Art. 25. - Strategiile autorităţilor administraţiei publice locale vor urmări cu prioritate realizarea următoarelor obiective: - Ordonanta 32/2002 privind organizarea si functionarea serviciilor publice de alimentare cu apa si de canalizare

M.Of. 94

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 29 Aprilie 2004
Art. 25
(1)Consiliile locale, consiliile judeţene sau Consiliul General al Municipiului Bucureşti, după caz, stabilesc strategia de dezvoltare şi funcţionare pe termen mediu şi lung a serviciilor de apă şi de canalizare, ţinând seama de planurile de urbanism şi amenajare a teritoriului, de programele de dezvoltare economico-socială a unităţii administrativ-teritoriale respective, precum şi de angajamentele luate de România în domeniul protecţiei mediului şi în alte domenii prevăzute în programul negocierilor de aderare la Uniunea Europeană.
(2)Strategiile autorităţilor administraţiei publice locale vor urmări cu prioritate realizarea următoarelor obiective:
a)orientarea serviciilor publice către utilizatori;
b)asigurarea alimentării cu apă potabilă şi a canalizării tuturor locuinţelor construite în intravilanul localităţilor, prin sisteme adecvate;
c)asigurarea calităţii apei potabile la un nivel compatibil cu directivele Uniunii Europene;
d)îmbunătăţirea calităţii mediului prin utilizarea raţională a resurselor naturale de apă şi epurarea apelor uzate, în conformitate cu prevederile directivelor Uniunii Europene;
e)reducerea pierderilor de apă şi a consumurilor energetice din sistemele de alimentare cu apă şi de canalizare;
f)reducerea consumurilor specifice de apă potabilă, inclusiv prin contorizarea tuturor branşamentelor utilizatorilor;
g)promovarea investiţiilor în infrastructura localităţilor şi a modernizării acesteia, prin stimularea soluţiilor performante, a iniţiativei şi inovaţiei în domeniu;
h)finanţarea serviciilor de apă şi de canalizare în mod avantajos pentru utilizatori şi atractiv pentru investitori;
i)promovarea de soluţii tehnice şi tehnologice performante, cu costuri minime;
j)promovarea mecanismelor specifice economiei de piaţă, prin crearea unui mediu concurenţial de atragere a capitalului privat;
k)instituirea evaluării comparative a indicatorilor de performanţă ai activităţii prestatorilor şi participarea cetăţenilor şi asociaţiilor reprezentative la acest proces;
l)promovarea formelor de gestiune delegată;
m)crearea organismelor de monitorizare a calităţii prestaţiilor şi instituirea de mecanisme de corecţie adecvate;
n)promovarea metodelor moderne de management;
o)promovarea profesionalismului, eticii profesionale şi formării profesionale continue a personalului ce lucrează în domeniu.