Capitolul iii - Autorizarea furnizorilor de formare profesională - Ordonanta 129/2000 privind formarea profesională a adulţilor - REPUBLICARE
M.Of. 110
În vigoare Versiune de la: 14 Mai 2020
CAPITOLUL III:Autorizarea furnizorilor de formare profesională
Art. 21
(1)Furnizorii de formare profesională pot organiza programe de formare profesională, finalizate prin certificate de calificare sau de absolvire cu recunoaştere naţională, numai dacă au prevăzut în statut sau, după caz, în autorizaţia pentru desfăşurarea unor activităţi independente, activităţi de formare profesională şi sunt autorizaţi în condiţiile legii.
(2)Programele postuniversitare de educaţie permanentă, furnizate de instituţiile de învăţământ superior acreditate, precum şi alte programe de formare profesională a adulţilor de nivel universitar, organizate în învăţământul superior, se supun numai mecanismelor specifice de autorizare şi acreditare academică.
(3)Angajatorii pot organiza programe de formare profesională pentru salariaţii proprii, în baza cărora eliberează certificate de absolvire recunoscute numai în cadrul unităţilor respective.
(4)Certificatele prevăzute la alin. (3) au recunoaştere naţională numai dacă angajatorii sunt autorizaţi ca furnizori de formare profesională.
Art. 211
(1)Furnizorii de formare profesională a adulţilor, autorizaţi în condiţiile prezentei ordonanţe, au dreptul să organizeze, pentru persoanele care au absolvit studii universitare, programe de perfecţionare şi specializare definite la art. 8 alin. (3) lit. c), finalizate cu certificate de absolvire cu recunoaştere naţională.
(2)Lista specializărilor şi perfecţionărilor pentru care furnizorii de formare profesională a adulţilor, autorizaţi în condiţiile prezentei ordonanţe, au dreptul să organizeze programe de formare profesională se aprobă prin ordin al ministrului muncii, familiei, protecţiei sociale şi al persoanelor vârstnice şi al ministrului educaţiei naţionale şi cercetării ştiinţifice.
(3)Programele de formare pentru persoanele care au absolvit studii universitare, organizate de furnizorii autorizaţi de formare profesională a adulţilor, trebuie să îndeplinească criteriile de calitate specifice nivelului de calificare, în condiţiile legii.Art. 22
(1)Activitatea de autorizare a furnizorilor de formare profesională este coordonată de către Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice.
(2)În vederea autorizării furnizorilor de formare profesională, Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice înfiinţează, în subordinea sa, comisii de autorizare judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, fără personalitate juridică, denumite în continuare comisii de autorizare.
(1)Activitatea de autorizare a furnizorilor de formare profesională este coordonată de către Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice.
(2)În vederea autorizării furnizorilor de formare profesională, Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice înfiinţează, în subordinea sa, comisii de autorizare judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, fără personalitate juridică, denumite în continuare comisii de autorizare.Art. 23
(5)Existenţa uneia dintre situaţiile care determină revocarea membrilor comisiei de autorizare se constată de către Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice în baza sesizării transmise instituţiilor publice, asociaţiilor patronale şi organizaţiilor sindicale prevăzute la alin. (1) care i-au numit.
(9)Pentru exercitarea atribuţiilor care le revin, comisiile de autorizare sunt ajutate de secretariatele tehnice care au sediul la agenţiile pentru plăţi şi inspecţie socială judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti. Secretariatul tehnic este format din două persoane, desemnate de directorul agenţiei judeţene pentru plăţi şi inspecţie socială, din personalul propriu. În municipiul Bucureşti, secretariatul tehnic este format din 4 persoane, desemnate de directorul agenţiei pentru plăţi şi inspecţie socială a municipiul Bucureşti, din personalul propriu.
(1)Comisiile de autorizare sunt constituite din 5 membri, după cum urmează:
a)directorul agenţiei pentru plăţi şi inspecţie socială judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, care are calitatea de preşedinte;
b)un reprezentant al inspectoratului şcolar judeţean, respectiv al municipiului Bucureşti;
c)un reprezentant al agenţiei pentru ocuparea forţei de muncă judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti;
d)un reprezentant al asociaţiilor patronale reprezentative la nivel judeţean, propus prin consens;
e)un reprezentant al organizaţiilor sindicale reprezentative la nivel judeţean, propus prin consens.
