Ordonanta 26/2011 privind înfiinţarea Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier
M.Of. 625
În vigoare Versiune de la: 3 Februarie 2025 până la: 30 Decembrie 2026
Ordonanta 26/2011 privind înfiinţarea Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier
Dată act: 31-aug-2011
Emitent: Guvernul
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 1 pct. III.6 din Legea nr. 131/2011 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,
Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă.
Art. 1
(1)Se înfiinţează Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier, denumit în continuare I.S.C.T.R., instituţie publică cu personalitate juridică, în subordinea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii.
(2)I.S.C.T.R. are sediul în municipiul Bucureşti, bd. Dinicu Golescu nr. 38, sectorul 1. Sediul poate fi schimbat prin hotărâre a Guvernului.
Art. 2
(1)I.S.C.T.R. este organismul tehnic permanent specializat al Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii desemnat să asigure inspecţia şi controlul respectării reglementărilor interne şi internaţionale în domeniul transporturilor rutiere, privind în principal:
a)condiţiile de efectuare a activităţilor de transport rutier, a activităţilor conexe transportului rutier şi a activităţii de pregătire a persoanelor în vederea obţinerii permisului de conducere;
b)siguranţa transporturilor rutiere şi protecţia mediului;
c)starea tehnică a vehiculelor rutiere;
d)masele şi/sau dimensiunile maxime admise pe drumurile publice şi masele totale maxime autorizate;
e)tariful de utilizare şi tariful de trecere pe reţeaua de drumuri naţionale din România.
(2)În organizarea şi luarea deciziilor, I.S.C.T.R. este independent faţă de orice organism de siguranţă rutieră, administrator de infrastructură rutieră, operator de transport rutier, precum şi faţă de orice parte ale cărei interese ar putea intra în conflict cu sarcinile încredinţate.
Art. 3
b)prin virarea, lunar, de către A.R.R. în contul I.S.C.T.R., în vederea funcţionării acestuia, a unei contribuţii în procent de 20% din cuantumul tarifelor încasate pentru serviciile specifice prestate de către A.R.R. către terţi, cu excepţia tarifelor încasate de către A.R.R. pentru serviciile specifice prestate prin aplicarea prevederilor Legii nr. 265/2008 privind gestionarea siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi a normelor de aplicare a acesteia, respectiv prin virarea, lunar, de către R.A.R. în contul I.S.C.T.R., în vederea funcţionării acestuia, a unei contribuţii în procent de 5% din cuantumul tarifelor încasate pentru serviciile prestate de către R.A.R. constând în omologarea vehiculelor rutiere, eliberarea cărţii de identitate a vehiculului şi certificarea autenticităţii vehiculelor rutiere.
c)prin derogare de la prevederile art. 8 alin. (3) şi (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare, un procent de 30% din sumele încasate în urma aplicării sancţiunilor contravenţionale, altele decât sumele încasate în urma aplicării art. 61 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, a art. 8 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 15/2002 privind aplicarea tarifului de utilizare şi a tarifului de trecere pe reţeaua de drumuri naţionale din România, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 424/2002, cu modificările şi completările ulterioare, a art. 8 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 1.373/2008 privind reglementarea furnizării şi transportului rutier de bunuri divizibile pe drumurile publice din România, cu modificările şi completările ulterioare, şi a art. 6 din Hotărârea Guvernului nr. 1.777/2004 privind introducerea restricţiei de circulaţie pe unele sectoare de autostrăzi şi de drumuri naţionale europene (E) pentru vehiculele rutiere, altele decât cele destinate exclusiv transportului de persoane, în zilele de vineri, sâmbătă, duminică şi de sărbătoare legală, cu modificările şi completările ulterioare.
