Art. 2. - Trezoreria generala a statului cuprinde operatiuni de incasari si plati in lei si in valuta, care, dupa caz, privesc: - Ordonanta 66/1994 privind formarea si utilizarea resurselor derulate prin trezoreria statului - REPUBLICARE

M.Of. 141

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 10 Octombrie 2001
Arată norme de aplicare
Art. 2
(1)Trezoreria generala a statului cuprinde operatiuni de incasari si plati in lei si in valuta, care, dupa caz, privesc:
- veniturile si cheltuielile bugetului de stat, bugetului asigurarilor sociale de stat, bugetelor locale;
- veniturile si cheltuielile bugetelor fondurilor speciale care se constituie si se utilizeaza potrivit reglementarilor in vigoare;
- veniturile si cheltuielilor instititutiilor publice care, potrivit reglementarilor legale, se administreaza in regim extrabugetar;
- emiterea certificatelor de trezorerie către populaţie, răscumpărarea acestora la scadenţă şi transformarea certificatelor de trezorerie în certificate de depozit. Certificatele de trezorerie pentru populaţie, inclusiv cele nerăscumpărate la scadenţă şi transformate în certificate de depozit, reprezintă titluri de stat emise de Ministerul Finanţelor prin trezoreria statului, pentru finanţarea şi refinanţarea datoriei publice;
- datoria publica interna si externa, inclusiv evidenta si plata serviciului datoriei publice interne si externe;
- alte venituri si cheltuieli ale sectorului public, reglementate prin dispozitii legale, inclusiv drepturile de incasat si obligatiile de plata ale statului, la baza carora stau acorduri si conventii guvernamentale.
(2)In vederea efectuarii chetluielilor, institutiile publice au obligatia de a prezenta trezoreriei statului la care au conturile deschise bugetul de venituri si cheltuieli, aprobat in conditiil legii, care priveste finantarea din bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetele locale, bugetele fondurilor speciale si din venituri extrabugetare.
(3)La eliberarea sumelor in numerar sau prin virare din conturile institutiilor publice pentru efectuarea cheltuielilor, organele trezoreriei statului urmaresc, in mod curent, existenta begetelor de venituri si cheltuieli ale institutiilor respective, aprobate in conditiil legii, respectarea limitei creditelor bugetare deschise si repartizate si a destinatiei acestora, precum si alte obiecte stabilite prin norme de catre Ministerul Finantelor.
(4)Operaţiunile de plăţi se efectuează prin virare în limita creditelor bugetare deschise şi repartizate sau a disponibilităţilor, după caz, şi evidenţiate în conturile deschise distinct la trezoreria statului pe bugete, fonduri speciale şi mijloace extrabugetare, cu desfăşurarea pe instituţii publice.
(5)Instituţiile publice pot ridica din conturile de cheltuieli sau de disponibil, după caz, deschise la trezoreria statului, sume pentru efectuarea de plăţi în numerar, reprezentând drepturi de personal, precum şi pentru alte cheltuieli care nu se justifică a fi efectuate prin decontări.
(6)Instituţiile publice au obligaţia să îşi organizeze activitatea de casierie, astfel încât încasările şi plăţile în numerar să fie efectuate în condiţii de siguranţă, cu respectarea dispoziţiilor legale în vigoare şi în limita plafonului de casă stabilit de către trezoreria statului pentru fiecare instituţie publică.
(7)Transferurile şi subvenţiile alocate de la bugetul de stat, bugetele locale şi fondurile speciale de către ordonatorii principali de credite regiilor autonome şi societăţilor comerciale, după caz, vor fi utilizate potrivit destinaţiilor aprobate prin lege, prin conturi deschise la trezoreria statului pe seama unităţilor respective.
(8)Instituţiile publice, indiferent de sistemul de finanţare, au obligaţia să vireze sumele reprezentând contravaloarea mărfurilor, prestărilor de servicii sau lucrărilor executate în conturile furnizorilor, deschise la trezoreria statului.
(9)Agenţii economici care au de încasat sume de la instituţiile publice, inclusiv transferuri şi subvenţii, îşi vor deschide conturi de disponibil la trezoreria statului în a cărei rază teritorială îşi au sediul sau la care sunt luaţi în evidenţă fiscală, după caz. Din sumele colectate agenţii economici îşi vor achita obligaţiile de natură salarială şi obligaţiile către bugetul de stat, iar disponibilităţile rămase vor putea fi folosite pentru lichidarea obligaţiilor către alte bugete sau, după caz, pentru alte scopuri.

(10)Pentru sumele păstrate în conturi deschise la trezoreria statului agenţii economici şi instituţiile publice finanţate integral din venituri proprii vor beneficia de dobândă la vedere sau pentru depozit, după caz, potrivit convenţiilor încheiate cu trezoreria statului.