Capitolul ii - Avizarea platformei digitale prin care se intermediază efectuarea transportului alternativ - Ordonanță de urgență 49/2019 privind activităţile de transport alternativ cu autoturism şi conducător auto

M.Of. 537

În vigoare
Versiune de la: 27 Iulie 2020
CAPITOLUL II:Avizarea platformei digitale prin care se intermediază efectuarea transportului alternativ
Art. 4
Transportul alternativ se poate efectua numai prin intermediul unei platforme digitale avizate tehnic de către Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale.
Art. 5
Avizul tehnic eliberat de către Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale este valabil pe întreg teritoriul României.
Art. 6
În situaţia în care operatorul platformei digitale este o persoană juridică nerezidentă, acesta este obligat să aibă pe toată perioada în care îşi desfăşoară activitatea de intermediere a transportului alternativ pe teritoriul României o filială înregistrată la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, prin care se derulează activităţile comerciale în România.

Art. 7
Pentru a obţine avizul tehnic, platforma digitală pentru intermedierea transportului alternativ trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:
a)ţine evidenţa automată a datelor de expirare a permiselor de conducere şi a documentelor necesare efectuării operaţiunilor de transport alternativ şi notifică automat operatorul de transport alternativ în scopul actualizării documentelor încărcate pe platforma digitală;
b)propune, afişează şi înregistrează traseul parcurs, utilizând tehnologii de localizare în conformitate cu legislaţia comunitară în vigoare;
c)furnizează date despre tariful pentru efectuarea unei curse pe traseul stabilit în condiţiile lit. b) înaintea acceptării cursei de către pasager;
d)furnizează date despre numărul de înmatriculare al autoturismului cu care se efectuează cursa;
e)monitorizează toate cursele, continuu, printr-un sistem de localizare;
f)asigură pasagerilor opţiunea de a comunica informaţii despre dizabilitate/mobilitate redusă şi de a comunica cu conducătorul auto căruia i-a fost atribuită cursa şi furnizează informaţii privind localizarea şi timpul estimat al sosirii;
g)asigură pasagerilor posibilitatea să raporteze operatorului platformei digitale orice incidente privind efectuarea cursei;
h)asigură o interfaţă de comunicare disponibilă şi accesibilă timp de 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână pentru incidente privind efectuarea cursei;
i)asigură pasagerului opţiunea decontării preţului cursei pe bază de instrument de plată electronică cu acces la distanţă sau în numerar;
j)asigură furnizarea de date către operatorul platformei pentru întocmirea situaţiilor financiare;
k)prelucrează datele cu caracter personal cu respectarea Legii nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor);
l)asigură emiterea şi transmiterea către pasager a facturii electronice;
m)asigură accesul la serviciile sale doar a operatorilor de transport, a conducătorilor auto şi autoturismelor care îndeplinesc condiţiile legale pentru efectuarea transportului alternativ;
n)are implementate metode şi proceduri complexe de asigurare a securităţii cibernetice şi protecţiei datelor;
o)asigură utilizarea limbii române pentru toate interfeţele, informaţiile afişate sau tipărite.
Art. 8
Ministrul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale emite norme şi proceduri privind obţinerea avizului tehnic pentru platformele digitale prin care se intermediază transportul alternativ, care se aprobă prin ordin.
Art. 9
(1)Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale va emite avizul tehnic pentru platforma digitală în termen de 30 de zile lucrătoare de la depunerea documentaţiei complete.
(2)Avizul tehnic pentru platformele digitale va avea o valabilitate de 24 de luni.

(3)Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale eliberează avizul tehnic pentru platforma digitală după ce operatorul acesteia prezintă dovada achitării taxei anuale stabilite la art. 25 lit. p).
(4)Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale publică, pe site-ul propriu, lista platformelor digitale avizate tehnic şi operatorii acestora, pe care o actualizează ori de câte ori este necesar.
Art. 10
(1)Retragerea avizului tehnic pentru platforma digitală se va face de către Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale în cazul în care una dintre condiţiile prevăzute la art. 7 nu mai este îndeplinită.
(2)Procedura de retragere a avizului tehnic pentru platforma digitală se stabileşte prin ordin al ministrului comunicaţiilor şi societăţii informaţionale,