(2)Pentru fiecare dintre membrii comisiei de autorizare menţionaţi la alin. (1) instituţiile publice, asociaţiile patronale şi organizaţiile sindicale menţionate la alin. (1) pot nominaliza câte un supleant.
(3)Mandatul membrilor comisiilor de autorizare este de 4 ani, mandat ce poate fi reînnoit pentru noi intervale de câte 4 ani.
(4)În timpul mandatului lor membrii comisiilor de autorizare pot fi revocaţi de cei care i-au numit, la solicitarea Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice, în următoarele situaţii:
a)au săvârşit fapte penale pentru care au suferit condamnări definitive sau orice alte fapte de natură să afecteze autoritatea comisiei de autorizare;
b)se află într-o situaţie de conflict de interese;
c)şi-au pierdut calitatea în temeiul căreia au fost propuşi de către aceste autorităţi;
d)au încălcat prevederile Regulamentului de organizare şi funcţionare al comisiilor de autorizare judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti şi a secretariatelor tehnice ale acestora.
(5)Existenţa uneia dintre situaţiile care determină revocarea membrilor comisiei de autorizare se constată de către Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice în baza sesizării transmise instituţiilor publice, asociaţiilor patronale şi organizaţiilor sindicale prevăzute la alin. (1) care i-au numit.(6)În cazul vacantării locurilor în comisiile de autorizare, ca urmare a demisiei, revocării sau decesului, instituţia publică, asociaţia patronală sau organizaţia sindicală care i-a propus numeşte alte persoane pentru durata rămasă a mandatului.
(7)În exercitarea atribuţiilor ce le revin, comisiile de autorizare folosesc evaluatori de furnizori şi programe de formare.
(8)Sediile comisiilor de autorizare se află la agenţiile pentru plăţi şi inspecţie socială judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti.
(9)Pentru exercitarea atribuţiilor care le revin, comisiile de autorizare sunt ajutate de secretariatele tehnice care au sediul la agenţiile pentru plăţi şi inspecţie socială judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti. Secretariatul tehnic este format din două persoane, desemnate de directorul agenţiei judeţene pentru plăţi şi inspecţie socială, din personalul propriu. În municipiul Bucureşti, secretariatul tehnic este format din 4 persoane, desemnate de directorul agenţiei pentru plăţi şi inspecţie socială a municipiul Bucureşti, din personalul propriu.
Art. 24
(1)Pentru activitatea desfăşurată membrii comisiilor de autorizare sau, după caz, supleanţii acestora, care participă la şedinţele comisiei, sunt plătiţi de agenţiile judeţene pentru plăţi şi inspecţie socială, respectiv a municipiului Bucureşti, pe baza unor tarife stabilite de Ministerul Muncii şi Justiţiei Sociale.
(2)Evaluatorii de furnizori şi programe de formare profesională sunt plătiţi de agenţiile judeţene pentru plăţi şi inspecţie socială, respectiv a municipiului Bucureşti, potrivit prevederilor aplicabile personalului plătit din fonduri publice, pe baza unor tarife stabilite prin ordin al ministrului muncii şi justiţiei sociale, la care se adaugă cheltuielile de deplasare, după caz, la nivelul prevăzut de reglementările în vigoare pentru salariaţii instituţiilor publice, pe perioada delegării şi detaşării în altă localitate.
(3)Finanţarea cheltuielilor pentru plata indemnizaţiilor membrilor comisiilor de autorizare judeţene şi a municipiului Bucureşti, a evaluatorilor de furnizori şi de programe, cheltuielile pentru funcţionarea comisiilor de autorizare, cheltuielile materiale pentru servicii şi cheltuielile de capital se efectuează din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale.
(4)Specialiştii pe domenii ocupaţionale, din afara furnizorului de formare profesională, desemnaţi în comisiile de examinare sunt plătiţi de furnizorul de formare profesională care organizează examenul de absolvire, pe baza unor tarife stabilite prin ordin al ministrului muncii şi justiţiei sociale, la care se adaugă cheltuielile de deplasare, după caz, la nivelul prevăzut de reglementările în vigoare pentru salariaţii instituţiilor publice, pe perioada delegării şi detaşării în altă localitate.Art. 25
(1)Comisiile de autorizare au următoarele atribuţii:
a)autorizează furnizorii de formare profesională;
b)oferă consultanţă şi informaţii furnizorilor de formare profesională;
c)monitorizează activitatea furnizorilor de formare profesională şi organizarea examenelor de absolvire şi, după caz, retrag autorizaţia acestora;
d)coordonează organizarea examenelor de absolvire la terminarea cursurilor de iniţiere, calificare, recalificare, perfecţionare profesională şi alte forme specifice.
