Secţiunea 2 - Registrul utilizatorilor - Ordonanță de urgență 46/2018 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Oficiului Naţional pentru Achiziţii Centralizate
M.Of. 476
În vigoare Versiune de la: 12 Martie 2024
SECŢIUNEA 2:Registrul utilizatorilor
Art. 9
(51)ONAC gestionează, organizează, corectează şi completează informaţiile din Registru, pe baza datelor disponibile pe paginile de internet oficiale ale utilizatorilor sau ale altor instituţii şi autorităţi publice, cu informarea în mod corespunzător a utilizatorilor.
(52)În cazul în care se înfiinţează noi instituţii/entităţi, ca urmare a unor fuziuni, preluări, divizări sau reorganizări, acestea au obligaţia de a informa ONAC în termen de 10 zile de la data la care a intervenit modificarea.
(53)ONAC operează în Registru modificările prevăzute la alin. (52), în termen de 10 zile de la momentul în care a luat cunoştinţă sau a fost înştiinţat de către utilizatori despre respectivele modificări, utilizatorii astfel înfiinţaţi beneficiind, în raport cu ONAC, de toate drepturile şi fiind ţinuţi de toate obligaţiile utilizatorilor iniţiali.
(1)În vederea realizării unei evidenţe unitare a utilizatorilor, ONAC înfiinţează şi menţine un registru complet al utilizatorilor, denumit în continuare Registrul, organizat sub forma unei baze de date electronice disponibile pe pagina de internet a ONAC.
(2)Registrul va conţine datele de identificare ale tuturor utilizatorilor, inclusiv datele de contact ale persoanelor desemnate de fiecare utilizator ca responsabilă pentru comunicarea cu ONAC, care sunt deţinute/prelucrate cu protejarea drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale personalelor fizice, în special a dreptului la viaţă intimă, familiară şi privată.
(3)Fiecare utilizator principal are obligaţia, până la data de 1 noiembrie 2018, să solicite ONAC înregistrarea în Registru.
(4)Utilizatorii secundari au dreptul ca, în orice moment, să solicite ONAC înregistrarea în Registru.
(5)Utilizatorii au obligaţia de a solicita ONAC înregistrarea în Registru a modificărilor survenite în legătură cu datele de identificare ale acestora, în termen de 10 zile de la apariţia modificării.
(51)ONAC gestionează, organizează, corectează şi completează informaţiile din Registru, pe baza datelor disponibile pe paginile de internet oficiale ale utilizatorilor sau ale altor instituţii şi autorităţi publice, cu informarea în mod corespunzător a utilizatorilor.
(52)În cazul în care se înfiinţează noi instituţii/entităţi, ca urmare a unor fuziuni, preluări, divizări sau reorganizări, acestea au obligaţia de a informa ONAC în termen de 10 zile de la data la care a intervenit modificarea.
(53)ONAC operează în Registru modificările prevăzute la alin. (52), în termen de 10 zile de la momentul în care a luat cunoştinţă sau a fost înştiinţat de către utilizatori despre respectivele modificări, utilizatorii astfel înfiinţaţi beneficiind, în raport cu ONAC, de toate drepturile şi fiind ţinuţi de toate obligaţiile utilizatorilor iniţiali.(6)ONAC furnizează activităţile de achiziţii centralizate şi activităţile de achiziţii auxiliare exclusiv în beneficiul utilizatorilor înregistraţi în Registru. Neînregistrarea în Registru nu exonerează utilizatorii principali de obligaţia prevăzută la art. 6 alin. (1) şi nu dă dreptul acestora să aplice dispoziţiile art. 6 alin. (2).
(7)Prelucrarea datelor cu caracter personal colectate de către ONAC, în aplicarea prevederilor alin. (1)-(6), se realizează conform legislaţiei naţionale în vigoare.
Art. 91
Monitorizarea acordurilor-cadru şi a sistemelor dinamice de achiziţii aferente produselor care urmează a fi înscrise în lista prevăzută la art. 8 alin. (9) şi achiziţionate în temeiul prezentei ordonanţe de urgenţă se realizează de către Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă din cadrul Ministerului Afacerilor Interne şi, după caz, de către Ministerul Sănătăţii, acestea din urmă punând la dispoziţia ONAC date şi informaţii în mod periodic şi/sau la solicitarea ONAC.