANAP, în situaţia în care obligaţiile prevăzute la art. 24 alin. (2) şi (3) nu au fost îndeplinite;
f)raportul procedurii de atribuire şi rapoartele intermediare întocmite în cazul procedurilor de atribuire ce se desfăşoară în mai multe etape, înainte de a fi aprobate de către conducătorul autorităţii contractante, în termen de o zi lucrătoare de la întocmirea respectivelor documente, precum şi raportul procedurii aprobat de conducătorul autorităţii contractante, în termen de o zi lucrătoare de la aprobarea acestuia;

g)copii ale contestaţiilor/plângerilor depuse în cadrul respectivelor proceduri de atribuire potrivit Legii nr. 101/2016, precum şi punctul de vedere emis de autoritatea contractantă în legătură cu acestea, în termen de o zi lucrătoare de la înregistrarea contestaţiilor/plângerilor, respectiv de la elaborarea punctului de vedere;
h)înştiinţarea privind semnarea contractului, după caz, cu ofertantul/ofertanţii declarat/declaraţi câştigător/câştigători, în termen de 3 zile lucrătoare de la data semnării;
i)orice alte informaţii/documente suplimentare considerate necesare în contextul verificării ex ante, în termen de 3 zile lucrătoare de la solicitarea acestora.
(2)Autoritatea contractantă are obligaţia de a informa ANAP cu privire la măsurile de remediere întreprinse ca urmare a primirii avertismentului de integritate sau a notificării prevăzute la art. 7 alin. (6), în termen de 3 zile lucrătoare de la data primirii acestora.