I.S.C.T.R. este finanţat din venituri proprii, care se constituie astfel:
a)prin virarea de către Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. (A.R.R.) şi Regia Autonomă "Registrul Auto Român" (R.A.R.) în contul I.S.C.T.R. a unei sume echivalente cu media procentelor alocate de către fiecare dintre cele două structuri pentru activitatea de control în ultimii 2 ani, raportată la cuantumul total al tarifelor încasate, în vederea acoperirii cheltuielilor necesare înfiinţării şi organizării I.S.C.T.R. Modalitatea de transfer al acestor sume se stabileşte pe bază de protocol încheiat între A.R.R. şi R.A.R., pe de o parte, şi I.S.C.T.R., pe de altă parte. Sursele proprii de finanţare nu au impact asupra bugetului de stat şi nu implică mărirea tarifelor deja existente;
b)prin virarea, lunar, de către A.R.R. în contul I.S.C.T.R., în vederea funcţionării acestuia, a unei contribuţii în procent de 20% din cuantumul tarifelor încasate pentru serviciile specifice prestate de către A.R.R. către terţi, cu excepţia tarifelor încasate de către A.R.R. pentru serviciile specifice prestate prin aplicarea prevederilor Legii nr. 265/2008 privind gestionarea siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi a normelor de aplicare a acesteia, respectiv prin virarea, lunar, de către R.A.R. în contul I.S.C.T.R., în vederea funcţionării acestuia, a unei contribuţii în procent de 5% din cuantumul tarifelor încasate pentru serviciile prestate de către R.A.R. constând în omologarea vehiculelor rutiere, eliberarea cărţii de identitate a vehiculului şi certificarea autenticităţii vehiculelor rutiere.
c)prin derogare de la prevederile art. 8 alin. (3) şi (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare, un procent de 30% din sumele încasate în urma aplicării sancţiunilor contravenţionale, altele decât sumele încasate în urma aplicării art. 61 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, a art. 8 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 15/2002 privind aplicarea tarifului de utilizare şi a tarifului de trecere pe reţeaua de drumuri naţionale din România, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 424/2002, cu modificările şi completările ulterioare, a art. 8 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 1.373/2008 privind reglementarea furnizării şi transportului rutier de bunuri divizibile pe drumurile publice din România, cu modificările şi completările ulterioare, şi a art. 6 din Hotărârea Guvernului nr. 1.777/2004 privind introducerea restricţiei de circulaţie pe unele sectoare de autostrăzi şi de drumuri naţionale europene (E) pentru vehiculele rutiere, altele decât cele destinate exclusiv transportului de persoane, în zilele de vineri, sâmbătă, duminică şi de sărbătoare legală, cu modificările şi completările ulterioare.*) Prin Decizia nr. 20/2024 Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie admite recursul în interesul legii formulat de Avocatul Poporului şi, în consecinţă, stabileşte că:
În interpretarea şi aplicarea unitară a prevederilor art. 3 lit. c) din Ordonanţa Guvernului nr. 26/2011 privind înfiinţarea Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 18/2012, cu modificările şi completările ulterioare, procentul de 30% din suma încasată cu titlu de amendă contravenţională reprezintă o creanţă bugetară care se execută prin intermediul executorilor fiscali potrivit dispoziţiilor art. 220 şi următoarelor din Codul de procedură fiscală.
Art. 4
(1)Conducerea I.S.C.T.R. este asigurată de către un consiliu de conducere format din 5 persoane, al cărui preşedinte este inspectorul de stat şef.
(2)Inspectorul de stat şef şi ceilalţi membri ai consiliului de conducere sunt numiţi şi revocaţi prin ordin al ministrului transporturilor şi infrastructurii.
(3)Salarizarea inspectorului de stat şef şi indemnizaţiile membrilor consiliului de conducere al I.S.C.T.R. se stabilesc prin ordin al ministrului transporturilor şi infrastructurii, în conformitate cu reglementările în vigoare.
Art. 5
(1)I.S.C.T.R. are în structura sa organizatorică 8 inspectorate teritoriale, fără personalitate juridică, conduse de câte un inspector şef teritorial, numit şi revocat prin ordin al ministrului transporturilor şi infrastructurii, la propunerea inspectorului de stat şef.
(2)Personalul I.S.C.T.R. este angajat cu contract individual de muncă pe durată nedeterminată, iar salarizarea acestuia se face potrivit reglementărilor legale în vigoare.
(3)Personalul I.S.C.T.R. este alcătuit din inspectori şi alte categorii de personal.
(4)Încadrarea inspectorilor şi a celorlalte categorii de personal se face prin concurs, în raport cu pregătirea profesională şi cu aptitudinile candidaţilor, în condiţiile legii.
