Art. ii. - Ordonanță de urgență 124/2024 privind prorogarea unor termene şi consolidarea capacităţii administrative în domeniul impozitării proprietăţii

M.Of. 1069

În vigoare
Versiune de la: 18 Decembrie 2025
Art. II
(1)În cadrul Ministerului Finanţelor se înfiinţează o structură de specialitate la nivel de direcţie, prevăzută cu un număr minim de patru funcţii de conducere, în vederea asigurării îndeplinirii angajamentului asumat prin Planul naţional de redresare şi rezilienţă privind politicile publice în domeniul impozitării proprietăţii şi, respectiv, implementarea unor modele specifice pentru impozitarea proprietăţii imobiliare într-o manieră coordonată şi strategică.
(2)Structura de specialitate prevăzută la alin. (1) are, în principal, atribuţii privind gestionarea datelor şi informaţiilor cu relevanţă fiscală despre proprietăţile imobiliare din România, colaborarea cu unităţile administrativ-teritoriale, precum şi cu alte entităţi deţinătoare de astfel de date şi informaţii în scopul realizării evaluării fiscale a proprietăţilor imobiliare, realizarea şi implementarea unor modele specifice privind impozitarea proprietăţii imobiliare, coordonarea metodologică a organelor fiscale locale în ceea ce priveşte procedurile specifice derulate în cadrul activităţii de administrare privind impozitarea proprietăţii imobiliare şi elaborarea formularisticii specifice activităţii de administrare a creanţelor fiscale aferente impozitării proprietăţii imobiliare.
(3)Atribuţiile suplimentare prevăzute în sarcina Ministerului Finanţelor pentru implementarea angajamentelor asumate prin Planul naţional de redresare şi rezilienţă se exercită prin suplimentarea numărului de posturi al Ministerului Finanţelor în vederea încadrării personalului necesar îndeplinirii acestora. Numărul total de posturi aferent structurii de specialitate se stabileşte prin actul normativ de organizare şi funcţionare a Ministerului Finanţelor.
(4)Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară pune la dispoziţia Ministerului Finanţelor accesul şi resursele necesare pentru conectarea la sistemele informatice şi platformele hardware şi software pe care le gestionează. Acestea includ: Sistemul integrat de cadastru şi carte funciară e-Terra, prevăzut de Legea cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, Registrul electronic naţional al nomenclaturilor stradale, prevăzut de Legea nr. 7/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi Sistemul centralizat e-Terra privind baza de date spaţială (sectoare cadastrale).
(5)În funcţie de necesităţile identificate în procesul de implementare a impozitării proprietăţii imobiliare, privind datele şi informaţiile cu relevanţă fiscală, se poate asigura interconectarea între sistemele informatice ale Ministerului Finanţelor şi alte sisteme şi baze de date relevante gestionate de către Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară.
(6)Datele şi informaţiile prevăzute în prezentul articol se utilizează cu respectarea Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor), precum şi a legislaţiei naţionale aplicabile domeniului protecţiei datelor.