(2)Secretariatele tehnice au următoarele atribuţii:
a)primesc dosarele furnizorilor de formare, verifică conţinutul şi organizează evidenţa acestora;
b)înaintează preşedintelui comisiei de autorizare dosarul furnizorului de formare profesională;
c)înregistrează tabelele nominale cu participanţii la programele de formare profesională, care au încheiat contracte cu furnizorii;
d)primesc şi înregistrează notificările furnizorilor de formare profesională neautorizaţi şi transfrontalieri;
e)întocmesc şi actualizează Registrul judeţean al absolvenţilor programelor autorizate de formare profesională a adulţilor.
(3)Furnizorii de formare profesională, prin intermediul Punctului de contact unic electronic (PCU), pot îndeplini formalităţile şi procedurile necesare privind accesul la exercitarea serviciilor de formare profesională, potrivit prevederilor art. 6 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 49/2009 privind libertatea de stabilire a prestatorilor de servicii şi libertatea de a furniza servicii în România, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 68/2010.
(4)În cazul furnizorilor de formare profesională autorizaţi, prevederile art. 6 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 49/2009, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 68/2010, nu se aplică în cazul controlului:
a)spaţiilor în care se desfăşoară programele de formare profesională;
b)dotărilor şi echipamentelor necesare desfăşurării programului de formare profesională;
c)resurselor umane implicate în furnizarea programului de formare profesională.
Art. 26
(1)Autorizarea furnizorilor de formare profesională se face pe baza criteriilor de evaluare, pentru o perioadă de 4 ani, cu posibilitatea de reînnoire la cererea furnizorului, cu cel puţin 30 de zile înainte de expirarea perioadei de valabilitate a autorizaţiei.
(2)Autorizaţia se acordă pentru fiecare dintre ocupaţiile/calificările/competenţele-cheie/competenţele transversale pentru care furnizorii de formare profesională organizează programe de formare profesională.
(3)Autorizarea se certifică printr-un document ale cărui formă, conţinut şi regim de eliberare se stabilesc prin ordin comun al ministrului muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice şi al ministrului educaţiei naţionale.
Art. 27
Pentru a se supune autorizării în vederea eliberării de certificate cu recunoaştere naţională, furnizorii de formare profesională stabiliţi în România trebuie să îndeplinească următoarele condiţii de eligibilitate:
a)să fie legal constituiţi;
b)să aibă prevăzute în statut sau, după caz, în actul de înfiinţare activităţi de formare profesională;
c)să îşi îndeplinească obligaţiile de plată a impozitelor, taxelor şi contribuţiilor datorate, potrivit legislaţiei în vigoare.
Art. 28
(1)Criteriile de evaluare a furnizorilor de formare profesională au în vedere următoarele elemente:
a)programul de formare profesională;
b)implementarea criteriilor de asigurare a calităţii;
c)experienţa furnizorilor de formare profesională şi rezultatele activităţii lor anterioare obţinerii autorizării sau în alte programe de formare profesională pe care le-au realizat, dacă este cazul;
d)resursele umane, materiale şi financiare;
e)autorizaţiile şi avizele necesare desfăşurării programelor de formare profesională, după caz.
(2)În vederea autorizării, furnizorii de formare profesională trebuie să facă dovada că realizează programele de formare profesională cu formatori care au profiluri sau specialitatea corespunzătoare programei de pregătire, respectiv care au pregătirea specifică educaţiei adulţilor conform standardelor ocupaţionale.
(3)În vederea autorizării unui program de formare în limba minorităţii naţionale sau într-o limbă de circulaţie internaţională, furnizorii de formare profesională trebuie să facă dovada că realizează programele de formare profesională cu formatori care au profiluri sau specialitatea corespunzătoare programei de pregătire şi cunosc, după caz, limba minorităţii naţionale respective sau o limbă de circulaţie internaţională pentru care a fost autorizat programul.