(5)I.S.C.T.R. asigură pregătirea şi perfecţionarea profesională a personalului propriu.
Art. 6
(3)În exercitarea atribuţiilor de serviciu, personalul cu atribuţii de inspecţie şi control din cadrul I.S.C.T.R. are dreptul să oprească:
a)orice autovehicul care circulă pe drumul public şi este destinat pentru efectuarea transporturilor rutiere, pentru care I.S.C.T.R. deţine atribuţii de control;
b)maşinile autopropulsate pentru lucrări care circulă pe drumurile publice, pentru verificarea respectării stării tehnice şi a reglementărilor în vigoare privind masele şi dimensiunile maxime admise/autorizate;
c)orice autovehicul utilizat la activitatea de pregătire practică a persoanelor în vederea obţinerii permisului de conducere;
d)orice autovehicul utilizat la activitatea de pregătire practică a personalului de specialitate din domeniul transporturilor rutiere;
e)tractoare cu roţi cu viteza maximă prin construcţie mai mare de 40 km/h.
(31)Personalul cu atribuţii de inspecţie şi control poate opri vehiculele rutiere semnalizând regulamentar din poziţia statică în acelaşi mod ca poliţiştii rutieri sau din autovehiculul din dotare aflat în mers.
(1)În exercitarea atribuţiilor de serviciu, inspectorii trebuie să manifeste imparţialitate şi independenţă, fiind obligaţi să aibă o atitudine obiectivă, neutră faţă de orice interes politic, economic sau de altă natură.
(2)Inspectorii au obligaţia de a purta uniforma de serviciu, de a deţine asupra lor legitimaţia de control pe timpul efectuării acţiunilor de control şi de a respecta prevederile legale privind oprirea vehiculelor în trafic.
(3)În exercitarea atribuţiilor de serviciu, personalul cu atribuţii de inspecţie şi control din cadrul I.S.C.T.R. are dreptul să oprească:
a)orice autovehicul care circulă pe drumul public şi este destinat pentru efectuarea transporturilor rutiere, pentru care I.S.C.T.R. deţine atribuţii de control;
b)maşinile autopropulsate pentru lucrări care circulă pe drumurile publice, pentru verificarea respectării stării tehnice şi a reglementărilor în vigoare privind masele şi dimensiunile maxime admise/autorizate;
c)orice autovehicul utilizat la activitatea de pregătire practică a persoanelor în vederea obţinerii permisului de conducere;
d)orice autovehicul utilizat la activitatea de pregătire practică a personalului de specialitate din domeniul transporturilor rutiere;
e)tractoare cu roţi cu viteza maximă prin construcţie mai mare de 40 km/h.
(31)Personalul cu atribuţii de inspecţie şi control poate opri vehiculele rutiere semnalizând regulamentar din poziţia statică în acelaşi mod ca poliţiştii rutieri sau din autovehiculul din dotare aflat în mers.(4)În exercitarea atribuţiilor de serviciu, inspectorii au dreptul să folosească autovehicule care vor fi dotate cu dispozitive de semnalizare luminoasă cu mesaje variabile de culoare roşie, de care aceştia pot face uz numai pentru oprirea în trafic a vehiculelor care efectuează activităţile prevăzute la alin. (3).
Art. 7
(1)În cazul unui control efectuat în trafic asupra unui vehicul destinat transportului rutier de mărfuri şi/sau de persoane, inspectorii au dreptul să efectueze controlul atât în spaţiul din vehicul, destinat conducătorului auto, cât şi în spaţiul din vehicul destinat transportului respectiv.
(2)În cazul transporturilor rutiere de mărfuri inspectorii au dreptul să verifice concordanţa dintre înscrisurile din documentele de transport şi mărfurile transportate.
(3)În cazul transporturilor rutiere de mărfuri suspectate a fi mărfuri periculoase, inspectorii au dreptul de a preleva mostre care vor fi transmise spre analiză laboratoarelor autorizate.
(4)În cazul transporturilor rutiere de persoane, inspectorii au dreptul să verifice concordanţa dintre înscrisurile din documentul de transport şi identitatea persoanelor transportate, precum şi legitimaţiile de călătorie ale acestora, după caz.
Art. 8
(1)La efectuarea controlului la sediul întreprinderilor/operatorilor de transport rutier în legătură cu activităţile de transport rutier, activităţile conexe transportului rutier şi activităţile de pregătire a persoanelor în vederea obţinerii permisului de conducere, inspectorii au dreptul să efectueze controlul în timpul programului de lucru atât în spaţiile de lucru, cât şi în vehiculele deţinute de aceştia.
(2)La efectuarea controlului la sediu, întreprinderile/operatorii de transport rutier au obligaţia prezentării tuturor documentelor solicitate de inspectorii I.S.C.T.R.
Art. 9
(1)La efectuarea controlului în trafic, personalul cu atribuţii de inspecţie şi control are dreptul, în condiţiile legii, să imobilizeze vehiculul rutier în condiţii de siguranţă şi securitate ale transportului şi, dacă este cazul, să procedeze la ridicarea plăcuţelor de înmatriculare până la îndeplinirea condiţiilor legale pentru continuarea efectuării transportului. În cazul sancţiunilor aplicate persoanelor fizice sau juridice străine, dacă la momentul controlului nu sunt îndeplinite condiţiile pentru continuarea transportului, se procedează, în condiţiile legii, după cum urmează:
a)se imobilizează vehiculul pe loc, dacă sunt asigurate condiţii de siguranţă a transportului, sau într-un spaţiu destinat acestui scop, situat în apropierea locului ales pentru control;
b)se vor ridica plăcuţele cu numărul de înmatriculare până la îndeplinirea condiţiilor legale pentru continuarea transportului. Plăcuţele cu numărul de înmatriculare se reţin în baza unui proces-verbal întocmit în două exemplare, pe care le semnează personalul cu atribuţii de control şi conducătorul auto. În cazul în care conducătorul auto refuză se semneze şi/sau să primească un exemplar, agentul constatator va consemna acest lucru în procesul-verbal. Pe exemplarul procesului-verbal de reţinere a plăcuţelor cu numărul de înmatriculare care se păstrează de către agentul constatator se consemnează şi returnarea acestora;
c)conducătorul auto al operatorului de transport rutier străin/întreprinderii de transport rutier în cont propriu străine va fi îndrumat să achite contravaloarea amenzii aplicate în condiţiile prevăzute de reglementările în vigoare sau să achite contravaloarea unei sume egale cu aceasta într-un cont disponibil deschis pe numele I.S.C.T.R. la Trezoreria Statului, sectorul 1, în conformitate cu art. 28 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare, urmând ca această sumă să se restituie sau să se vireze, după caz, în conturile corespunzătoare de venituri bugetare, conform hotărârii definitive a instanţei judecătoreşti;
d)permisiunea privind reluarea efectuării transportului se acordă cu condiţia achitării amenzii aplicate sau a achitării unei sume egale cu amenda, precum şi a îndeplinirii condiţiilor legale pentru continuarea efectuării transportului.
(2)La efectuarea controlului în trafic, personalul cu atribuţii de inspecţie şi control are dreptul, în condiţiile legii, să suspende dreptul de utilizare a vehiculului prin reţinerea plăcuţelor de înmatriculare şi a certificatului de înmatriculare.
(3)La efectuarea controlului în trafic, personalul cu atribuţii de inspecţie şi control are dreptul, în condiţiile legii, să reţină unul sau mai multe dintre următoarele documente: licenţa de transport/licenţa comunitară, copia conformă a acesteia, certificatul de transport în cont propriu, copia conformă a acestuia, autorizaţia pentru transportul rutier naţional contra cost, copia conformă a acesteia, licenţa de traseu, autorizaţia specială de transport, autorizaţia de transport internaţional sau documentul de transport de persoane prin servicii ocazionale, precum şi alte documente în legătură cu desfăşurarea activităţii de transport rutier ori a activităţii de pregătire a persoanelor în vederea obţinerii permisului de conducere.