Art. 29
(1)Autorizaţia se acordă dacă se constată îndeplinirea criteriilor de evaluare prevăzute la art. 28 alin. (1) dovedite prin fişa de autoevaluare şi documentele justificative.
(2)În vederea autorizării, verificarea privind dotările, echipamentele şi materialele utilizate de către furnizorul de formare profesională care doreşte să se autorizeze se face numai la faţa locului de către evaluatorii de furnizori şi programe de formare folosiţi de comisiile de autorizare.
Art. 30 (1)În cazul modificărilor condiţiilor de autorizare, furnizorul de formare profesională este obligat să notifice comisiei de autorizare în raza căreia îşi va desfăşura activitatea cu cel puţin 10 zile lucrătoare înainte de data estimată a începerii activităţii.
(2)Notificarea este însoţită de declaraţia pe propria răspundere a reprezentantului legal al furnizorului de formare profesională autorizat, prevăzută în anexa nr. 5.
(3)Furnizorul de formare profesională poate începe programul de formare profesională, în condiţiile alin. (1), numai dacă primeşte de la comisia de autorizare acordul scris prevăzut în anexa nr. 6.
*) O.U.G. 32/2020 art. IX
(1)Pe perioada stării de urgenţă instituite prin Decretul nr. 195/2020 privind instituirea stării de urgenţă pe teritoriul României, pregătirea teoretică a programelor de formare profesională în condiţiile Ordonanţei Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesională a adulţilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cu excepţia programelor de nivel de calificare 1, se poate desfăşura şi în sistem online, cu notificarea comisiei de autorizare, însoţită de dovada accesului la internet şi a deţinerii de mijloace electronice, pentru fiecare cursant în parte.
(2)Notificarea comisiei de autorizare se face în condiţiile art. 30 din Ordonanţa Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesională a adulţilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, prin poşta electronică, iar dovada prevăzută la alin. (1) se face cu următoarele documente, după caz:
a)contracte de închiriere sau de punere la dispoziţie de mijloace electronice, încheiate de către furnizorul de formare autorizat cu terţi, şi procesul-verbal de predare a acestora către fiecare cursant în parte;
b)declaraţie pe propria răspundere a fiecărui cursant că are acces la internet şi la mijloacele electronice necesare parcurgerii pregătirii teoretice, semnată şi datată.
(3)La încetarea stării de urgenţă furnizorul de formare autorizat este obligat să testeze cursanţii în vederea verificării însuşirii noţiunilor de teorie parcurse în sistem online.
*) O.U.G. 32/2020 art. X
(1)Pe perioada stării de urgenţă instituite prin Decretul nr. 195/2020, următoarele documente se pot transmite şi în format electronic, după cum urmează:
a)cererile şi dosarele de autorizare ca furnizor de formare profesională;
b)notificarea modificărilor condiţiilor de autorizare, însoţită de declaraţia pe propria răspundere a reprezentantului legal al furnizorului de formare profesională autorizat;
c)acordul comisiei de autorizare în cazul notificării modificărilor condiţiilor de autorizare;
d)notificarea şi acordul pentru desfăşurarea unor programe de formare profesională în alt judeţ decât în cel în care furnizorul este autorizat.
(2)Membrii comisiei de autorizare primesc documentaţia electronic, iar după analizarea ei şi a rapoartelor de evaluare întocmite de specialişti, îşi exprimă acordarea sau neacordarea autorizaţiei prin e-mail, în cadrul unei şedinţe lunare electronice.
(3)Pe durata instituirii stării de urgenţă activitatea de monitorizare a furnizorilor de formare profesională autorizaţi şi activitatea de examinare a participanţilor la programele de formare profesională se suspendă.
(4)În funcţie de hotărârile comitetelor judeţene pentru situaţii de urgenţă, comisiile de autorizare pot decide suspendarea derulării programelor de formare profesională.
*) Pentru o perioadă de 30 de zile de la încetarea stării de urgenţă, pentru programele de formare profesională a adulţilor, organizate în condiţiile Ordonanţei Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesională a adulţilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, se pot desfăşura şi în sistem on-line, cu notificarea comisiei de autorizare, următoarele activităţi:
a)pregătirea teoretică a tuturor programelor de formare autorizate;
b)pregătirea practică a programelor de iniţiere, specializare şi perfecţionare, care nu implică activităţi practice care trebuie să se desfăşoare într-un spaţiu cu dotări specifice, conform standardului ocupaţional;
c)susţinerea examenului de absolvire a programelor de iniţiere, specializare şi perfecţionare desfăşurate în sistem online.