Art. 10 Reglementările privind modul de efectuare a inspecţiilor şi a controlului asupra transporturilor rutiere şi activităţilor conexe acestora, modelul şi însemnele uniformei, precum şi dotarea şi inscripţionarea autovehiculelor de control se stabilesc prin ordin al ministrului transporturilor şi infrastructurii până la intrarea în vigoare a legii de aprobare a prezentei ordonanţe.
Art. 11 (1)Atribuţiile, regulamentul de organizare şi funcţionare şi structura organizatorică ale I.S.C.T.R., precum şi atribuţiile şi obligaţiile inspectorilor se aprobă prin hotărâre a Guvernului în termen de 60 de zile de la data publicării prezentei ordonanţe.
(2)Regulamentul de organizare şi funcţionare prevăzut la alin. (1) va cuprinde condiţiile de numire, revocare şi angajare, după caz, a membrilor consiliului de conducere, inclusiv a inspectorului de stat şef, inspectorilor şefi teritoriali, inspectorilor, precum şi a celorlalte categorii de personal contractual, în condiţiile legii.
(21)Modificarea structurii organizatorice a I.S.C.T.R. se aprobă prin ordin al ministrului transporturilor şi infrastructurii.
(3)Patrimoniul I.S.C.T.R. se constituie din bunurile mobile şi imobile transferate cu titlu gratuit din patrimoniul A.R.R., Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România - S.A. (C.N.A.D.N.R. - S.A.) şi R.A.R., în baza protocoalelor încheiate de către I.S.C.T.R. cu fiecare dintre acestea.(4)I.S.C.T.R. va avea acces, în baza unor protocoale încheiate cu A.R.R., C.N.A.D.N.R. - S.A. şi R.A.R., la bazele de date ale acestora, precum şi la orice alte informaţii necesare în vederea îndeplinirii atribuţiilor care îi revin.
(5)Prin protocoalele menţionate la alin. (4) se vor stabili inclusiv condiţiile privind furnizarea de date de către A.R.R., C.N.A.D.N.R. - S.A. şi R.A.R. în vederea creării şi actualizării permanente a propriei baze de date a I.S.C.T.R.
(6)Pentru îndeplinirea atribuţiilor prevăzute la alin. (1), I.S.C.T.R. are acces la interfaţa publică conectată la Sistemul de informare al pieţei interne (IMI) instituit prin Regulamentul (UE) nr. 1.024/2012 al Parlamentului European şi al Consiliului din 25 octombrie 2012 privind cooperarea administrativă prin intermediul Sistemului de informare al pieţei interne şi de abrogare a Deciziei 2008/49/CE a Comisiei ("Regulamentul IMI").Art. 12
(3)[textul din Art. 12, alin. (3) a fost abrogat la 04-nov-2013 de Art. I, punctul 2. din Ordonanta urgenta 101/2013]
(4)[textul din Art. 12, alin. (4) a fost abrogat la 04-nov-2013 de Art. I, punctul 2. din Ordonanta urgenta 101/2013]
(1)Personalul I.S.C.T.R. va exercita atribuţiile de inspecţie şi control care revin, potrivit actelor normative în vigoare, personalului cu atribuţii de inspecţie şi control din cadrul A.R.R., R.A.R. şi C.N.A.D.N.R. - S.A., precum şi personalului împuternicit de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii în acest scop, stabilite conform art. 11 alin. (1).
(2)Începând cu data de 4 decembrie 2011, A.R.R., R.A.R. şi C.N.A.D.N.R. - S.A. nu mai exercită atribuţiile de inspecţie şi control în trafic privind respectarea reglementărilor interne şi internaţionale în domeniul transporturilor rutiere, cu excepţia controlului desfăşurat de către C.N.A.D.N.R. - S.A. în punctele de trecere a frontierei de stat.
(3)[textul din Art. 12, alin. (3) a fost abrogat la 04-nov-2013 de Art. I, punctul 2. din Ordonanta urgenta 101/2013]
(4)[textul din Art. 12, alin. (4) a fost abrogat la 04-nov-2013 de Art. I, punctul 2. din Ordonanta urgenta 101/2013]Art. 13
Prezenta ordonanţă intră în vigoare la 3 zile de la data publicării, urmând ca I.S.C.T.R. să îşi desfăşoare activitatea începând cu data de 4 decembrie 2011.