Examenul de absolvire prevăzut la alin. (1) lit. c) se organizează de furnizorul de formare profesională sub coordonarea comisiei de autorizare judeţene sau a municipiului Bucureşti, în condiţiile Ordinului comun nr. 501/5.253/2003 pentru aprobarea Metodologiei certificării formării profesionale a adulţilor, cu modificările şi completările ulterioare, cu excepţia condiţiilor care privesc sala sau spaţiul de derulare a probelor.
Sunt exceptate de la prevederile alin. (1) programele de formare de nivel 1, conform Cadrului Naţional al Calificărilor, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 918/2013 privind Cadrul Naţional al Calificărilor, cu modificările şi completările ulterioare.
Notificarea comisiei de autorizare se face cu cel puţin 10 zile lucrătoare înainte de data estimată a începerii activităţii, prin poşta electronică, şi cuprinde obligatoriu şi cumulativ următoarele informaţii:
a)mijloacele şi metodele prin care se asigură transmiterea şi asimilarea cunoştinţelor şi formarea deprinderilor necesare ocupaţiei respective, teoretice şi practice, după caz;
b)dotările, echipamentele şi materialele necesare formării;
c)procedura de evaluare în conformitate cu obiectivele specifice programului de formare profesională autorizat.
Furnizorul de formare profesională poate începe derularea programului de formare profesională în condiţiile alin. (1) după primirea acordului scris al comisiei de autorizare, transmis prin mijloace electronice, în termen de 2 zile de la primirea notificării.
Domeniile de activitate şi instrucţiunile privind autorizarea furnizorilor de formare profesională să desfăşoare programe de formare profesională a adulţilor în sistem on-line se stabilesc prin ordin al ministrului muncii şi protecţiei sociale care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Art. 31
(4)Lista furnizorilor de formare profesională, inclusiv a filialelor furnizorilor de formare profesională şi centrelor de formare profesională, fără personalitate juridică, cărora li s-a retras autorizaţia, se actualizează şi se publică trimestrial pe site-ul Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice .
(1)Autorizaţia poate fi retrasă de comisia de autorizare dacă se constată nerespectarea condiţiilor de autorizare şi a programelor pentru care furnizorul de formare profesională a fost autorizat sau dacă, în mod repetat, rezultatele la examenele de absolvire sunt nesatisfăcătoare.
(2)Furnizorul de formare profesională căruia i s-a retras autorizaţia poate să solicite o nouă autorizare numai dacă face dovada îndeplinirii cerinţelor prevăzute de prezenta ordonanţă sau, după caz, a plăţii amenzilor prevăzute la art. 54.
(3)Furnizorul de formare profesională căruia i s-a retras de două ori autorizaţia pentru aceeaşi calificare pierde dreptul de a mai organiza programe de formare profesională pentru calificarea respectivă pentru o perioadă de 2 ani.
(4)Lista furnizorilor de formare profesională, inclusiv a filialelor furnizorilor de formare profesională şi centrelor de formare profesională, fără personalitate juridică, cărora li s-a retras autorizaţia, se actualizează şi se publică trimestrial pe site-ul Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice .Art. 32
Furnizorii de formare profesională sunt înregistraţi, după caz, în:
a)Registrul naţional al furnizorilor de formare profesională autorizaţi;
b)Registrul naţional al furnizorilor de formare profesională neautorizaţi, prevăzut în anexa nr. 1;
c)Registrul naţional al furnizorilor de formare profesională transfrontalieri, prevăzut în anexa nr. 2.
Art. 33
Pentru accesul la servicii de formare profesională, furnizorilor de formare profesională prevăzuţi la art. 32 lit. b) şi c) li se aplică prevederile art. 5 şi 7 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 49/2009, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 68/2010.
Art. 34
(1)Furnizorii de formare profesională din Uniunea Europeană şi Spaţiul Economic European, care prestează servicii de formare profesională în sistem transfrontalier şi nu emit certificate cu recunoaştere naţională, nu se supun procesului de autorizare prevăzut la art. 21 şi, la prima prestare, sunt obligaţi să notifice cu 5 zile înainte de începerea programului de formare, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3, organizarea de servicii de formare profesională comisiei de autorizare în raza căreia îşi desfăşoară activitatea sau PCU.