Art. 14
(1)În termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii va elabora şi va propune spre aprobare, în condiţiile legii, actele normative de modificare a actelor normative de înfiinţare, organizare şi funcţionare a unităţilor prevăzute la art. 12, corespunzător prevederilor prezentei ordonanţe, sub aspectul atribuţiilor şi al obiectului de activitate.
(2)Actele normative de modificare prevăzute la alin. (1) vor intra în vigoare începând cu data de 4 decembrie 2011.
-****-
PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul transporturilor şi infrastructurii, Anca Daniela Boagiu Ministrul administraţiei şi internelor, Constantin-Traian Igaş Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale, Laurenţiu Sebastian Lăzăroiu Ministrul finanţelor publice, Gheorghe Ialomiţianu |
Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 625 din data de 2 septembrie 2011
Documente corelate
Dacă doriți să acces la toate documente corelate, autentifică-te în Sintact. Nu ai un cont Sintact? Cere un cont demo »
Acte numărul de obiecte din listă: (15)
Proiecte legislative numărul de obiecte din listă: (2)
- Proiect de Lege pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr.26/2011 privind infiintarea Inspectoratului de Stat pentru Controlul in Transportul Rutier
- Propunere legislativa pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr.26/2011 privind infiintarea Inspectoratului de Stat pentru Controlul in Transportul Rutier, cu modificarile si completarile ulterioare
Modificat de numărul de obiecte din listă: (7)
- Ordonanta 5/2025 pentru modificarea şi completarea unor acte normative din domeniul transportului rutier
- Decizia 20/2024 [A] referitoare la admiterea recursului în interesul legii privind interpretarea şi aplicarea unitară a prevederilor art. 3 lit. c) din Ordonanţa Guvernului nr. 26/2011 privind înfiinţarea Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 18/2012, cu modificările şi completările ulterioare
- Ordonanta 12/2022 pentru modificarea şi completarea unor acte normative din domeniul transporturilor rutiere
Influenţat de numărul de obiecte din listă: (6)
- Decizia 260/2020 [R] referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 3 din Ordonanţa Guvernului nr. 26/2011 privind înfiinţarea Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier
- Ordinul 282/2017 pentru aprobarea Regulamentului privind modelul şi însemnele uniformei inspectorilor, din cadrul Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier - I.S.C.T.R., privind modelul legitimaţiei nominale de control, precum şi dotarea şi inscripţionarea autovehiculelor de control utilizate de aceştia
- Norme Metodologice din 2011 privind modul de efectuare a inspecţiilor şi controlului asupra transporturilor rutiere, a activităţilor conexe acestora, a activităţii centrelor de pregătire şi perfecţionare a personalului de specialitate din domeniul transporturilor rutiere, a activităţii şcolilor de conducători auto şi a activităţii instructorilor auto autorizaţi
Jurisprudenţă numărul de obiecte din listă: (5230)
Hotarari judecătoresti numărul de obiecte din listă: (5230)
- Sentinta nr. RJ 73d6338ee/2025 din 24-nov-2025, Tribunalul Bacau, sesizarea cu acordul de recunoastere a vinovatiei (art.483 NCPP) (Penal)
- Decizie nr. RJ de7834e9e/2024 din 06-dec-2024, Tribunalul Bihor, contestatie la executare (Civil)
- Sentinta nr. RJ de2527727/2024 din 15-mai-2024, Judecatoria Bucuresti Sectorul 1, anulare proces verbal de contraventie (Contencios administrativ si fiscal)
Comentarii, monografii, reviste şi webinarii numărul de obiecte din listă: (5)
Comentarii practice numărul de obiecte din listă: (2)
Articole numărul de obiecte din listă: (3)
- Minuta întâlnirii preşedinţilor secţiilor civile din cadrul Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie şi curţilor de apel dedicate aspectelor de practică judiciară neunitară în materie civilă (Bucureşti, 23-24 septembrie 2024)
- Executarea silită a creanţelor bugetare prin intermediul executorului judecătoresc. Apelarea la executorii fiscali
- Modificarea contractului individual de muncă sub aspectul salariului. Instituţie publică finanţată integral din venituri proprii