(2)Notificarea este însoţită de următoarele documente:
a)documentul din care rezultă dreptul de a furniza activităţi deformare profesională în statul de provenienţă;
b)dovada naţionalităţii furnizorului de formare profesională;
c)dovada stabilirii legale în România sau într-un stat membru al Uniunii Europene sau al Spaţiului Economic European pentru a exercita activităţile în cauză, din care să reiasă că poate exercita serviciile de formare profesională şi că nu îi este interzisă exercitarea acestora, nici măcar temporar, atunci când se eliberează dovada;
d)dovada calificărilor profesionale ale formatorilor necesare prestării serviciilor de formare profesională.
(3)Dacă furnizorii de formare profesională din Uniunea Europeană şi Spaţiul Economic European, care prestează servicii de formare profesională în sistem transfrontalier, doresc să emită certificate cu recunoaştere naţională, trebuie să îndeplinească suplimentar şi criteriile de evaluare prevăzute la art. 28 şi să prezinte documentele enumerate la alin. (2).
Art. 35
(1)Furnizorii de formare profesională care prestează servicii de formare profesională în sistem transfrontalier sunt obligaţi, la fiecare prestare, să notifice, conform modelului prevăzut în anexa nr. 4, organizarea de servicii de formare profesională comisiei de autorizare în raza căreia îşi desfăşoară activitatea sau PCU.
(2)Notificarea este însoţită de următoarele documente:
a)documentul din care rezultă dreptul de a furniza activităţi de formare profesională în statul de provenienţă;
b)dovada naţionalităţii furnizorului de formare profesională;
c)dovada stabilirii legale în România sau într-un stat membru al Uniunii Europene sau al Spaţiului Economic European pentru a exercita activităţile în cauză, din care să reiasă că poate exercita serviciile de formare profesională şi că nu îi este interzisă exercitarea acestora, nici măcar temporar, atunci când se eliberează dovada;
d)dovada calificărilor profesionale ale formatorilor necesare prestării serviciilor de formare profesională.
Art. 36
Furnizorii de formare profesională stabiliţi în România, care nu doresc eliberarea certificatelor cu recunoaştere naţională, îndeplinesc, la prima prestare, condiţia notificării prevăzută la art. 34 alin. (1) şi (2) şi, pentru fiecare prestare ulterioară, condiţia notificării prevăzută la art. 35.
Art. 37
(1)Secretariatul tehnic al comisiei de autorizare judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, trebuie să elaboreze, gestioneze şi să actualizeze, la nivel judeţean, respectiv al municipiului Bucureşti, următoarele baze de date: registrele prevăzute la art. 32, registrul evaluatorilor de furnizori şi de programe de formare profesională a adulţilor şi registrul specialiştilor pe domenii ocupaţionale care pot fi desemnaţi în comisiile de examinare.
(2)Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice gestionează şi actualizează, la nivel naţional, registrele prevăzute la alin. (1).
(1)Secretariatul tehnic al comisiei de autorizare judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, trebuie să elaboreze, gestioneze şi să actualizeze, la nivel judeţean, respectiv al municipiului Bucureşti, următoarele baze de date: registrele prevăzute la art. 32, registrul evaluatorilor de furnizori şi de programe de formare profesională a adulţilor şi registrul specialiştilor pe domenii ocupaţionale care pot fi desemnaţi în comisiile de examinare.
(2)Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice gestionează şi actualizează, la nivel naţional, registrele prevăzute la alin. (1).Art. 38
[textul din Art. 38 din capitolul III a fost abrogat la 13-feb-2017 de Art. IV, punctul 5. din Ordonanta urgenta 96/2016]
Art. 39
(1)În vederea autorizării, furnizorii de formare profesională plătesc taxe de autorizare, care se constituie venituri la bugetul de stat, conform legii.
(2)Nivelul taxei de autorizare este de două salarii de bază minime brute pe ţară, garantate în plată.
Art. 40
[textul din Art. 40 din capitolul III a fost abrogat la 13-feb-2017 de Art. IV, punctul 5. din Ordonanta urgenta 96/2016]
Documente corelate
Dacă doriți să acces la toate documente corelate, autentifică-te în Sintact. Nu ai un cont Sintact? Cere un cont demo »